-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Du automobilius turinti vairuotoja pristigo sėkmės ir kantrybės aiškindamasi, už ką policija skyrė baudą

Sužinojusi apie kelių policijos paskirtą baudą, vilnietė vairuotoja iš nevilties skambino net į Bendrąjį pagalbos centrą, kad sužinotų savo padaryto pažeidimo aplinkybes. Tuo metu respublikinės kelių policijos atstovė tvirtina, kad mūsų šalyje veikia pažangi ir efektyvi pažeidėjų informavimo apie paskirtas nuobaudas sistema, o šiuo atveju Ingridai S. galbūt tiesiog pritrūko žinių, sėkmės ir kantrybės.
Moteris prie vairo
Asociatyvi iliustracija: moteris prie vairo / „Regitros“ nuotr.

„Per „Mano VMI“ gavau pranešimą apie administracinės teisės pažeidimą. Jame nurodyta pažeidimo data, baudos suma, kuri paskirta, apmokėjimo terminas (būtinai) ir ROIK kodas, kad teisingai sumokėčiau baudą. Ieškodama informacijos, už ką skirta bauda, susidūriau su absurdu. Iš nevilties skambinau 112, mane nukreipė skambinti į Vilniaus apskrities policiją, o šios atstovai nukreipė skambinti Kelių policijos telefonu 8 5 271 94 01. Šis telefonas šiaip veikia visą parą (tiesiog signalas veikia, kad veiktų)“, – su tokiu skundu į 15min redakciją kreipėsi vilnietė vairuotoja.

Ingrida S. retoriškai klausė, kodėl gyvendamas šiuolaikinių technologijų pasaulyje ir žinodamas savo administracinio teisės pažeidimo ROIK kodą, žmogus turi dėti tiek pastangų, kad išsiaiškintų, už kokius konkrečiai „nuopelnus“ yra paskirta bauda.

„Mano vardu registruoti du automobiliai. Gal padėtumėte susivokti, nes nebežinau, kaip tai padaryti. Esu dirbanti ir mokesčius mokanti Lietuvos pilietė, tad kažkur važinėti ir aiškintis neturiu laiko“, – neviltimi pasidalijo baudžiama vairuotoja.

Ingrida dar pridūrė mananti, kad yra ne vienintelė, susidūrusi su tokia situacija.

15min aiškintis šią temą pradėjo nuo paprasto bandymo – skambučio minėtu numeriu 8 5 271 94 01. Tai Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos budėtojo numeris. Šįkart (ketvirtadienio popietę) ragelis buvo pakeltas žaibiškai.

Atsiliepęs budėtojas pripažino, kad kartais dėl didelio užimtumo arba nakties metu, kai budinčiam pareigūnui tenka asmeniškai išvykti į eismo įvykių vietas, prisiskambinti čia gali būti nelengva. 15min pašnekovas apkritai patarė tokiais atvejais geriau skambinti bendru policijos informacijos telefonu 8 700 60 000: „Kas susiję su e.policija, su VMI, su paskirtomis baudomis, šio skyriaus darbuotojai puikiausiai gali atsakyti į tokius klausimus.“

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujojo policijos informacijos telefono 8 700 60000 pristatymas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujojo policijos informacijos telefono 8 700 60000 pristatymas

Apie galiojančią tvarką išsamiai paaiškino Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič. „Pranešimas „Mano VMI“ sistemoje – tai asmenų informavimo komplekso dalis“, – sako LKPT atstovė.

Kaip pavyzdį M.Kazanovič pateikė atvejį, kuomet yra viršijamas greitis, o pažeidimą užfiksuoja stacionarus greičio matuoklis.

„Pažeidimas yra apdorojamas, suformuojamas administracinio teisės pažeidimo protokolas. Kai kuriais atvejais, numatytais įstatyme, gali būti priimtas nutarimas vairuotojui už akių. Kitaip tariant, policija tiesiog paskiria baudą, žmogui nedalyvaujant.

Policijos informacinės sistemos yra taip sutvarkytos, kad priėmus nutarimą apie žmogui paskirtą baudą informuojama ir Valstybinė mokesčių inspekcija. Tai padaroma automatiškai. Tuo metu Mokesčių inspekcijos sistemoje automatiškai yra suformuojamas pranešimas tam žmogui, kad, štai, jums yra paskirta bauda. O policija, kaip ir nurodyta teisės aktuose, tą administracinį nurodymą gražiai atspausdina, įdeda į voką ir siunčia žmogui jo gyvenamuoju adresu“, – aiškino specialistė.

M.Kazanovič pakartojo, kad čia vykdomas dvigubas asmens informavimas, tačiau tai nėra to paties veiksmo dubliavimas, nes skirtingais atvejais esama tam tikrų niuansų.

„Pavyzdžiui, žmonės iš tiesų gyvena ne ten, kur jie deklaravę, o elektroninis adresas paprastai yra deklaruojamas teisingas, naudojamas. Elektroninį pranešimą žmogus gauna iš karto, o popierinė korespondencija, natūralu, keliauja ilgiau. Paprastai, kiek pastebime iš praktikos, adresatus policijos siunčiami laiškai pasiekia maždaug per 5 dienas“, – pasakojo M.Kazanovič.

Jos vertinimu, tos informacijos, kuri pažeidėjui pateikiama per „Mano VMI“ sistemą, visiškai užtenka.

„Jei asmuo nevaldo kelių dešimčių automobilių, kuriuos nežinia kas vairuoja, o kalbame, pavyzdžiui, apie kelias šeimos mašinas, kai iš esmės yra aišku, kas ką vairuoja ir kas už ką yra atsakingas – tas žmogus baudą ir sumoka. Nieko neginčijant, baudą sumokėti duomenų tikrai pakanka. Yra nurodytas tiek baudos dydis, tiek terminas, per kurį reikia tai padaryti. Ir per tą VMI sistemą tą baudą galima sumokėti iš karto, beje, labai paprastai, padaromi tik keli žingsniai.

Bet jei vairuotojas dėl ko nors nesutinka, ko nors nežino, neatsimena ar panašiai – jam reikia ramiai sulaukti dokumento iš policijos. Popieriniame variante jau yra nurodyta viskas: kas, kur, kada, už ką ir t.t. Data, laikas, koks automobilis ir pažeidimo aprašymas būna, apskundimo tvarka taip pat. Žodžiu, tuo policijos laišku visa būtina informacija yra siunčiama, tik nuotraukų nepridedame“, – pasakojo LKPT atstovė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marija Kazanovič
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marija Kazanovič

Apie tai, kaip Mokesčių inspekcija informuoja gyventojus apie jiems paskirtas baudas, 15min paaiškino VMI prie Finansų ministerijos Nepriemokų departamento direktoriaus pavaduotoja Džiuginta Balčiūnienė.

„Valstybinė mokesčių inspekcija pirmiausia norėtų priminti, kad institucija yra administracinių teisės pažeidimų baudų administratorė. VMI tik informuoja gyventojus apie paskirtas baudas, jų administravimo eigą, padeda mažiausiomis sąnaudomis susitvarkyti su paskirtomis baudomis. Paskirtų Administracinių teisės pažeidimų (ATP) baudų mokėjimo terminai yra apibrėžti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse. Patrauktas administracinėn atsakomybėn asmuo baudą turi sumokėti ne vėliau kaip per 40 dienų nuo nutarimo skirti baudą įteikimo jam dienos, o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per 40 dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.

VMI informaciją apie mokėjimo terminą gauna iš Administracinių teisės pažeidimų registro, kuriame institucijos, skiriančios baudas, registruoja visą informaciją, susijusią su pažeidimais. Apie tai, jog gyventojui yra paskirta bauda, VMI vartotojams išsiunčia pranešimą, kuris yra įkeliamas į „Mano VMI“ sistemą.

Pažymime, kad gyventojai, mokėdami jiems paskirtas baudas, atkreiptų dėmesį ir mokėjimo nurodymo specialiame lauke „Unikalus mokėjimo kodas“ nurodytų teisingą Administracinės baudos, pažeidimo identifikacinis kodą (ROIK) arba, jam nesant, procesinio dokumento numerį. Mokėjimų sugretinimas su prievolėmis yra atliekamas automatizuotai ir todėl tik pagal šiuos duomenis VMI gali būti atliktas teisingas mokėjimo įskaitymas“, – teigia Dž. Balčiūnienė.

Pažymėtina, jog VMI visuomet informuoja gyventojus apie jiems paskirtas baudas ir pradelstą sumokėti terminą, įkeldama pranešimą sistemoje „Mano VMI“ (www.vmi.lt/manovmi) bei informuoja gyventojo nurodytu e. paštu.

Inspekcijos atstovai taip pat primena, jog tuo atveju, jei gyventojas turi sunkumų ir dėl objektyvių priežasčių negali per įstatyme nustatytą terminą sumokėti baudos, jam sudaryta galimybė kreiptis į VMI su prašymu atidėti ar išdėstyti baudos mokėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius