-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip neįkliūti į suklastotų automobilių ridų pinkles?

Apie Lietuvoje parduodamų automobilių ridą galima išgirsti begalę pasakojimų, istorijų ir net mitų. Tačiau didelė rida toli gražu ne visada reiškia, kad transporto priemonė jau susidėvėjus ir atvirkščiai, maži odometro parodymai neužtikrina puikios automobilio būklės.
400 tūkst. km pravažiavęs „Mercedes-Benz“
400 tūkst. km pravažiavęs „Mercedes-Benz“

Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, automobilių pardavėjai puikiai supranta, kad didesnė rida atbaido pirkėjus ir verčia sumažinti kainą.

„Pirkėjai linkę atsargiau žiūrėti į didesnę ridą turinčius automobilius. Dažnu atveju jie net neapžiūri automobilių, kurių rida viršija 250 tūkst. km, tačiau praktikoje pasitaiko tokių transporto priemonių, kurios per savo istoriją įveikia pusę milijono ar net daugiau kilometrų ir vis tiek yra pagirtinos būklės. Taigi, viskas iš esmės priklauso tik nuo priežiūros“, – teigia M.Buzelis.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

Puikus pavyzdys, parodantis, kad galima surasti ir prižiūrėtų, didelę ridą turinčių automobilių – šis „Mercedes-Benz“.

Sužinoti, ar parduodamo automobilio rida nėra suklastota – sunki užduotis. Dažniausiai automobilio nusidėvėjimą puikiai atspindi jo salonas. Stipriai nutrintos sėdynės, vairo ratas, pavarų perjungimo svirtis gali patvirtinti arba paneigti, kad transporto priemonės odometro parodymai buvo suklastoti. Tačiau reikėtų nepamiršti, jog šios detalės gali būti pakeistos. Negana to, stambesni automobilių savininkai sėdynes nutrina greičiau, todėl apžiūrimos mašinos būklę reikia įvertinti bendrai.

Tačiau yra ir paprastesnis metodas nustatyti, ar odometro duomenys tikslūs. Autoplius.lt plėtros vadovas ragina pasidomėti privalomosios techninės apžiūros istorija Lietuvoje.

Reikėtų atkreipti dėmesį, ar kiekvieną kartą atliekant apžiūrą rida didėjo logiškais žingsniais. Esame matę, kada per kelis metus automobilio rida sumažėja kelis kartus

„Tai galioja tik Lietuvoje bent keletą metų eksploatuotiems automobiliams. Turint tik kėbulo (VIN) numerį valstybės įmonės „Transeksta“ interneto svetainėje galima patikrinti techninės apžiūros istoriją. Reikėtų atkreipti dėmesį, ar kiekvieną kartą atliekant apžiūrą rida didėjo logiškais žingsniais. Esame matę tokių atvejų, kada per kelis metus automobilio rida sumažėja net kelis kartus“, – tvirtina Matas Buzelis.

Gerokai sunkiau nustatyti, ar rida nebuvo suklastota tada, kai transporto priemonė atvežta iš užsienio. Tam gali prireikti specialistų iš oficialių automobilių atstovybių pagalbos. Jeigu transporto priemonė buvo aptarnaujama tik oficialiose atstovybėse, ridos neretai būna fiksuojamos vidinėse duomenų bazėse. Net ir užsienio duomenys kai kuriais atvejais yra matomi iš atstovybių Lietuvoje. Taip pat, prisijungus prie automobilio elektroninių sistemų galima sužinoti, jog rida buvo suklastota, tačiau toli gražu ne visais atvejais. Reikia nepamiršti, kad sukčiai darosi vis gudresni ir randa būdų, kaip apeiti tikruosius ridos parodymus.

Lietuvos automobilių rinkos užkulsiuose neretai kalbama, kad senesni automobiliai yra patvaresni bei kokybiškesni. Neretai sakoma, kad prieš 20-30 metų gaminti „Mercedes-Benz“ markės automobiliai gali be didesnio vargo įveikti ir milijoną kilometrų, tačiau tvarkingose rankose praktiškai bet koks automobilis tarnaus eilę metų.

„Nėra tokio daikto, kuris dirbdamas tarnautų amžinai. Viskam yra reikalinga priežiūra, o kuo toliau, tuo ji reikalauja daugiau dėmesio. Sąskaitos už remontą bei aptarnavimus gali ženkliai ūgtelti su kiekvienu šimtu tūkstančių kilometrų ir jeigu per pirmąjį ketvirtį milijono kilometrų užtekdavo atlikti tik einamuosius darbus, tai tikėtina, kad po pusės milijono gali tekti keisti ir nemažai mechaninių mazgų“, – pažymi M.Buzelis.

Nėra tokio daikto, kuris dirbdamas tarnautų amžinai. Viskam yra reikalinga priežiūra, o kuo toliau, tuo ji reikalauja daugiau dėmesio

Automobilių rinkos ekspertas pataria „nenurašyti“ tų skelbimų, kuriuose transporto priemonės rida viršija 300 ar net 400 tūkst. kilometrų. Po kruopščios apžiūros neradę rimtų gedimų ar pagrindo jiems atsirasti galite įsigyti išties padorų, gerai prižiūrėtą automobilį.

Lengvųjų automobilių su didesne nei 400 tūkst. kilometrų rida sąrašą portale Autoplius.lt galite pamatyti paspaudę šią nuorodą.

Automobilio ridą išduoda šios vietos:

  • Vairo rato, pavarų perjungimo svirties, sėdynių, salono detalių būklė;
  • Kėbulo, dugno stovis;
  • Mechaninių komponentų būklė.

Pastaba: Visa tai reikia vertinti atsižvelgiant į ankstesnį vairuotoją (jeigu yra galimybė) bei atkreipti dėmesį iš kurios valstybės įvežtas automobilis. Pavyzdžiui, Prancūzijoje ar Italijoje neretai automobilio kosmetinei išvaizdai daug dėmesio neskiriama.

Kaip patikrinti, ar rida neatsukta:

  • Valstybės įmonės „Transeksta“ interneto svetainėje, suvedus kėbulo (VIN) numerį (naudinga tik tuo atveju, kada automobilis bent keletą pastarųjų metų eksploatuotas Lietuvoje);
  • Oficialiose atstovybėse prisijungus diagnostiką arba tikrinant ankstesnių aptarnavimų rodmenis duomenų bazėse;
  • Kai kurių automobilių tikrąją ridą galima patikrinti per borto kompiuterį, tačiau tam reikia specialistų pagalbos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius