Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mažieji „Renault“ miesto automobiliai tęsia tradicijas

„Renault“ šiemet pristatė naujausią kompanijos mažylį – kompaktiškąjį naujos kartos „Twingo“. Maži, ekonomiški ir išvaizdūs miesto automobiliai yra „Renault“ kompanijos genuose. Tad prieš pažvelgdami į naująjį „Twingo“, apžvelkime mažųjų „Renault“ automobilių istoriją – kiekvienas iš jų sėkmingai atsiliepė į visuomenėje vykstančius pokyčius ir iki šiol tebeužima svarbią vietą automobilistų širdyse.
Mažieji „Renault“ automobiliai
Mažieji „Renault“ automobiliai / „Renault“ nuotr.

1946 m. „4 CV“ – pirmasis mažasis „Renault“, sulaukęs masinio populiarumo

Karas baigėsi prieš kelis mėnesius. Prasideda Europos atstatymas, o gyventojai ir vėl gali galvoti apie ateitį ir grįžti į taikesnę tikrovę.

Norintiems leistis į kelią ir mėgautis naujai įgyta laisve, „4 CV“ buvo tobulas sprendimas. Šis automobilis su varikliu gale, inžinierių slapta sukurtas karo metu, buvo pakankamai erdvus šeimai ir jos bagažui. Konkurencinga naujojo modelio kaina pavertė jį prieinamu didelei gyventojų daliai. „4 CV“ žymėjo pokario metus patraukdamas plačiąją visuomenę – nuo darbininkų iki viduriniosios klasės.

„Renault“ nuotr./Mažieji „Renault“ automobiliai
„Renault“ nuotr./„Renault 4 CV“  

1961 m. „Renault 4L“ – pirmasis „automobilis gyvenimui“

Pokario augimo laikotarpis. Ekonomika atsigauna, klesti inovacijos ir auga gyvenimo lygis, gyventojai turi galimybių įsigyti naujų vartojimo prekių, įskaitant buities prietaisus ir automobilius. Šeimos išeina iš namų, mėgaujasi laisvu laiku, keliauja ir trokšta susipažinti su naujomis vietomis.

Būtent tokioms šeimoms „Renault“ sukūrė „Renault 4L“. 4L automobilis tapo tikra legenda su savo novatoriška ir praktiška bagažine, suteikiančia galimybę visai šeimai patogiai sudėti ir pasiekti bagažą. Nuo 1961 m. iki dvidešimto amžiaus pabaigos „Renault 4L“ buvo parduota daugiau nei aštuoni milijonai vienetų visame pasaulyje.

„Renault“ nuotr./Mažieji „Renault“ automobiliai
„Renault“ nuotr./„Renault 4L“

1972 m. „Renault 5“ – 1968 metų dvasia

Po 1968 m. įvykių žmonės pradėjo gyventi laisviau. Didžioji dalis europiečių mėgavosi didesne laisve, o jų pramogos ir kelionės tapo įvairesnės.

Šis euforijos laikotarpis netikėtai baigėsi 1973 metais kilus pirmajai naftos krizei. „Renault 5“, mažų degalų sąnaudų (4,5 l/100 km važiuojant 90 km/val.) automobilis, buvo pristatytas pačiu laiku. Tai buvo naujoviškas mažas automobilis, patraukęs savo universalumu, taip pat „išmaniais“ buferiais iš sintetinių medžiagų, saugančiais automobilį manevruojant stovėjimo aikštelėje. 1972 m. pristatytas „Renault 5“ greitai rado savo auditoriją (31 proc. moterų ir 35 proc. žmonių iki 30 metų per pirmuosius metus) ir sulaukė ilgalaikės sėkmės.

Devintojo dešimtmečio viduryje „Renault“ pakeitė „Renault 5“ nauju modeliu – „Super Five“. Nuo 1972 m. iki 1996 m. buvo pagaminta 8,5 milijono vienetų „Renault 5“ ir „Super Five“ automobilių, taigi modelio karjera buvo ilga, jis ir toliau užima ypatingą vietą automobilistų širdyse. Buvo išleistos ir legendomis tapusios sportinės „Renault 5“ versijos, įskaitant „R5 Alpine“ ir „R5 Turbo“.

„Renault“ nuotr./Mažieji „Renault“ automobiliai
„Renault“ nuotr./„Renault 5“

1993 m. „Twingo“, „krizėms atsparus“ automobilis

Krizė tęsiasi, ekonomiką silpnina kritimas akcijų biržose, o degalų kainos auga – daugiausia dėl Persijos įlankos karo. Bet neseniai griuvo Berlyno siena, atverdama Europai naują ateitį. Gyvenimas dvilypis: norime svajoti apie geresnę ateitį, bet tam trukdo kasdienis gyvenimas.

Ir tada pasirodo „Twingo“ – labai originalus miesto automobilis, sukrėtęs visą automobilių pramonę. Siūlomas vieno variklio, vieno apdailos varianto ir keturių ryškių spalvų „Twingo“ grąžino šypsenas į žmonių veidus vien savo pavadinimu, sudarytu sujungus žodžius „tvistas“, „svingas“ ir „tango“. Šis automobilis išsiskyrė žavia išore ir unikaliu korpuso stiliumi – su ypač trumpa priekine dalimi ir 1,78 m ilgio naudinguoju salono ilgiu.

Naujasis modelis sulaukė negirdėtos sėkmės Paryžiaus automobilių parodoje, kurioje jis buvo pristatytas kaip „Renault“ mažasis „krizėms atsparus“ automobilis. Dėl savo dizaino ir universalumo „Twingo“ puikiai tiko visų stilių vairavimui ir greitkeliams buvo skirtas ne mažiau nei miestų gatvėms.

„Renault“ nuotr./Mažieji „Renault“ automobiliai
„Renault“ nuotr./„Renault Twingo“

Šiandien: amžinasis „Twingo“ optimizmas

Globalizuotame – ir, galime sakyti, homogenizuotame – pasaulyje turime teisę siekti išskirtinumo. Naujos technologijos atveria naują išraiškos ir laisvės pasaulį.

Linksmas, itin manevringas, mažas iš išorės ir erdvus viduje naujasis modelis skirtas miestui, jo apsisukimo spindulys siekia tik 4,30 m. Jis ir vėl kuria nuotaiką šviesiomis kėbulo spalvomis, suteikdamas savo savininkams visišką laisvę išreikšti save. Naujasis „Twingo“ yra puikus klasikinių mažųjų „Renault“ automobilių įpėdinis, atspindintis amžiną pirmųjų modelių optimizmą. Jis skiriasi nuo savo pirmtakų, bet yra taip pat kaip jie novatoriškas ir turintis nuosavą sielą.

„Renault“ nuotr./Mažieji „Renault“ automobiliai
„Renault“ nuotr./ „Renault Twingo“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius