-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką reiškia vos pastebima „strėlytė“ jūsų prietaisų skydelyje?

Kai kurie automobilių modeliai tokios rodyklės neturi. Tačiau daugumos modelių savininkai galbūt net nesusimąstė: ką ta „strėlytė“ prietaisų skydelyje reiškia ir kodėl vienuose automobiliuose ji žiūri į dešinę, o kituose – į kairę pusę.
Prietaisų skydelis, degalų matuoklis
Prietaisų skydelis, degalų matuoklis / 123RF.com nuotr.

Pripažinkite, juk dažna situacija, kad šeimos nariai naudojasi ne vienu, o keliais automobiliais. Tarkime, japonišku ir vokišku. Ar prancūzišku. Todėl, persėdus į kitą šeimos automobilį, kartais prireikia laiko prisiminti, kaip įsijungia šviesos ar valytuvai.

O ką jau kalbėti apie tokius atvejus kai, įvažiavęs į degalinę, stveriatės už galvos: o kurioje pusėje degalų bakas, iš kurios pusės privažiuoti prie degalų pompos?

Adam Jones, Wikimedia /Pirmos kartos Ford Mustang degalų bako užpildymo anga buvo kėbulo gale
Adam Jones, Wikimedia /Pirmos kartos Ford Mustang degalų bako užpildymo anga buvo kėbulo gale

Bepigu būdavo senų automobilių savininkams, kurių degalų užpylimo anga slėpdavosi ties galiniu registracijos numeriu. Tokiu atveju jokio skirtumo, iš kurios pusės privažiuoti.

Porsche nuotr./Porsche Cayenne Coupe
Porsche nuotr./Porsche Cayenne Coupe

Tačiau XXI a. gamintojai elgiasi kaip išmano. Tarkime, „Volvo“, „Škoda“, „Volkswagen“, „Porsche“ bakas – dešinėje pusėje.

O japonai bakus montuoja dažniausiai kairėje: „Honda“, „Toyota“, „Suzuki“. Bet „Subaru“ mąsto kaip vokiečiai – bakas dešinėje. Kodėl susiklostė tokios tradicijos – šiek tiek vėliau. Dabar – apie strėlytę ar rodyklę jūsų prietaisų skydelyje.

Kai kuriuose modeliuose jos nėra – gal gamintojai šiais laikais taupo ir dažams. Tačiau bent jau nebiudžetiniai modeliai tokį žymėjimą turi. Maža rodyklė prietaisų skydelyje parodo, kurioje pusėje yra degalų bakas. Kad degalinėje nereikėtų ieškoti išlipus. Pavyzdžiui, dažniausiai japoniškuose automobiliuose, kairėje:

123RF.com nuotr./Prietaisų skydelis, degalų matuoklis
123RF.com nuotr./Prietaisų skydelis, degalų matuoklis

Arba, dažniausiai vokiškuose, dešinėje:

123RF.com nuotr./Prietaisų skydelis, degalų matuoklis
123RF.com nuotr./Prietaisų skydelis, degalų matuoklis

Iš kur tokia įvairovė? Juk, atrodytų, būtų daug paprasčiau, jei visi gamintojai automobiliuose, skirtuose Europos rinkai (atmetus Jungtinę karalystę, be abejo), bakus montuotų vienoje pusėje.

Lemia saugumo reikalavimai

Na štai, atsakymą jau pasufleravome. Jei eismas organizuojamas nevienodai, tai ir bakai montuojami skirtingai. Viską lemia saugumo reikalavimai.

Bakų automobilio gale neliko, nes jie turi būti montuojami ten, kur juos sunkiausiai pasieks smūgio banga avarijos atveju.

O pusė pasirenkama taip pat pagal saugumo logiką. Kairiavairiai automobiliai, jei jie sustotų šalikelėje, yra saugesni, kai turi baką dešinėje pusėje – prie jos vairuotojas prieina šalikele, o ne eismo juosta, kuria gali atlėkti kitas automobilis.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kodėl ne visų „Volkswagen“ degalų bakai yra toje pačioje pusėje, kodėl daromos išimtys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius