-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos vežėjų kompanijos tolimųjų reisų vairuotojus samdo iš užsienio

Tolimųjų reisų vairuotojo profesija Lietuvoje – nepakankamai populiari. Dėl to kompanijos yra priverstos susitaikyti su specialistų stygiumi bei ieškoti vairuotojų užsienio valstybėse.
Eilė ties Medininkais Lietuvos pusėje.
Sunkvežimių eilė ties Medininkais Lietuvos pusėje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius teigia, kad Lietuvoje labai trūksta tolimųjų (tarptautinių) reisų vairuotojų. „Nepaisant visų skelbimų bei kvietimų dirbti, Lietuvoje visada trūksta kelių tūkstančių tokios profesijos specialistų, – teigia jis. – Šiemet rinkoje yra apie 4 tūkst. laisvų tokios profesijos darbo vietų.“

Pašnekovas teigia, kad vežėjų kompanijos, įsigijusios naujus sunkvežimius, paprasčiausiai neturi kaip jų panaudoti – trūksta profesionalių vairuotojų. „Pastaruoju metu kompanijos tolimųjų reisų vairuotojus samdo ne tik iš kaimyninių valstybių (Lenkijos, Rusijos, Baltarusijos ar Ukrainos), bet ir iš egzotiškų šalių – Makedonijos, Serbijos ar Moldovos“, – pasakoja Vincevičius.

Nei duona, nei pienas nei kitos (ne tik maisto) prekės pačios iki parduotuvių neateis – jas reikėjo, reikia ir visada reikės atvežti.

Neturėdamos kito pasirinkimo vežėjų kompanijos profesionalių darbuotojų ieško užsienyje. „Dabar duodama apie 1000 leidimų Lietuvoje tolimųjų reisų vairuotojais įdarbinti užsienio valstybių gyventojus, tačiau šis skaičius turėtų būti didinamas beveik du kartus – rinkoje yra akivaizdi disproporcija, mažinanti konkurencingumą įvairioms verslo šakoms“, – pažymi Gytis Vincevičius.

„Leidimą metams dirbti Lietuvoje iš 50 tūkst. vairuotojų gauna apie 3 tūkst. užsieniečių. Taip yra todėl, kad Lietuvos mokymo įstaigos nepajėgia parengti daugiau šios profesijos specialistų. Tolimųjų reisų vairuotojų paruošimas yra nepigus, o ir patys mokslai užsitęsia pakankamai ilgai. Tai ypač atbaido jaunus žmones“, – dėsto specialistas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eilė ties Medininkais Lietuvos pusėje.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Sunkvežimių eilė ties Medininkais Lietuvos pusėje

Negana to, ši problema kiekvienais metais tampa vis opesnė, nes iš 50 tūkst. vairuotojų didesnioji dalis yra vyresnio nei 45-50 metų amžiaus vyrai. Tai reiškia, kad po nepilno dešimtmečio daugybė profesionalų priartės prie pensinio amžiaus, o jaunoji karta vengia dirbti tokio pobūdžio darbus – ieško kitokių alternatyvų. „Šiuo klausimu ne kartą diskutavome su atsakingais socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pareigūnais. Kartu su švietimo ir mokslo ministerija reikėtų rasti būdą, kaip sustiprinti šios profesijos rengimo pamatus bei pritraukti kuo daugiau jaunų žmonių“, – teigia „Linava“ atstovas spaudai.

Darbuotojų iš užsienio šalių apgyvendinimas kompanijoms – nedidelis galvos skausmas. Mat, didžiąją laiko dalį šie žmonės praleidžia vairuodami, o atlaisvėjus grafikui vairuotojai dažniausiai patraukia į gimtąją tėvynę.

G. Vincevičius pažymi, kad tolimųjų reisų vairuotojo mėnesinis atlyginimas Lietuvoje dažniausiai siekia nuo 3 iki 7 tūkst. Lt. 5000 Lt alga dažnam Lietuvos gyventojui gali pasirodyti didelė, tačiau reikėtų pasverti ir tai, kad vairuotojai per diena dirba gerokai ilgiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius