-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mindaugas Glodas rytinių spūsčių išvengia visureigį iškeitęs į elektromobilį

Atvykęs į verslo susitikimus žinomas investuotojas, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas dažnai sulaukia nustebimo. Ilgus metus galingu visureigiu važinėjęs verslininkas prieš keletą savaičių tapo pirmuoju naujojo „Volkswagen“ e-Golf savininku ir sako besijaučiantis puikiai, persėdęs į elektromobilį. „Jis dinamiškas, greitai įsibėgėja, manevringas ir  ergonomiškas, o svarbiausia – sutaupo man daug brangaus laiko,“ – teigia M. Glodas.
Atnaujintas „Volkswagen e-Golf“
Atnaujintas „Volkswagen e-Golf“ / „Volkswagen“ nuotr.

Galimybė „nusipirkti“ valandas

Pasak M. Glodo, pagrindinė priežastis, kodėl jis pradėjo galvoti apie elektromobilio įsigijimą, buvo rytinės Vilniaus spūstys, kurias kas rytą tekdavo įveikti vežant vaiką į mokyklą ir vykstant į darbą.

Mindaugas Glodas.
Mindaugas Glodas.

„Gyvename užmiestyje, šiaurinėje Vilniaus dalyje, o vaiką tekdavo nugabenti į mokyklą, įsikūrusią visai priešingame miesto pakraštyje. Net be rytinių spūsčių ši kelionė trunka beveik pusvalandį, o pačiomis blogiausiomis dienomis mes spūstyje įstrigdavome net valandą ir ilgiau. Neretai pavėluodavome į mokyklą, tad ši situacija kėlė didelį stresą visai šeimai“, - pasakojo M. Glodas.

Tuomet verslininkas nusprendė ieškoti išeičių. Gyvenamosios vietos ir vaiko mokyklos keisti nenorėjo, tad teko galvoti, kaip dar būtų galima išspręsti ilgų rytinių kelionių problemą ir „nusipirkti“ laiko.

„Sakoma, kad laiko nenusipirksi, bet aš manau, kad man tai pavyko, – šypsosi vyras. – Dabar, kai įsigijau elektromobilį, keliaujame A juosta aplenkdami kamščius, be streso atvykstame laiku ir nebetenka aukoti tokių brangių rytinio miego ar pusryčių valandų. Kelionė trunka tiek, kiek ir turėtų trukti, papildomai nebesugaištame.“

Elektromobilis iškart tapo nepamainomas kasdienis pagalbininkas – juo M. Glodas ne tik veža vaiką į mokyklą, vyksta į darbą, bet ir keliauja į verslo susitikimus tiek pačiame Vilniuje, tiek ir kituose Lietuvos miestuose.

„Dažnai tenka keliauti į Kauną darbo reikalais, tad elektromobiliu važinėju ne tik po Vilnių. Laisvalaikiu juo vykstu į golfo laukus, pas draugus ir gimines kituose miestuose“, - pasakoja M. Glodas.

Dažnai tenka keliauti į Kauną darbo reikalais, tad elektromobiliu važinėju ne tik po Vilnių. Laisvalaikiu juo vykstu į golfo laukus, pas draugus ir gimines kituose miestuose

Mitus sugriovė realybė

Pasak M. Glodo, prieš apsisprendžiant įsigyti elektromobilį, teko susidurti su įvairiais vyraujančiais mitais, kurie, žinoma, kėlė abejonių ir vertė dar geriau apsvarstyti šį sprendimą. Vienas iš jų – esą elektromobiliu papildomai jo nepakrovus neįmanoma ištempti nė dienos.

„Žinoma, apsispręsti šiek tiek ryžto prireikė, tačiau realybė naudojantis elektromobiliu netruko sugriauti visus mitus. Supratau, kad juos kuria ir skleidžia tie, kurie elektromobiliais patys nesinaudoja, o tik yra šį tą apie juos girdėję. Pirmiausia, mano įsigytas elektromobilio modelis leidžia papildomai nepakrovus nuriedėti iki 250 km atstumą. Kasdien važinėdamas su reikalais po miestą aš puikiai „sutelpu” į 200 km atstumą, o dažniausiai per dieną tvarkydamas reikalus „prisuku“ iki 100 km – mieste krautis net neprireikia, nors tokių galimybių yra. Vakare grįžęs namo įjungiu elektromobilį į tinklą, o rytą jis jau laukia pasirengęs kelionei”, - patirtimi dalijosi elektromobilio savininkas.

Bent jau aš asmeniškai iki šiol nesusidūriau su didele problema, kad prireikus mieste nėra kur įsikrauti

Įkrovimo stotelių tinklas plėsis

Dar vienas klausimas, kylantis abejojantiems, – tai įkroviklių tinklas ir ilgas krovimo laikas. Pasak M. Glodo, nors Vilniaus mieste įkrovimo stotelių kol kas trūksta, jų tinklas artimiausiu laiku bus plečiamas tiek sostinėje, tiek kituose miestuose bei tarpmiestinėse magistralėse.

„Bent jau aš asmeniškai iki šiol nesusidūriau su didele problema, kad prireikus mieste nėra kur įsikrauti. Vienas iš prekybos centrų turi ir greitojo pakrovimo stoteles, tad nuėjus apsipirkti galima labai greitai ir patogiai įkrauti savo elektromobilį bei tęsti kelionę“, - sakė M. Glodas.

Įkrovimo stotelių tinklas artimiausiais metais bus gerokai plečiamas. Per ateinančius porą metų visa Lietuva bus padengta elektromobilių įkrovikliais – tai numato Susisiekimo ministro patvirtintos gairės. Magistraliniuose keliuose iki 2022 m. planuojama pastatyti 28 greitojo įkrovimo stotelių tinklą – tai numato Lietuvos automobilių kelių direkcija. 18 didžiausių šalies savivaldybių planuoja iki 2020 m. įrengti apie 300 įkrovimo stotelių, šią nišą išnaudoti sieks ir verslo įmonės.

Pavyzdžiui, „Lietuvos energijos“ valdoma UAB „Energijos sprendimų centras“, besirūpinanti bene populiariausia elektromobilių įkrovimo stotele Lietuvoje, esančia prie Operos ir baleto teatro Vilniuje, jau kitąmet planuoja įrengti dar 10 greitojo įkrovimo stotelių. Be to, ši įmonė kuria mobiliąją aplikaciją „Charge it on“, kuri apjungs informaciją apie visas pavienes stoteles ir integruos Lietuvą į didžiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą Šiaurės Europoje.

Šiandien dar stebina, po kelerių metų taps įprastu transportu

Ilgus metus galingus ir didelius automobilius vairavęs M. Glodas gerokai nustebino aplinkinius, kai nusprendė persėsti į palyginti nedidelį kompaktinės klasės elektromobilį.

Verslininkas džiaugiasi, kad jo pavyzdys paskatino ir kitus draugus bei verslo partnerius bent jau pradėti domėtis elektromobiliais. „Riedėdamas savo naujuoju elektromobiliu dažnai pagalvoju, kaip palengvėtų miesto žmonių, gyvenančių ar dirbančių šalia intensyvaus eismo gatvių, situacija, jeigu daugelis automobilių būtų elektriniai. Nebeliktų tokios didžiulės taršos, triukšmo, gyventume gerokai sveikiau ir maloniau“, - mintimis dalijosi M. Glodas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius