-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

KTK studentai kurs sportišką elektromobilį

Kauno technikos kolegija (KTK) išsikėlė itin ambicingą tikslą – studentų rankomis sukurti lenktyninį superelektromobilį, kuris tuo pačiu atitiktų ir visus reikalavimus, norint dalyvauti kasdieniame eisme.
Kauno technologijų kolegija
Kauno technologijų kolegija
Temos: 1 Elektromobilis

Laukia ne tik techniniai, bet ir biurokratiniai iššūkiai

Lietuvos miestų gatvėmis važinėjantys elektromobiliai nieko nebestebina. Tai plačiai taikoma technologija - nuo elektrinių paspirtukų iki traukinių. Visgi, KTK direktorius Nerijaus Varno teigimu, tai bus pirmasis projektas, kuriame studentai ne tik pagamins elektromobilį, bet ir jį registruos, sertifikuos ir su juo galės dalyvauti eisme.

„Kolegija specializuojasi išskirtinai techniniuose moksluose, todėl natūralu, kad ir mūsų studentams reikia nuolatinių iššūkių. Turime sportinių automobilių klubą, unikalias tyrimų laboratorijas, kur kaupiame ir realizuojame patirtį. Pagaliau subrendome ir naujam etapui – sportinio elektromobilio kūrimui. Kol kas jokia Lietuvoje veikianti aukštojo mokslo įstaiga nėra padariusi elektromobilio, kuris būtų ir sportinis, ir tuo pačiu atitiktų visus keliamus saugumo reikalavimus, turėtų valstybinius numerius ir būtų sertifikuotas kaip eismo dalyvis, galintis važinėti tiek Lietuvos, tiek ir likusios Europos keliais.

Vienas iš tikslų, kad su šiuo automobiliu kolegijos studentai siektų sportinių rezultatų automobilių „drag“ tipo varžybose ar elektromobilių ralyje aplink Lietuvą

Vienas iš tikslų, kad su šiuo automobiliu kolegijos studentai siektų sportinių rezultatų automobilių „drag“ tipo varžybose ar elektromobilių ralyje aplink Lietuvą. Tad mūsų elektra varomas automobilis ne tik, kad nenusileis, bet pagal savo charakteristikas bus ir gerokai pranašesnis už įprastus vidaus degimo variklius turinčius automobilius, su kuriais galės konkuruoti ir trasose“, - sako jis.

Pasak N. Varno, projektui šiuo metu yra įrengiama speciali laboratorija, atliekami įvairūs tyrimai ir skaičiavimai, o elektromobilis visuomenei turėtų būti pristatytas vasaros pradžioje.

„Mūsų tyrimų ir laboratorijų komplekse įsikurs ir šiandien jau baigiamos įrengti elektromobilių dirbtuvės. Į jas po kelių savaičių turėtų būti atgabentas kėbulas, kuriame bus instaliuojamos reikalingos sistemos. Visus darbus su dėstytojų pagalba atliks Autotransporto elektronikos, Transporto elektros sistemų inžinerijos, Elektronikos technikos, Automobilių techninio eksploatavimo ir net Elektros energetikos studijų programų studentai, nes bus dirbama su aukšta 360 voltų įtampa. Šio projekto apimtyje bus rengiami ir šių studentų baigiamieji darbai“, - darbus pristato kolegijos direktorius.

Automobilį pažins iki smulkiausių varžtelių

Studentams dirbti prie lenktyninio elektromobilio savo žiniomis padės ir šios srities specialistai - UAB „Elinta“ kolektyvas. Pasak šios įmonės vadovo dr. Vytauto Jokužio, Kauno technikos kolegijos studentų ir dėstytojųlaukia labai didelis kūrybinis darbas.

„Šis elektromobilis tikrai nėra standartinis, o darbą gerokai apsunkins ir tai, jog kuriamas modelis bus sportinis. Žinoma, kolegijai padėsime patirtimi bei tieksime tam tikras dalis, valdiklius ar variklį, kurį pasigaminti patiems būtų tiesiog per sudėtinga.

Šis elektromobilis tikrai nėra standartinis, o darbą gerokai apsunkins ir tai, jog kuriamas modelis bus sportinis

Darbų metu studentai susipažins su variklio, baterijų ir jų valdymo sistemomis, mechaniniais tvirtinimais, pakrovėjais, viso automobilio valdymo sistemomis, programavimu, elektros instaliacijos perdarymu, įkrovimo sistema ir daugeliu kitų dalykų. Manau, kad pasitaikys ir gedimų, klaidų, reikalausiančių greitų sprendimų. Nemažiau svarbi bus ir pačio automobilio priežiūra, jo eksploatavimas, elektromobilio atstatymas po varžybų, jo darbo stebėjimas ekstremaliomis sąlygomis.

Be to, reikės atlikti įvairius automobilio tyrimus, užtikrinti ne tik vairuotojo, bet ir keleivių saugumą, gauti reikalingus sertifikatus bei sutvarkyti kitus reikalingus dokumentus. Tai taip pat labai didelis ir sudėtingas darbas“, - teigia V. Jokužis.

Planuose – visureigis ir autonominė valdymo sistema

KTK direktoriaus teigimu, kuriamas lenktyninis elektromobilis yra tik pirmas žingsnis iš kelių numatytų.

„Konstruojamas elektromobilis yra tarsi pradžios taškas, kuriame kaupiama žinių ir patirties bazė. Vėliau mūsų ambicijos siekia dar toliau. Planuojame sukonstruoti ir elektra varomą visureigį. Jau žinome, kaip jis galėtų atrodyti ir numanome, kokie iššūkiai mūsų laukia. Skirtingai nei sportinis elektromobilis, visureigis yra padidinto pravažumo transporto priemonė, todėl bus reikalingas kitoks programavimas, valdikliai ir kt. Čia matome ne tik didelius iššūkius, bet ir plačias galimybes.

Galiausiai, naujoje laboratorijoje norėtume savo automobiliams kurti autonominio valdymo sistemą. Tai jau daro „Google“, didieji automobilių gamintojų koncernai, visai neseniai ir „Tesla“ paskelbė apie diegiamą autonominę valdymo sistemą. Žinoma, šioje srityje nekalbame apie konkurenciją, tačiau galvojame apie mūsų studentus: jų gaunamas praktines žinias, ugdomas kompetencijas ir gebėjimus. Galbūt kada nors ateityje, vietoj kažkada buvusios konkės, autonominis elektra varomas mikroautobusas kursuos ir Laisvės alėjoje“, - šyptelėjęs ateities planus pristato N. Varnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius