-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių stovėjimo vietų trūkumas – dabarties, bet ne ateities problema

„Daugelis vairuotojų dėl trūkstamų parkavimo vietų yra linkę kaltinti valdžią, tačiau perkant butą papildomai už parkingo vietą nemokėjo. Tad prieš piktinantis, jog trūksta vietos reiktų prisiminti, kad jų niekas ir nebuvo pažadėjęs. Tuo tarpu naujesnės statybos namuose būna įrengti požeminės automobilių stovėjimo aikštelės su išperkamomis vietomis, kurių kaina vidutiniškai siekia 3 500 – 4 500 eurų“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas, Viktoras Daukšas.
Vilniaus Šiaurės miestelis pasipuošė sniegu
Vilniaus Šiaurės miestelis pasipuošė sniegu / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Ar bausti vairuotojus už mašinų statymą ne tam skirtose vietose, jei daugiau nėra kur parkuotis – opus klausimas. Ką daryti ilgiau darbe užtrukusiam darbštuoliui ir vėliau grįžusiam, kai nėra nei vienos laisvos vietos? Juk žmogus nestatys automobilio taip, kad ryte atsikėlus iki mašinos teiktų eiti gerą pusvalandį ar dar ilgiau“, – priduria specialistas. 

2014-ųjų metų duomenimis, Lietuvoje tūkstančiui gyventojų atiteko 431 automobilis. Pagal šį kriterijų Lietuva yra aukštoje 43-oje pozicijoje iš 192 šalių sąrašo. Palyginimui, iš tūkstančio gyventojų Didžiojoje Britanijoje automobilius turi 519 žmonių (33 vieta), Vokietijoje – 588 (16 vieta), Ispanijoje – 593 (14 vieta), Italijoje – 682 (10 vieta), JAV – 809 (4 vieta). Pirmąsias tris vietas išsidalijusios nykštukinės valstybės: Lichtenšteinas – 826 automobiliai tūkstančiui gyventojų (3 vieta), Monakas – 826 (2 vieta) ir pirmojoje vietoje San Marinas. Šioje šalyje vienam gyventojui vidutiniškai priklauso 1,26 automobilio. 

Kai kuriose Pekino vietose vietą automobiliui šalia namo reikia išsipirkti. Tokios vietos kaina – 26 tūkst. JAV dolerių

Viktoras Daukšas primena, kad Lietuvoje šiuo metu dar nėra galiojančių kasmetinių mokesčių už asmeninius automobilius, tačiau bandymų įvesti tokius mokesčius tik daugėja. Didelis pokytis įvyko pernai, kai „Regitra“ išregistravo daugybę automobilių su negaliojančiomis techninėmis apžiūromis ir privalomaisiais draudimais. Po liepos 1 dienos skelbimų portalus užtvindė seni automobiliai. Daug lietuvių išpardavė nebenaudojamus, tik vietą užimančius automobilius. Kuo daugiau lietuviai susidurs su problemomis dėl per didelio automobilio skaičiaus, parkingo vietų trūkumo, spūsčių ir t.t., tuo anksčiau atsiras papildomi mokesčiai už automobilius. 

Ekspertas taip pat akcentuoja, kad parkavimo problema įvairiose pasaulio šalyse sprendžiama įvairiai: „Štai kai kuriose Pekino (Kinijoje) vietose vietą automobiliui šalia namo reikia išsipirkti. Tokios vietos kaina – 26 tūkst. JAV dolerių.“

Įvairiose JAV vietose su automobilių stovėjimu tvarkomasi nevienodai. Saulėtose valstijose, kur gyventojų tankumas nėra toks didelis, virš erdvių automobilių stovėjimo aikštelių sumontuojamos saulės baterijos.

„Tokiu atveju, plotas įgauna ne vieną, o dvi labai svarbias paskirtis – žmonės turi kur pastatyti automobilius, o nebrangia elektros energija gali būti aprūpinama dalis miesto“, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas. „Toks sprendimas patrauklus tuo, kad parduodant saulės baterijų sukauptą energija greitinamas stovėjimo aikštelių atsiperkamumas.“

Kitas eksperto pateiktas pavyzdys – Bostonas. „Šio JAV miesto savivaldybės taktika yra kitokia – neįrenginėti jokių papildomų vietų automobilių statymui. Sprendimą amerikiečiai motyvuoja tuo, kad jeigu mieste ir taip yra per daug automobilių, papildomos stovėjimų aukštelės tik pagerins sąlygas dar labiau padidinti mašinų skaičių“ – pasakoja Viktoras Daukšas.

„Nei prieš 50, nei prieš 20 metų niekas negalėjo pagalvoti, kad automobilių pasaulyje bus tiek daug. Kiekvienais metais didieji automobilių pramonės gigantai fiksuoja vis didesnius pardavimus, tuo tarpu mažėjimo tendencijų – nė kvapo. Ir visa tai, savaime suprantama, sukelia opią parkavimo problemą“, – priduria V.Daukšas. 

„Didžiuosiuose miestuose, ypač jų centruose arba senesniuose miegamuosiuose rajonuose papildomų parkingo vietų įrengimui rasti vietos labai sudėtinga. Dar sudėtingiau įpratinti žmonės mokėti už parkingo vietas prie namų. Perauklėti žmones išsipirkti parkingo vietą vietoj nemokamo parkavimosi ant žolės bus sunku... Naujuose rajonuose ši problema jau sprendžiama ir vis daugiau žmonių įsigyja vietas savo automobiliams ir taip išprendžia parkavimo problemą, tačiau ir juose parkingo vietų numatyta per mažai ir jos būna išgraibstomos.

Po 20 – 30 metų prasidės autonominių (savarankiškai save vairuotojančių) automobilių era. Kas iš emės pakeis situacija kiemuose ir keliuose. Nebus poreikio visiems turėti asmeninius automobilius, bus galima automobilį išsikviesti kaip taksi ir jus nuveš kur tik pageidausite. O jei turėsite savo asmeninį automobile, jis pats jus atveš į darbą ir lygiai taip pat savarankiškai susiras parkavimosi vietą, kurioje niekam netrukdytų“, – teigia V.Daukšas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius