Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius bando dar kartą: atpigina vairuotojų taip ir nepamėgtas „Statyk ir važiuok“ aikšteles

Įvairių nuomonių ir diskusijų sukėlusios „Statyk ir važiuok“ aikštelės Vilniuje nuo gegužės 1-osios atpigs. Skelbiama, kad vietoje dabar 2 eurų už dieną mokesčio, šių aikštelių naudotojai galės susimokėti 50 euro centų mokestį ir visą dieną naudotis viešuoju transportu, o automobilį pastatyti keliose iš sostinėje esančių tokio tipo aikštelių.
„Statyk ir važiuok“ aikštelės
„Statyk ir važiuok“ aikštelės / Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniaus taryba priėmė sprendimą, kad mokestis už automobilio palikimą aikštelėse „Statyk ir važiuok“ ir važinėjimą visą dieną viešuoju transportu nuo gegužės tekainuos 50 centų.

„Įrengę pirmąsias „Statyk ir važiuok“ aikšteles iš karto skelbėme, kad tai bandomasis projektas. Stebėjome rezultatus, juos analizavome, o remdamiesi išvadomis, priėmėme sprendimus dėl pokyčių. Pristatome lanksčią „Statyk ir važiuok“ aikštelių kainodarą – nuo šiol vienos dienos bilietas kainuos 50 euro centų, o ateityje mokestis priklausys nuo aikštelių užimtumo.

Paslaugos kainos keitimas, mano vertinimu, yra puikus pirmasis žingsnis siekiant, kad aikšteles išbandytų vis daugiau vairuotojų. Be to, mažesnę kainą kaip priimtinesnę įvardijo ir patys aikštelėmis besinaudojantys vairuotojai. Šis sprendimas nėra vienintelis – taip pat svarstomi plėtros, aikštelių perkėlimo, aktyvesnių viešinimo ir visuomenės edukacijos akcijų bei kiti variantai“, – teigė Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas.

Pasak V.Meškausko, nuo aikštelių atidarymo pernai liepą iki dabar jomis pasinaudota daugiau nei 3 tūkst. kartų, vadinasi, žmonėms šios aikštelės iki šiol netapo dažnai pasirenkama kelionių mieste alternatyva. Svarstomi įvairūs būdai, kaip efektyvinti sistemos „Statyk ir važiuok“ veikimą, kad aikštelės vairuotojams, gyvenantiems Vilniuje ar atvykusiems į Vilnių ir keliaujantiems į miesto centrinę dalį, taptų patogesnės ir patrauklesnės, o tai paskatintų juos keisti vyraujančius judėjimo mieste įpročius.

Sauliaus Žiūros nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelės
Sauliaus Žiūros nuotr./„Statyk ir važiuok“ aikštelės

Vairuotojas, kuris stato savo automobilį miesto centre, naudodamasis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, kas mėnesį sutaupytų maždaug 60 eurų.

Šiuo metu Vilniuje privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose veikia trys „Statyk ir važiuok“ aikštelės, kuriose vairuotojai gali palikti savo automobilį ir kelionę tęsti viešuoju transportu. Jos yra Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne) ir V.Gerulaičio g. 1 (priešais verslo centrą „Technopolis“, netoli „Siemens“ arenos). „Statyk ir važiuok“ bilietai parduodami pačiose automobilių stovėjimo aikštelėse kiekvieną dieną nuo 5 iki 23 valandos arba juos galima patogiai įsigyti naudojantis mobiliąja programėle m.Ticket.

Remiantis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ specialistų atliktais skaičiavimais, vairuotojas, kuris šiuo metu stato savo automobilį centrinėje miesto dalyje, naudodamasis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, kas mėnesį sutaupytų maždaug 60 eurų. Automobilio stovėjimo vietinės rinkliavos zonoje kaina apskaičiuota įvertinus, kiek automobilių statoma geltonojoje ir žaliojoje rinkliavų zonoje, kai vienas automobilis stovi 7 val. ir daugiau, o už stovėjimą sumokėta mėnesio rinkliava.

Idėja neprigijo

Iki šiol daugumoje sostinėje esančių „Statyk ir važiuok“ aikštelių tuščia. Dar pernai pristačius idėją ir atidarius pirmąsias aikšteles tuoj pasigirdo besistebinčių dėl itin keistų vietų, kur šios aikštelės įkurtos.

15min sulaukė ne vieno skaitytojo nusistebėjimo, kad tokios aikštelių vietos – mažai naudingos, kadangi jos įrengtos kone centrinėje miesto dalyje – norint jas privažiuoti, rytinių spūsčių išvengti neįmanoma. Kitaip sakant, norint patekti į bet kurią iš trijų aikštelių piko metu, tenka nuo Vilniaus pakraščio dar keliasdešimt minučių pastovėti spūstyje, parodė 15min atliktas eksperimentas. Tada sėsti į autobusą, susimokėti už vienos dienos bilietą ir keliolika minučių važiuoti iki centrinės Vilniaus dalies, kuri ir pėstute per pusvalandį nuo minėtų „Statyk ir važiuok“ aikštelių pasiekiama.

Tuomet savivaldybės atstovai teisinosi, kad minėtoms aikštelėms pasirinktos tokios vietos, dėl kurių nebuvo ilgų diskusijų su Nacionaline žemės tarnyba ir kitomis institucijomis. Pernai rudenį turėjo būti įvertinta projekto eiga ir pristatytos periferinėse mieto zonose įrengtos „Statyk ir važiuok“ aikštelės. Visgi naujų aikštelių kol kas neatsirado.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius