Dabar populiaru
Publikuota: 2018 rugsėjo 13d. 10:49

Dėl geriausio pasaulyje vilkiko vairuotojo vardo Švedijoje kovos ir lietuvis

„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga 15min iš Švedijos
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr. / „Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Jau šiandien Švedijoje, Geteborge prasidės šeštą kartą organizuojamos „Volvo Trucks Driver Challenge“ varžybos. Po kelių atrankos etapų į pasaulinį šių varžybų finalą iškopė ir teisę ginti Lietuvos garbę iškovojo „Girteka Logistics“ atstovas Vygintas Vitkauskas. Jo laukia dvi itin klastingos užduotys, kuriose lietuvis konkuruos su varžovais iš dar 33 pasaulio šalių – nuo kaimyninės Latvijos iki tolimosios Indonezijos.

Vygintas Vitkauskas – 30-ies metų vairuotojas, kilęs iš Vievio ir ten pat gyvenantis. Jis pažintį su vilkikais pradėjo būdamas vos 12 metų. Tėvo pėdomis nuo jaunystės pasekęs vyras nuo 21-erių metų pradėjo oficialią vilkiko vairuotojo karjerą, kuri tęsėsi septynerius metus.

Vilkiku išnaršęs Lietuvą, Baltijos šalis ir užsienio valstybes vėliau Vygintas Vitkauskas ėmėsi mokytojo amato ir dabar „Girteka Logistics“ kompanijoje yra atsakingas už būsimų vilkikų vairuotojų mokymą ir ruošimą darbui.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

„Volvo Trucks Driver Challenge“ varžybose, kuriose persipina ekonomiško vairavimo ir manevravimo vilkiku įgūdžių ideologijos, vieviškis dalyvauja pirmą kartą.

Lietuvos atstovas neslepia, kad norint patekti į pasaulinį finalą reikėjo įveikti gausų būrį varžovų. Verta paminėti, kad visas prizininkų trejetas finaliniame Lietuvos etape buvo sudarytas iš „Girteka Logistics“ atstovų. Pirmąją vietą iškovojęs Vygintas Vitkauskas minimalia persvara aplenkė kolegą Darių Visakavičių ir trečioje vietoje paliko Andrej Kreč.

„Dalyvavimas atrankiniame ture Lietuvoje buvo pats pirmasis mano bandymas dalyvauti tokio tipo varžybose. Pergalę lėmė gera taktika, galbūt prireikė ir sėkmės. Laimėjau etapą Vilniuje ir patekau į finalinį turą Kuršėnuose. Finale laimėjau pirmąją vietą bendroje įskaitoje. O štai dabar mes jau Švedijoje, pasauliniame finale. Manau, kad čia patekau neatsitiktinai. Ekonomiško ir tikslaus vairavimo įgūdžius suformavo per tuos darbo metus įgyta praktika. Be praktikos čia naivu tikėtis gero rezultato“, – kalbėjo Lietuvos atstovas pasaulinio lygio varžybose Vygintas Vitkauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Trečiadienį visų 34 šalių atstovai jau galėjo susipažinti su laukiančiomis užduotimis. Tiesa, „Volvo Trucks Driver Challenge“ varžybų organizatoriai visų kortų neatskleidė. Dalyviams su būsimomis distancijomis buvo leista susipažinti vairuojant ne tą „Volvo“ techniką, kuri bus naudojama ketvirtadienį prasidėsiančiuose finaluose.

Tačiau bendrą vaizdą apie būsimus išbandymus Vygintas Vitkauskas susidaryti spėjo. Visų dalyvių lauks dvi rungtys. Vienoje jų numatytą maršutą reikės įveikti sunaudojant kuo mažiau degalų. Čia dalyviams prireiks ne tik įgūdžių, bet ir teisingos strategijos, kadangi maršrutas apribotas laiko norma, kurią viršijus skiriamos baudos pridedant papildomą degalų kiekį prie „Dynafleet“ technologija užfiksuotų sąnaudų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Kita užduotis – praktinių vairuotojo įgūdžių patikrinimas. Čia į degalų sąnaudas dėmesio niekas nebekreips, tačiau pagrindiniu smuiku gros greitis ir tikslumas. Dalyviai turės įveikti itin kalnuotą trasą, kurioje lauks įvairūs manevrai į priekį ir atbulomis, teks važiuoti net 25 procentų įkalnėmis ir nuokalnėmis.

Kad būtų dar sunkiau, priekyje vilkiko bus sumontuota platforma, ant kurios vairuotojas turės išlaikyti pusantro kilogramo krovinį. Jei dėžė su kroviniu nukris, vairuotojas privalės stabdyti vilkiką, bėgti pasiimti nukritusią dėžutę ir tik padėjęs ją ant platformos galės tęsti važiavimą. Taigi, čia teks balansuoti tarp greičio, užduočių atlikimo ir tolygaus važiavimo.

„Iš esmės šio finalo rungtys bus panašios į tas, kurios buvo Lietuvoje. Bus ekonomiško vairavimo rungtis, tačiau ji šiek tiek skirsis nuo atrankinių turų. Lietuvoje, atrankos etapuose mes važiavome miesto sąlygomis. Čia bus uždara trasa, todėl sąlygos visų šalių vairuotojams bus vienodos. Tikslumo užduotyje irgi buvo panaši rungtis, tačiau tuomet vežėme ne dėžę su kroviniu kaip bus čia, Švedijoje, bet kibirą su vandeniu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Ekonomiško vairavimo rungtyje didelių strategijų neturiu. Yra keletas niuansų, kaip galima sutaupyti degalų, bet važiuosiu taip, kaip jaučia širdis. Aišku, įtakos turės ir oro sąlygos, nes Švedijoje šiomis dienomis oras yra tikrai permainingas.

Lietus, saulė, vėl lietus, todėl neaišku, kaip pasiseks su oru. Tačiau manau, kad geras vairuotojas turi sugebėti prisiderinti prie esamų oro sąlygų. Juk realiai vairuojant vilkiką sąlygos visuomet irgi nebus idealios“, – mintimis dalijosi Vygintas Vitkauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Vygintas Vitkauskas atskleidė, kad norėtų ekonomiško vairavimo rungtyje startuoti kuo vėliau. Tuomet būtų proga iš šalies stebėti savo varžovus, analizuoti jų taktiką ir klaidas. Tačiau manevravimo įgūdžių rungtyje lietuvis norėtų startuoti vienas pirmųjų, kadangi šios užduoties trasa driekiasi ne asflatuota danga, o skalda padengtu keliu, todėl tikėtina, jog su kiekvieno dalyvio važiavimu danga vis blogės.

„Vertinant esamas oro sąlygas, tikslaus manevravimo rungtyje norėčiau startuoti priekyje, bent jau pirmame dešimtuke. Ekonomiško vairavimo rungtyje norėčiau startuoti po pirmojo dešimtuko. Aišku, paskutiniam startuoti irgi nėra gerai, nes tas ilgas laukimas duoda savo. Psichologija, nuovargis ir taip toliau“, – sakė Vygintas Vitkauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Šiose varžybose aiškiai pastebimas ir dar vienas akcentas. Praktiškai visų šalių atstovai į varžybas atvyksta ne vieni. Juos lydi asmeniniai treneriai, kurie savo auklėtiniams dalija patarimus ir kartu strateguoja, kokią taktiką pasirinkti.

Kartu su gausia Vyginto Vitkausko palaikymo komanda į Švediją atvyko ir „Volvo Trucks Lietuva“ instruktorių grupės vadovas Eivitas Žarys. Kartu su Vygintu Vitkausku ekonomiško ir racionalaus vairavimo mokytojas dalyvavo susipažinime su trasa bei bandomuosiuose važiavimuose.

„Dažniausiai padeda tie žmonės, kurie dalyvavę tokiuose konkursuose, organizavę panašius konkursus, puikiai nusimano ekonomiško vairavimo subtilybėse ir gali kažką patarti. Eivitas yra vienas iš tų mokytojų. Su juo, kaip ir su kitais kolegomis, galima padiskutuoti apie vairavimo ypatumus. Spręsdamas viską tik individualiai čia nieko nelaimėsi. Siekiame rezultato, kuriuo būtų patenkinta visa komanda“, – atskleidė Vygintas Vitkauskas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Ketvirtadienio ir penktadienio važiavimų tvarka buvo paskelbta trečiadienio vakarą. Visų 34-ių šalių atstovai patys traukė burtus, po kurių paaiškėjo jų startinės pozicijos. Dar prieš burtų traukimą Vygintas Vitkauskas užsiminė, kad jam sėkmę neša ketvertukai. Netgi jo automobilio valstybinio numerio skaičiai yra 414, kuriuos jis pasirinko pats.

Sunku patikėti, tačiau lietuviui burtai dėl starto pozicijų susiklostė tarsi iš natų. Manevravimo įgūdžių rungtį mūsų tautietis pradės 4-as, o ekonomiško vairavimo rungtyje pasirodys 14-as. Taigi, lietuviui nusišypsojo fortūna, kuri padovanojo būtent skaičiumi 414 grįstas startines pozicijas, apie kurias ir svajojo Lietuvos atstovas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Vygintas Vitkauskas atskleidė, kad „Volvo“ vilkikai jam yra gerai pažįstami. Būtent šio gamintojo kūriniai sudaro didžiąją dalį „Girteka Logistics“ kompanijos autoparko. Tačiau Lietuvos atstovas teigia, kad pasauliniam finalui paruošti vilkikai technologiškai gali būti kiek kitokie nei jis įpratęs vairuoti.

„Tai iš esmės yra tas pats vilkikų tipas, tik yra skirtingos pavarų dėžės, valdymo opcijos. Su tokiais vilkikais, tokiomis opcijomis man asmeniškai važiuoti neteko dar nė karto. Tačiau tai nėra didelė problema. Aš žinau, kaip veikia skirtingi reduktoriai, skirtingos greičių dėžės. Būtent transporto priemonės žinojimas yra vienas iš trijų pagrindinių kriterijų, kurie leidžia važiuoti ekonomiškai. Ne ką mažiau svarbūs aspektai yra įžvalgumas ir esamo reljefo išnaudojimas“, – paaiškino Lietuvos atstovas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./„Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ varžybų įžanga

Iki šiol „Volvo Trucks Driver Challenge“ varžybose lietuviams ant prizininkų podiumo užlipti nepavykdavo. Aukščiausia mūsų šaliai priklausiusi vieta – ketvirtoji. Vygintas Vitkauskas neslepia ambicijų šią kartelę pakelti.

„Aš manau, kad viskas yra įmanoma. Ambicijos turi būti tokios, kurias sunku įgyvendinti, bet labai malonu, kai jas pasieki. Visada ruošiesi ne tam, kad tik dalyvautum, bet tam, jog laimėtum. Tikrai nenoriu prognozuoti, kaip pavyks pasirodyti, bet dėsiu visas pastangas tam, kad viską padaryčiau maksimaliai gerai“, – sakė Vygintas Vitkauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

15min paaiškina: kodėl streikuoja mokytojai ir ko jie reikalauja?

Verslas

Seimas skuba lopyti turtuoliams palankias mokesčių reformos spragas, buhalteriai piktinasi

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

24sek

Trys „Žalgirio“ bosai: kaip jie išsprendė Šaro galvosūkį?

Vardai

15min studijoje bitbokso meistrai pristato pirmą kartą rengiamas muzikines kovas

Lapkričio TOP 13: knygų antplūdis artėjant šventėms

Verslas

„Sodra“ gaus naują vėzdą: tikrins gydytojų sprendimus, ar pagrįstai nustatytas neįgalumas

„Eurolygos diena“: kaip M.Grigonis pagaliau sulaukė Šaro skambučio (3/4)

Patikrinta 15min Aktualu

Tiesa ar melas? Rasa Žemaitė: Vilniaus savivaldybė 100 eurų kompensacijas moka ir neteisėtai dirbantiems darželiams

Gyvi regionai

Merų forumas. Stebėkite tiesiogiai 15min portale

Aktualu

Įstatymas su paslėpta mina: G.Kirkilo partija gali negauti pinigų, kuriais jau džiaugiasi

Gazas

Vilniuje nufilmuotas vairuotojas, teršiantis gatves nuorūkomis

Aktualu

Žemės ūkio ministerijos darbuotojai šimtmetį atšventė su šokiais ir alkoholiu

Aktualu

Neigiama informacija apie Alytaus pataisos namų prižiūrėtojui perpjautą gerklę: „Super, duper nieko neįvyko“

Mokslas.IT

Po Grenlandijos ledu aptiktas už Paryžių didesnis krateris

Interviu 24sek

Linas Kleiza – apie D.Gudelio žingsnį, A.Blanco šantažą, „Ryto“ bėdas ir pinigus

Vardai

Per princo Charleso 70-ojo gimtadienio iškilmes karalienė sūnui skyrė jaudinantį tostą

Verslas

Suabejota Teismų rūmų Vilniuje projekto originalumu: įtartinai panašus į bokštą Kinijoje

Aktualu

Britų premjerė Theresa May bando suvaldyti maištą dėl „Brexit“ susitarimo

Aktualu

Avarijoje prie Balėnų kaimo aštuonmetį mirtinai sužalojo Mažeikių tarybos narys Sigitas Kaktys

Naujienos

Aktualu

Prezidentė pareiškė, kad Seimo komisijomis jos užtildyti nepavyks

15min iš Osijeko 24sek

Į Kroatijos pakraštį ištemptos Lietuvos krepšinio rinktinės tyko grėsminga pasala

Aktualu

„MG Baltic“ byla: atsirado neigiančių Eligijaus Masiulio liudijime teismui pasakytus žodžius

24sek

Pirmi Europoje – Vilniaus „Ryto“ krepšininkai važinės su „CityBee“

Aktualu

Emocinis ir socialinis ugdymas – kodėl klasės padaužos iš tiesų nėra kalti dėl savo elgesio?

Aktualu

Teisininkas apie naują siūlymą dėl referendumo: valdantieji gviešiasi perrašyti Konstituciją

Gyvenimas

Dviejų savaičių kūdikis liko be mamos: palaidoję 19-metę moterį, giminaičiai prašo pagalbos

Vardai

Jazzu džiaugiasi 12-a tatuiruote: nugarą ir sėdmenis spalvinti padėjo mylimasis Donatas Ivanauskas

Sportas

Pasaulio čempionate žibėjęs Rusijos futbolininkas įtariamas dopingo vartojimu

Vardai

Vaida Genytė pirmą kartą tapo modeliu: garsių moterų apsuptyje pristatė rudens šukuosenų madas

Aktualu

Andžejus Pukšto: Kaip išsaugoti Lietuvos ir Lenkijos auksinį rudenį?

Verslas

Įvardijo 5 svarbiausius daugiabučių renovacijos laimėjimus

Aktualu

Lenkija pasirengusi ginti Vakarus nuo Rusijos

Aktualu

Orai.lt: temperatūra aukščiau 20 laipsnių jau retai pakils

24sek

Dėl ketvirtos vietos LKL kovosiantys „Šiauliai“ atskleidė savo biudžetą

Aktualu

Premjeras: pakeisti švietimo ministrą būtų sunku

Aktualu

Rusija bando grįžti į žmogaus teises ginančią ET instituciją: kol kas rėmėjų netrūksta

Aktualu

Ataskaita: Vokietijoje kunigai seksualiai išnaudojo daugiau kaip 3,6 tūkst. vaikų

Gyvenimas

Po generinio vaisto vartojimo Elenos dukra atsidūrė reanimacijoje: sakote – ta pati veiklioji medžiaga?

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas