Gatvės šalia Aukščiausiosios Rados ir Vyriausybės pastato iš esmės užblokuotos. Protestuotojai reikalauja sumažinti muitus automobiliams, įvežamiems iš ES šalių.
Vengia muitų, kyla daugybė problemų
Vadinamosios „evrobliachos“ – didžiulė Ukrainos problema. Dėl didelių importo muitų daugybė automobilių į šalį patenka pusiau nelegaliai – su ES šalių registracijos numeriais. Dažniausiai jie parduodami pagal įgaliojimą.
Todėl, nutikus nelaimei ar įvykus avarijai, tokių automobilių tikrieji savininkai pasprunka iš įvykio vietos, o nuostolius turi padengti pirminis savininkas, pardavęs automobilį pagal įgaliojimą.
Akivaizdu, kad dideli muitai, taikomis automobiliams, įvežamiems iš Vakarų, blogina situaciją ir kelia chaosą.
Ukrainiečiai šluoja senus automobilius
Pasak Kauno automobilių turgaus vadovo V.Naujanio, ukrainiečiai yra savotiški Lietuvos automobilių parko sanitarai – jie išveža mūsų šalyje nebeperkamus labai seno modelio ir pigius automobilius: „Bet, kadangi jie registruoti Lietuvoje ir nežinia, kaip toliau elgsis Ukraina, neaišku, ar ilgai ukrainiečiai dar galės jais važinėti, stengiamasi pirkti kaip galima pigesnius automobilius. Be to, ir lietuviai stengiasi pirkti kuo pigiau, ir ukrainiečiai, jei turi mažiau pinigų.“
„Regitros“ atstovas Marius Navickas sako, kad sistema, kai automobilis registruojamas Lietuvoje, bet išvežamas į Ukrainą, turės tam tikrų teisinių pasekmių: „Visi pastebime, kad brangsta draudimas. Niekas neatmestų nuomonės dėl užsienyje sugadintų automobilių – Ukrainoje važinėjama ne su ukrainietiškais, o lietuviškais numeriais, siekiant išvengti mokesčių. Taip visiems užkraunama atsakomybės našta.“
Visi protestuotojų reikalavimai
Protesto išvakarėse judėjimo „Avtoervosila“ (Europos automobilių jėga), organizavusio šią akciją, aktyvistai paskelbė visą reikalavimų sąrašą.
Pavyzdžiui, reikalauja panaikinti akcizo koeficientą, nustatomą pagal įvežamo automobilio amžių. Automobilių, atvežtų iš ES savininkai reikalauja, kad visiems automobiliams būtų taikomi vienodi mokesčiai. T.y., 40 proc. nuo automobilio kainos.
Jei valdžia nevykdys šių reikalavimų, grasinama, kad protestai pasklis po visą Ukrainą.
Šiuo metu muitų formulė tokia. Jei automobilis varomas benzinu, 50 Eur reikia dauginti iš automobilio amžiaus ir iš automobilio litražo koeficiento. Jei dyzelinis, dauginti reikia 75 Eur sumą. Taigi už 15-os metų dyzelinį „Passat“ reikėtų mokėti 75x15x2=2250 Eur. Taigi automobilis iš esmės brangsta daugiau nei dvigubai.
Protestuotojai tokius įstatymų reikalavimus vadina neteisėtais.