-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kėdainiuose siūloma uždrausti sunkvežimių eismą

Artimiausiu metu Kėdainiai gali tapti miestu, kurio pagrindinėse gatvėse bus draudžiama važiuoti sunkiajam, krovininiam transportui. Šį sprendimą mažinant aplinkos užterštumą savivaldybei siūlo darnaus judrumo planą Kėdainiams rengianti Kauno bendrovė „Kelprojektas“. Nors šis žingsnis atrodo logiškas, ne visi rajono politikai tam pritaria.
Vilkikas iš Lenkijos įvykio vietoje
Vilkikas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Siūlymai – jau balandžio mėnesį

Praėjusią savaitę rajono savivaldybės Tarybai susirinkus į eilinį posėdį, politikams teko aptarti nemažai klausimų. Savo ataskaitas pateikė savivaldybės administracijos direktorius, jam pavaldžių įmonių bei įstaigų vadovai, metinę ataskaitą skaitė rajono meras.

Dėl klausimų gausos posėdis truko net penkias valandas, o jo metu neišvengta ir aistrų proveržio. Bene daugiausia klausimų sukėlė Kėdainiams transporto pertvarkos planą rengiančios Kauno bendrovės „Kelprojektas“ pateikta informacija. Specialistams pasiūlius uždrausti sunkiojo, krovininio transporto eismą pagrindinėmis miesto gatvėmis kai kurie politikai neslėpė nuostabos.

Kaip netolimoje ateityje atrodys Kėdainiai? Koks transportas dominuos mieste, kaip bus sprendžiamos eismo saugumo problemos ir gerinama gyvenimo kokybė? Visa tai turėtų paaiškėti jau balandžio mėnesį, kai savivaldybei bus pateiktas svarstyti darnaus judumo plano projektas.

Tačiau esminės siūlomos permainos jau paviešintos, jas praėjusį penktadienį vykusiame Tarybos posėdyje atskleidė planą rengiančios bendrovės „Kelprojektas“ atstovas, Aplinkosaugos ir investicinių projektų skyriaus vadovas Arvydas Domatas.

Ties dviračių takus

„Darnaus judumo planas – tai savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius papildantis ir detalizuojantis strateginio planavimo dokumentas. Prioritetas yra teikiamas viešajam keleiviniam ar bevarikliam ar aplinką mažai teršiančiam transportui. Pagrindiniai plano tikslai – vystyti ir integruoti skirtingus susisiekimo būdus, didinti eismo saugą, mažinti oro užterštumą“, – kalbėjo A. Domatas.

Šį planą Kėdainiams bendrovė „Kelprojektas“ rengia pagal 2016 metų vasario mėnesio sutartį, o kiekvieną jo etapą derina savivaldybės Darnaus judumo plano komitetas, kuriam vadovauja administracijos direktorius Ovidijus Kačiulis.

Pasak „Kelprojekto“ atstovo A.Domato, Kėdainių miestas išsiskiria iš kitų panašaus dydžio šalies miestų gerai išvystyta viešojo transporto sistema, tad siūloma išlaikyti tai, kas yra, o plečiantis Laisvajai ekonominei zonai – reikėtų pertvarkyti maršrutus, taip pat įrengti naujas stoteles prie arenos.

Išanalizavę esamą situaciją specialistai siūlo įrengti dviračių stovėjimo vietas autobusų stotyje, kad atvykę žmonės galėtų saugiai palikti dviračius ir kelionę tęsti viešuoju transportu.

Specialistams pasiūlius uždrausti sunkiojo, krovininio transporto eismą pagrindinėmis miesto gatvėmis kai kurie politikai neslėpė nuostabos.

„Pagrindinis prioritetas – Kėdainių viešojo transporto parko atnaujinimas kartu modernizuojant autobusų stoteles, įrengiant naują remonto bazę prie autobusų stoties. Iki 2030 metų tam reikėtų apie 6 mln. 600 tūkst. eurų“, – kalbėjo svečias.

Plane taip pat numatoma įrengti apie 28 kilometrus naujų dviračių takų, o tai kainuotų maždaug 2,3 mln. eurų. Apie 1,5 mln. tikimasi gauti iš Kelių direkcijos, nes dalis dviračių takų bus įrengta prie respublikinės reikšmės kelių.

Per Kėdainius rieda sunkvežimių kolonos

Anot plano rengėjo – siūloma imtis apribojimų, kurie vienaip ar kitaip palies visas didesnes miesto įmones bei gyventojus.

„Siekiant sumažinti krovininio transporto eismą per Kėdainių miesto tankiai gyvenamas teritorijas, siūlome apriboti didesnių, nei 12 tonų sunkvežimių eismą J. Basanavičiaus, Šėtos ir Gedimino gatvėse“, – kalbėjo A.Domatas.

Pasak specialisto, atlikus transporto srautų stebėseną paaiškėjo, jog ypač didelė per Kėdainius važiuojančių sunkvežimių dalis trumpina kelią ir vyksta į kitus šalies miestus ar kaimynines valstybes.

Šie specialistų siūlymai kai kuriems Tarybos nariams buvo netikėti, politikai klausė, kaip detaliau susipažinti su parengta medžiaga. Juozas Gaidamavičius, neslėpdamas susijaudinimo, ėmė lieti priekaištus, jog svarbūs sprendimai priimami „viršuje“, o vėliau „nuleidžiami“ žemyn. Administracijos direktoriui O.Kačiuliui teko aiškinti, kad jokie sprendimai dar nėra priimti.

„Kelprojektas“ pristatė kaip informaciją, pirmines užuomazgas. Iš principo šis planas bus rengiamas iki vasaros pabaigos, o rugsėjo mėnesį gausite produktą. O tarpinis variantas bus pateiktas gegužės–birželio mėnesį. Norėjome kaip geriau, o gavosi kaip visada“, – sakė netikėtos J.Gaidamavičiaus kritikos sulaukęs O.Kačiulis.

Raminti įsisiūbuojančių aistrų vėl teko rajono merui. Jis priminė, kad tai tik eismo specialistų siūlymas apriboti sunkvežimių eismą.

Atmosferai Taryboje kaistant, iniciatyvos ėmėsi posėdžiui pirmininkavęs rajono meras S.Grinkevičius. Jis paragino administracijos vadovą persiųsti turimą „Kelprojekto“ medžiagą tiems Tarybos nariams, kurie ja domisi.

„Tegul žiūri, tegul aiškinasi, tegul klausia. O jūs toliau dirbate, informuojate, kokius naujus siūlymus teikiate ir viskas. Dialogas gali vykti ne vien Tarybos posėdžio formate“, – sakė rajono meras pasiūlęs dviejų savaičių terminą pastaboms pateikti.

Pasigedo kelio ženklų

Siūlymas J.Basanavičiaus, Šėtos ir Gedimino gatvėmis uždrausti krovininio transporto eismą bene labiausiai sujaudino Tarybos narį Darių Petrauską. 21 automobilį turinčiai bendrovei „Bieltransa“ vadovaujantis politikas neslėpė – artėjanti reforma jam aktuali asmeniškai.

„Kaip uždrausime, jeigu nebus aplinkkelių? Ar pirma padarome aplinkkelius, o paskui uždraudžiame? Paprasta situacija, atvažiavome nuo Panevėžio į miestą ir nėra ženklų, kaip jam sukti? Kur ir ką daryti? Atvažiavai „Via Baltica“ iki miesto ir uždaryta, kur važiuoti?“ – klausė Tarybos narys D.Petrauskas.

„Kelprojekto“ atstovas paaiškino, kad siūlymas apriboti krovininio transporto eismą mieste atsirado analizuojant transporto srautus. Paaiškėjo, jog didžiąją dalį miestą kertančių sunkiasvorių sudaro tranzitu vykstantys sunkvežimiai, vilkikai bei miškavežiai.

„Jie gali puikiausiai apsukti „Via Baltica“, o tie, kas vyks į gamyklas, turės leidimus ir galės važiuoti. Iš tikrųjų, tai labai didelė problema“, – sakė „Kelprojekto“ atstovai.

Savo ruožtu D.Petrauskas replikavo pasigendantis kelio ženklų išdėstymo schemos. Anot politiko, Kėdainių senamiestyje jau yra susidariusi situacija, kai apribojus eismą Č.Milošo gatve vairuotojai patenka į savotišką aklavietę, nežino kur ir kaip važiuoti.

Raminti įsisiūbuojančių aistrų vėl teko rajono merui. Jis priminė, kad tai tik eismo specialistų siūlymas apriboti sunkvežimių eismą.

„Kada bus priimtas sprendimas, kad taip turi būti – Saugaus eismo komisija ir visi kiti turės sudėlioti šiuos ženklus“, – reziumavo S.Grinkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius