Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Išeitys spūsčių kaustomai Vilniaus Pilaitei: Taurupės g. per miškus ir viadukas kada nors ateityje

Pilaitė yra vienas labiausiai nuo centro nutolusių Vilniaus rajonų. Jo gyventojai skundžiasi nuolatinėmis spūstimis rytais ir vakarais. Vakarinis aplinkkelis daugeliui atrodęs kaip tikra panacėja situaciją pilaitiškiams tik pablogino. Pagrindinė problema – Pilaitės pr. yra vienintelis normalus išvažiavimas iš šio rajono. Situaciją žadama dar šiemet keisti: pažadėtas dar vienas asfaltuotas kelias.
Pilaitės pr.
Pilaitės pr. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Važiuoti valandą ar pusantros rytais iš Pilaitės į kitus miesto rajonus yra normalu. Tokia pilaitiškių ir tų, kurie gyvena toliau nuo miesto, bet atvažiuoja Pilaitės prospektu, kasdienybė. O ir vakarais tenka pasistumdyti spūstyje T.Narbuto g. bei Pilaitės pr. Skubantys mėgina važiuoti miško keliais, kurie veda Karoliniškių link. Vienas, asfaltuotas, leidžia pilaitiškiams išvažiuoti į Sietyno gatvę šalia D.Gerbutavičiaus gatvės ir tuomet vėl įsilieti į bendrą srautą Laisvės pr., T.Narbuto g.

Kitas kelias – žvyrkelis per mišką, kuris pro Gudelių kaimą išeina į vakarinio aplinkkelio ir L.Asanavičiūtės g. sankryžą. Tiesa, pastarasis tik drąsiesiems – duobėtas, liūčių išplaunamas, kartais sunkiai pravažiuojamas. Tad išeičių pilaitiškiams, kaip miesto centrą ir kitus rajonus pasiekti greičiau ir patogiau, nedaug.

Reikalingiausia – Taurupės g.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių tyrimo institutas atliko analizę, kaip galima būtų tobulinti motorizuoto asmeninio transporto eismo organizavimą Pilaitės prospekte. Joje pateikti trys variantai, kaip galima pagerinti šio nutolusio Vilniaus rajono gyventojų susisiekimą su kitais rajonais.

Mokslininkų pateiktose išvadose teigiama, kad atliktas miesto transporto srautų modeliavimas rodo, jog taupant laiką važinėjantiems gyventojams tuos variantus išdėstyti prioritetine tvarka reikėtų taip: pirmiausia įrengti papildomas juostas Pilaitės prospekte ir požeminę jungtį, tada – Taurupės gatvę, o tada Šešuolių jungtį.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Taurupės g.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Taurupės g.

Vis dėlto darbai atliekami, anot VGTU mokslininkų, turėtų būti kiek kita eile: „Atsižvelgiant į susisiekimo sistemos rišlumo ir patikimumo užtikrinimo galimybes ir į tai, kad Pilaitės prospekto rekonstrukcijos metu bus sudaromi eismo trukdžiai, siūlome visų pirma įgyvendinti 1 variantą – Taurupės gatvę.

Taurupės gatvės siektini techniniai parametrai: ne mažesnis kaip 50 km/val. leistinas greitis ir 2+1 eismo juostos. Modeliuotuose scenarijuose nebuvo įvertinta tolimesnė nei 5 metų Pilaitės rajono plėtra, todėl rekomenduojama naudoti 2+2 eismo juostų skersinį gatvės profilį.“

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Taurupės g.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Taurupės g.

Būtinas viadukas

Išanalizuota ir kaip situaciją keis šiuo metu baigiama projektuoti Šiaurinė gatvė. VGTU Kelių tyrimo instituto išvadose prognozuojama, kad nutiesus visą Šiaurinę gatvę (nuo vakarinio aplinkkelio iki Geležinio Vilko gatvės) ji perims iki 17,7 proc. esamų srautų nuo Pilaitės prospekto ties Laisvės prospektu. Dalinė Šiaurinė gatvė (nuo vakarinio aplinkkelio iki Gelvonų g.) atitinkamai perims apie 16 proc. esamų srautų.

„Perspektyvoje (2030 metai) Šiaurinės gatvė perimtų apie 12,7 proc. hipotetinių srautų iš Pilaitės prospekto, tačiau didžiausią įtaką turėtų dubliuojantys Talino–Helsinkio g. ir Šešuolių–V.Pociūno g. viadukai. Pilna Šiaurinė gatvė su viadukais perimtų iki 30 proc. hipotetinių srautų iš Pilaitės prospekto.

Hipotetinis Šešuolių–V.Pociūno g. viadukas turi didžiausią transportinę įtaką Pilaitės prospekto apkrovai, jei yra projektuojamas pagal „dobilo lapų“ principą, t. y. mazge užtikrinama galimybė išvažiuoti į vakarinį aplinkkelį kairiais manevrais. Apie 765 transporto priemonės rytinio piko metu nebevažiuotų Pilaitės prospektu iš Viršuliškių ir Justiniškių link aplinkkelio, taip atlaisvindamos vakarinio aplinkkelio-Pilaitės pr. mazgą“, – rašoma VGTU išvadose.

Mokslininkų teigimu, planuojant prekybos objektus šalia Pilaitės pr. naujas viadukas virš vakarinio aplinkkelio irgi reikalingas, nes užtikrintų tiesioginį patekimą į komercinę teritoriją.

Kokių pokyčių ir sprendimų reikia?

Kiek mokslininkų pateiktos išvados prisidės projektuojant šios teritorijos susisiekimo permainas? Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža sako, kad kovą VGTU Kelių tyrimo institutas atliko išsamų Pilaitės prospekto bei aplinkinių gatvių ir naujų jungčių transporto srautų modeliavimą siekiant išsiaiškinti, kokių pokyčių ir naujų sprendimų reikia gatvių tinklui bei sankryžoms, kad transporto priemonės pagal dabartinę eismo situaciją ir ateityje judėtų sklandžiai, be spūsčių ir saugiai.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pilaitės pr.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Pilaitės pr.

„Minėtame tyrime buvo analizuojama, kaip atlikti Pilaitės prospekto rekonstrukciją, planuojant papildomas eismo juostas, pirmąją eismo juostą skiriant viešojo transporto eismui; kaip sumažinti ir kur nukreipti dalį transporto srauto iš vakarinio aplinkkelio ir Pilaitės prospekto dviejų lygių sankryžos – t. y. reikia planuoti papildomą jungtį, viaduką per vakarinį aplinkkelį, sujungiant V.Pociūno ir Šešuolių gatves. Buvo analizuojama, kokią įtaką turės ir gretimose teritorijose numatomi statyti visuomeniniai ir komerciniai statiniai, kokią įtaką bendram srautui darys į juos atvyksiantis transportas“, – aiškino V.Pauža.

Vilniaus savivaldybė šiemet ketina sutvarkyti beveik pustrečio kilometro ilgio Taurupės gatvę. „Išnagrinėjus perspektyvinius transporto srautus nuspręsta šiais metais įrengti dviejų juostų asfaltbetonio dangą gatvėje, o žvelgiant į ateitį, parengti minėtos gatvės techninį projektą pagal pagrindinėms gatvėms keliamus reikalavimus. Paklojus asfalto dangą atsiras puiki galimybė patekti iš Pilaitės tiesiai į vakarinį aplinkkelį ties L.Asanavičiūtės gatve, Karoliniškėse. Per artimiausius dvejus metus planuojama atnaujinti ir Gilužio gatvę, kuri susijungs su Taurupės gatve ir vakariniu aplinkkeliu“, – teigė V.Pauža.

Išnagrinėjus perspektyvinius transporto srautus nuspręsta šiais metais įrengti dviejų juostų asfaltbetonio dangą Taurupės gatvėje, – teigė V.Pauža.

Taip pat Vilniaus savivaldybė, anot V.Paužos, didelį dėmesį skiria viešojo transporto infrastruktūrai: šiemet bus nuteista papildoma eismo juosta viešajam transportui nuo Laisvės prospekto iki T.Narbuto stotelės, o kitąmet planuojama įrengti papildomą A juostą viešajam transportui tarp V.Pociūno g. iki Laisvės pr., abiem eismo kryptimis. Įrengtos papildomos eismo juostos turėtų sudaryti sklandų ir greitesnį Pilaitės pr. atkarpos pravažiavimą centro kryptimi.

Pernai rudenį Pilaitės pr. įrengta 700 metrų ilgio A juosta nuo Sietyno g. iki Laisvės pr. (centro kryptimi). Praplatinus važiuojamąją dalį buvo suformuotos dvi eismo juostos bendram transporto priemonių eismui ir papildomai įrengta eismo juosta viešajam transportui.

Nuo Senojo Pilaitės kelio iki Sietyno g. bus įrengtas ir naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas bei šaligatvis. Būsimas takas nusidrieks iki Narbuto g. ir taps čia esančio tako tęsiniu. Vasarą taip pat bus baigtas projektuoti daugiau kaip 5 km kokybiškas dviračių ir pėsčiųjų takas palei T.Narbuto gatvę sujungsiantis Pilaitę su Konstitucijos pr. Planuojama dviračių ir pėsčiųjų tako darbus pradėti dar šiemet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius