Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip neužkibti ant sukčių kabliukų perkant naudotas dalis automobiliui?

Automobiliai dėvisi, genda, ir juos reikia remontuoti. Kartais neplanuoto remonto sąmata gali išmušti iš vėžių ir vairuotojai yra linkę paieškoti pigesnių būdų, kaip atstatyti transporto priemonę iki pirminės būklės. Lietuvoje klesti naudotų dalių rinka, tačiau joje ir nemažai pavojų. Kaip jų išvengti ir įsigyti kokybišką prekę, kuri tarnaus ilgiau ir geriau nei pigiausia nauja dalis iš Kinijos?
Automobilis
Automobilis / 123RF.com nuotr.

Naudotos detalės – tarsi sūris pelėkautuose

Automobilių laužynuose naudotų detalių galima rasti už stebėtinai gerą kainą. Pavyzdžiui, populiaraus 5 serijos BMW E60 kėbulo modelio naujas geras priekinis amortizatorius kainuoja apie 150 – 200 eurų, tačiau tokią detalę galima rasti ir už 70 eurų. Tas pats vis dar geros būklės, bet naudotas priekinis amortizatorius minėtam BMW automobiliui gali kainuoti bent 5-7 kartus pigiau nei pigiausia nauja detalė ir iki 20 kartų pigiau nei nauja originali dalis.

Tačiau paieška gali sukelti keblumų: rinkoje veikia nesąžiningi ardytojai, kurie gali parduoti prastos kokybės dalis, jos bus be garantijos ir be galimybės grąžinti ir atsiimti pinigus.

Didžiausi pavojai internete. Perkant iš socialinių tinklų ar skelbimų portalų, galite būti skaudžiai apgauti. Įsivaizduokite situaciją: skelbimuose randate informaciją apie ardomą konkrečios markės automobilį. Paskambinate, susitariate, kad pirktumėte jums reikiamą dalį. Tačiau laužynas įsikūręs už kelių šimtų kilometrų, kitame Lietuvos gale. Turite pasitikėti, pervesti pinigus ir laukti siuntinio. Geriausiu atveju siuntinį gausite po poros savaičių, jei pasiseks prasčiau – gausite netinkamą dalį, sugadintą ar išvis nesulauksite siuntinio. Nei socialiniai tinklai, nei skelbimų portalai nėra atsakingi už savo turinį, tad vargu ar turėsite kam pasiskųsti.

Kokybę užtikrins tik legalūs ardytojai

„Kaip pasiseks surasti gerą naudotą detalę priklauso nuo to, iš ko perkate. Naudotas dalis gali pardavinėti tiek nelegalus „garažiukas“, tiek autorizuotas, visus reikiamus leidimus turintis laužynas. Pirmu atveju negali žinoti, ar parduodama prekė buvo patikrinta ir yra kokybiška, taip pat negali žinoti ar darbuotojas nutuokia, ką parduoda, ar ardymo metu detalė nebuvo sugadinta ir pan. Tuo tarpu rimtai dirbantis automobilių laužynas turi praktikos, kaip tinkamai išardyti detales, stengiasi palaikyti kokybės kartelę ir gali ne tik pasiūlyti prekę, bet ir patarti“, – aiškino naudotų dalių pardavėjus vienijančios įmonės UAB „Ovoko“, geriau žinomos kaip RRR.lt, klientų plėtros specialistas Agnius Skudutis.

Lietuvoje yra šimtai legaliai ir tvarkingai veikiančių automobilių laužynų. Tačiau toli gražu ne visi jie turi jums reikiamą detalę ir norint pačiam surasti gali tekti skambinti į dešimtis įmonių, o tai kainuoja laiką. Lietuvių „Ovoko“ sukurtas projektas „RRR.lt“ jungia legaliai veikiančius automobilių laužynus, tokių sistemoje šiuo metu yra beveik 720. Jie į e. prekyvietę kelia turimas detales, iš kurių tinkamas galima surasti panaudojus automobilio VIN kodą. Nesvarbu iš kurio sandėlio įsigysite prekę, ją gausite vos per porą dienų, o sistema užtikrins pinigų grąžinimo garantiją.

Be grąžinimo garantijos nė iš vietos

„Savo partnerius kruopščiai atrenkame, su jais pasirašome sutartis, stebime darbo kokybę. Jei nutiko taip, kad detalė netiko ar buvo nekokybiška – per 10 dienų ją galite grąžinti nemokamai, be jokių klausimų. Ir nesvarbu ar tai elektronikos tipo dalis, ar žibintai – tai yra mūsų elektroninės parduotuvės visuotinė taisyklė. Tam turime deleguotas komandas – viena jų rūpinasi vartotojais, atsako jų žinutes, konsultuoja telefonu, kita komanda glaudžiai bendrauja su laužynais ir sprendžia visus iškilusius klausimus“, – sakė „Ovoko“ atstovas Agnius Skudutis.

Taupomas ne tik laikas, bet ir pinigai

Didžiausia nauda vartotojui – originali detalė už nedidelę kainą. Automobilių laužynuose verta ieškoti ne vien kėbulo ar elektronikos detalių, juose galima rasti geros kokybės ir dar nenudėvėtų važiuoklės bei variklio dalių.

„Nesutikčiau su teigiančiais, kad laužynuose pirkti dalis neapsimoka. Čia galima rasti visai gerų ir toli gražu dar nenudėvėtų dalių, kurios tarnaus ilgiau ir geriau nei pigiausios kiniškos detalės. Ardome dešniavairius automobilius iš Anglijos, jie dažnai važinėti mažai, eksploatuojami tvarkingai. Jie pigesni, tad ir originalios nedaug panaudotos dalys bent 3 kartus pigesnės nei pigiausios naujos. Štai jeigu naujas „šarnyras“ automobiliui kainuoja apie 100 eurų, pas mane jį galima nusipirkti už 10 eurų. Jei naujas amortizatorius apie 60 eurų, pas mane – 10 eurų“, – sakė naudotų automobilių ardymo verslu užsiimantis Darius Čyvas iš įmonės „Saulida“.

Pašnekovas pritarė, kad naudotų dalių rinkoje yra nemažai nesąžiningų pardavėjų, kurie prastesnės kokybės dalis parduoda kaip geras pasitelkdami geresnes nuotraukas arba dalis fotografuodami taip, kad nesimatytų trūkumų. Todėl svarbu naudotas dalis rinktis iš patikimų e.prekyviečių arba legaliai veikiančių pavienių įmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius