-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos prezidentų automobiliai

Lietuvos prezidentų automobilių istorija prasidėjo 1919-aisiais. Tuomet lietuviai daugybę dalykų, taip pat ginklus ir automobilius, įsigydavo iš karą pralaimėjusios Vokietijos kariuomenės, kuriai rūpėjo kuo greičiau visko atsikratyti ir grįžti į gimtinę.
„Benz 25/55PS“
„Benz 25/55PS“ / Gamintojo nuotr.

Tokiu būdu buvo įsigytas pirmasis prezidentinis automobilis – „Benz 25/55PS“ su keturių cilindrų 6,3 l darbinio tūrio varikliu.

Atviras šešiavietis automobilis turėjo trejas duris – vienas dešinėje pusėje ir dvejas kairėje. Vairavimo prietaisai buvo sumontuoti išorėje, todėl vairuotojas durelių neturėjo. Ant kairiųjų užpakalinių durelių buvo nupieštas Vytis, Lietuvos vėliavos buvo įtaisytos ant priekinių sparnų. Šiuo automobiliu naudojosi prezidentai Antanas Smetona ir Aleksandras Stulginskis.

Išrankusis A.Smetona

A.Stulginskio prezidentavimo laikotarpiu buvo įsigytas naujesnis prancūziškas „Delauney-Belleville 12 CV“. Penkiavietis taip pat atviras automobilis tarnavo drauge su pirmuoju „Benz“. Juo naudojosi ir trečiasis Lietuvos prezidentas – Kazys Grinius.

A.Smetoną vežiojęs „Lincoln“ įsibėgėdavo iki 150 km/h

Į Lietuvos prezidento postą grįžęs A.Smetona nurodė nupirkti naujesnį automobilį. Taip į Lietuvą atkeliavo „Fiat 519“. Šis automobilis, skirtingai nei pirmi du, jau turėjo ištaigingą uždarą kėbulą.

Vėliau A.Smetona, pasak šaltinių, įkalbėtas prezidentienės, itališką limuziną pakeitė amerikietišku K serijos „Lincoln“. Šis ilgas, sunkus ir galingas automobilis labai tiko prezidentui. Jo kėbulas nebuvo standartinis, o 1934 metais pagal užsakymą pagamintas vienoje iš madingų to laiko kėbulų dirbtuvių. Iki 150 km/val. įsibėgėjantis automobilis buvo lengvai šarvuotas. Net vairuotoją ir prezidentą skyręs stiklas buvo neperšaunamas.

Istorinių automobilių klubo žiniomis, iki šios dienos neišliko nė vieno iš išvardytų Lietuvos prezidento automobilių.

Kukli dabartis

Po nepriklausomybės atkūrimo tuometinis šalies vadovas Vytautas Landsbergis, ėjęs Aukščiausiosios Tarybos vadovo pareigas, važinėjo paveldėtu „Čaika M14“. Šį Sovietų Sąjungoje pagamintą limuziną pakeitė paaukotas modernesnis vokiškas automobilis „Opel Senator“.

Gamintojo nuotr./Audi A8 Lang
Gamintojo nuotr./„Audi A8 Lang“

Prailgintas ir šarvuotas automobilis vežiojo Lietuvos vadovą tol, kol jį pakeitė W126 kėbulo „Mercedes-Benz“ automobilis. Juo iš pradžių važinėjo V.Landsbergis, o vėliau – Algirdas Brazauskas. Šis šarvuotas automobilis šiuo metu priklauso verslininkui Robertui Dargiui.

Prezidento A.Brazausko kadencijos metu į Lietuvą atvyko du nauji „Audi V8 Lang“ limuzinai. Vienas teko prezidentui, kitas – tuometiniam premjerui Gediminui Vagnoriui. Šis galingas vokiškas automobilis prezidentūroje tarnavo, kol jį pakeitė naujesnio modelio tos pačios markės automobilis  – „Audi A8 Lang“. Automobilių kolekcininkas Stasys Brundza pasakojo jį matęs pastatytą prie parduotuvės „Maxima“ – jaunas vyriškis jį įsigijo aukcione ir sėkmingai eksploatuoja iki šiol.

Vėlesni Lietuvos prezidentai išrankumu automobiliams nepasižymėjo. Valdas Adamkus, išbandęs prailgintą 7-os serijos BMW, vėliau persėdo į S klasės „Mercedes-Benz“ automobilį. Šio modelio automobiliu naudojasi ir dabartinė prezidentė Dalia Grybauskaitė. Jos apsaugai norėtųsi naujesnio ir patikimesnio automobilio, bet kol kas tokiam pirkiniui nėra pinigų.

Gamintojo nuotr./Audi V8 Lang
Gamintojo nuotr./„Audi V8 Lang“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius