-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baisiausias Lietuvos kelias A14 Vilnius–Utena: kodėl sustojo darbai?

15min nuolat sulaukia skaitytojų klausimų, kada bus baigta kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija? Jie primena, kad šiame kelyje nuo karščio vasarą betono plokštės stoja piestu. Ir kad automobiliai juo važiuoja lyg traukiniai bėgiais dundėdami.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Tokių klausimų – kada baigsis rekonstrukcija – kyla ir dėl laikinų apvažiavimų ir dėl noro kuo greičiau važiuoti ne dviejų, o keturių eismo juostų keliu – buvusi betoninė magistralė labai pamažu virsta europiniu keliu Vilnius–Utena. Tiesa, kol kas rekonstruoti tik 4 km, o dar daugiau nei 70 km tikimasi sutvarkyti iki 2030 m.

„Sveiki, gal žinote kodėl sustojo Vilnius–Molėtai kelio rekonstrukcijos darbai, pravažiuodamas šiandien pastebėjau. Toks jausmas, kad baigėsi pinigai ir rangovai metė darbą. Gal tai susiję su finansavimo sumažinimu?“ – klausia skaitytojas Mindaugas J.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas paaiškino, kad darbai sustabdyti iš anksto tai suplanavus – nuo gruodžio 15 d. iki kovo 15 d.

Tokia technologinė pertrauka šiuo laikotarpiu Lietuvoje daroma kasmet. Nes daugelio kelių statybos ar kapitalinio remonto technologijos darbų atlikti kokybiškai neįmanoma. Tai – jau trečiasis kelio A14 rekonstrukcijos etapas.

Skaitytojo Tomo stopkadras/Kelias Utena-Vilnius (2016 m.): lūžo betono plokštės
Skaitytojo Tomo stopkadras/Kelias Utena-Vilnius (2016 m.): lūžo betono plokštės

Kokie darbai atliekami?

Iki technologinės pertraukos kelyje A14 (Vilnius–Utena) vyko kelio darbai pagal 2019 m. kovo 7 d. pirkimo sutartį „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožų 16,80–17,64 km ir 20,84–21,50 km rekonstravimo techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas“.

Evaldas Tamariūnas, LAKD Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas, išvardijo, kokie darbai vykdomi 16,80–17,64 km ir 20,84–21,50 km kelio A14 ruožuose:

1. Šalčiui atsparaus sluoksnio įrengimo;

2. Pagrindų įrengimo;

3. Asfalto įrengimo;

4. Viaduko statybos;

5. Lietaus kanalizacijos įrengimo;

6. Atraminių sienų įrengimo;

7. Apsauginių metalinių atitvarų įrengimo;

8. Apšvietimo stulpų įrengimo darbai.

VIDEO: Rekonstruojamas kelias Vilnius – Molėtai – Utena

Rekonstrukcija vyksta 1,5 km ruože. Darbus atlieka generalinis rangovas AB „Panevėžio keliai“ ir subrangovai UAB „Kerista“ bei UAB „Biseris“.

Pasak specialisto, po šio ruožo rekonstrukcijos, kaip ir prieš tai rekonstruotuose dviejuose kelio A14 ruožuose, važiuojamoji dalis praplatinta iki 4 eismo juostų, leistinas greitis padidės iki 110 km/val.

Pagrindinis saugumo principas, kuriuo vadovaujamasi dvigubai plečiant minėto kelio ruožus – atskirti priešpriešinio eismo srautai skiriamąja juosta su atitvarais, nes tai labai sumažina priešpriešinio susidūrimo pavojų.

Po magistraliniu keliu bus įrengiama kaulo formos žiedinė sankryža, į kurią įsilies krašto kelias Nr. 172 „Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai“. Į šią sankryžą taip pat bus nutiesti jungiamieji keliai ir lėtėjimo bei greitėjimo juostos iš kelio A14.

Wikimedia Commons (Hans Haase) nuotr./Kaulo formos sankryža
Wikimedia Commons (Hans Haase) nuotr./Kaulo formos sankryža

Ties 21,168 km esama sankryža su valstybinės reikšmės keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė rekonstruojama į skirtingų lygių sankryžą.

Magistralinis kelias projektuojamas įrengiant 28,40 metrų ilgio viaduką. Virš magistralinio kelio bus įrengta kaulo formos žiedinė sankryža, į kurią įsijungs krašto kelias Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė ir greitėjimo ir lėtėjimo juostos iš kelio A14.

„Šios priemonės, drauge su kitais inžineriniais saugos elementais – apšvietimo, tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų ir pėsčiųjų ir dviratininkų takais įrengimu, ne tik didina eismo saugą, bet ir transporto srautų pralaidumą“, – paaiškino Evaldas Tamariūnas.

Bendras rekonstruojamo kelio ilgis sudarys 66,632 km.

Pagal sutartį darbai šiame 1,5 km ruože (16,80–17,64 km ir 20,84–21,50 km) turi būti baigti iki 2020 m. gegužės 22 d.

Kokie žingsniai iki 2030 m.

Pagal LAKD parengtą ilgalaikės valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros iki 2035 m. strategiją 2019–2030 metais numatyta įgyvendinti iš viso dar keturis kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimo projektus. Bendras rekonstruojamo kelio ilgis sudarys 66,632 km.

Pasak E.Tamariūno, darbai kelyje A14 Vilnius–Utena vyks etapais ir, atsižvelgiant į dabartinį finansavimą, visas kelias galėtų būti užbaigtas iki 2030 m. Darbai finansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.

Kaip atrodė pirmi du rekonstrukcijos etapai

Šio kelio pirmojo ruožo rekonstrukcija vyko 2008–2009 m. Buvęs betoninis kelias išplatintas iki 4 eismo juostų iki 16-to kilometro, t.y., nuo Vilniaus iki sankryžos su keliu Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tragiška avarija avaringame Vilnius-Utena kelio ruože
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Tragiška avarija avaringame Vilnius-Utena kelio ruože

2018 m. gruodį buvo pasirašyta LAKD ir UAB YIT pirkimo sutartis Nr. S-96 – „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožų 16,00–16,8 km ir 17,57–20,90 km rekonstravimas, darbai“ (suma – 19 934 925 Eur su PVM).

Vykdydami šią sutartį kelininkai kelią išplatino iki 4 juostų, cementbetonio dangą pakeitė asfaltuota kelio danga, įrengė eismo saugos inžinerines priemones: panaikinti kairiniai posūkiai ir apsisukimai per skiriamąją juostą, nutiesti jungiamieji keliai, pastatytas pėsčiųjų ir dviratininkų viadukas, įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, šalia kelio nutiestas 4,4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas.

Naujame ruože įrengtas kelio apšvietimas, apsauginiai atitvarai, triukšmą slopinanti siena, tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių.

Pėsčiųjų viadukas pastatytas ties keliu į Raudondvarį, prie nuovažos į šalia esančias kavines (16,49 km), taip pat ties juo abiejose kelio pusėse numatoma įrengti autobusų sustojimo aikšteles. Požeminė pėsčiųjų perėja įrengta magistralės 18,56 km, kur ties keliais į Gegliškių ir Pašilių kaimus yra autobusų stotelės.

Pasižiūrėkite, kaip šis kelias atrodė 2016 m.:

VIDEO: „Baisiausias“ kelias Lietuvoje – nuo Vilniaus iki Utenos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius