Dabar populiaru
Publikuota: 2015 spalio 5d. 19:29

Motociklų kasko draudimas: misija įmanoma, bet tik privilegijuotiems

„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis

Draudimo įmonės skalambija, kad kasko motociklams – per daug rizikinga dabartinėmis rinkos sąlygomis, kad motociklų Lietuvoje per mažai, jie seni, o sezonas – per trumpas. Ir nors kasko draudimas motociklui Lietuvoje vis dar atrodo sunkiai įgyvendinama misija, ji yra įmanoma. Jeigu vairuojate šviežią modelį, esate lojalus klientas draudimo kompanijai ir (arba) valdote nemažai turto.

Draudžiančių brokerių 10, iš jų motociklus – tik 2

Ne visiems transporto priemonių savininkams užtenka privalomojo civilinės atsakomybės draudimo. Kai kurie, tarp jų ir motociklininkai, pageidauja ir kasko, kuriuo transporto priemonė apdraudžiama nuo mechaninės jėgos padarytų sugadinimų, gaisro ar sprogimo, vagystės ir plėšimo rizikų.

Lietuvos draudimo institucijų veiklą reguliuoja ir prižiūri Lietuvos bankas. Draudimo priežiūros skyriaus viršininkas Marius Dumbauskas nurodo, kad Lietuvoje yra 10 aktyvių, vykdančių ne gyvybės draudimo veiklą, draudikų: 8 kitų Europos Sąjungos šalių filialai bei 2 Lietuvos – AB „Lietuvos draudimas“ ir UAB DK „PZU Lietuva“. 

Apklausus visus draudikus dėl kasko galimybės motociklams, didžioji dauguma pateikia neigiamus atsakymus: „nedraudžiame ir tokios galimybės nesvarstome“; „tokios nuostatos laikomės įvertinę dabartinės rinkos sąlygas“; „motininė bendrovė šios rūšies draudimo nevykdo, tad nevykdome ir mes“; „mūsų įmonės požiūriu, ši sritis yra per daug rizikinga“.

Tik dvi bendrovės pateikė teigiamus atsakymus. 

„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis

Motociklo amžius ir vairuotojo stažas

Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako: „Daugiausiai užklausų dėl kasko draudimo šiai transporto priemonei sulaukiame prasidėjus motociklų sezonui, tačiau pasiteiravimų skaičius tikrai nėra didelis. Jis yra toks dėl seno motociklų parko Lietuvoje. Dažniausiai klientai draudžia motociklus tik privalomuoju draudimu.“

Pasiteiravimų skaičius tikrai nėra didelis, jis toks dėl seno motociklų parko Lietuvoje.

R. Pociaus teigimu, pageidaujantys kasko turi atitikti kelis kriterijus: motociklo „amžius“ – iki 7 metų („ERGO Insurance“ duomenis, senesnių motociklų savininkai dažniausiai nedraudžia kasko draudimu); motociklininko/savininko vairavimo stažas – didesnis negu 5 metai. Kiti kriterijai – motociklo rinkos kaina, jo tipas, laikymo sąlygos. 

„Tai yra rizikos kriterijai, kurie vienaip ar kitaip daro įtaką draudimo sąlygoms ir įmokos dydžiui. Žinoma, mes esame lankstūs, prisitaikome prie klientų poreikių, randame jiems tinkančius sprendimus“, – teigia „ERGO Insurance“ atstovas.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Baikerių sezono uždarymas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Baikerių sezono uždarymas

Jeigu klientas lojalus

Draudimo bedrovės „If“ Transporto priemonių draudimo produkto vadovas Danas Dilys teigia, kad tai – reti pavieniai atvejai: „Daugiausiai užklausų sulaukiame pavasarį, prieš prasidedant sezonui. Tokią paslaugą teikiame lojaliems klientams, kurie draudžiasi kompleksiškai kartu su kitomis draudimo rūšimis.“ 

Šioje įmonėje vertinant rizikas į kiekvieną atvejį taip pat atsižvelgiama individualiai: transporto priemonės savininko vairavimo patirtį, amžių, motociklo tipą, galingumą, laikymo ir eksploatacijos sąlygas.

„If“ Latvijoje ir Estijoje situacija panaši – šią paslaugą taip pat teikia išskirtiniais atvejais, kiekvieną klientą vertindami individualiai.

Šiuo klausimu bendrovė remiasi kitų Europos Sąjungos šalių draudimo įmonių praktika: „Kadangi esame bendrovė, veikianti Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, neabejotinai dalinamės patirtimi tarp kolegų. „If“ Latvijoje ir Estijoje situacija panaši – šią paslaugą taip pat teikia išskirtiniais atvejais, kiekvieną klientą vertindami individualiai“, – teigia D.Dilys.

Tačiau paklausus, ar nesvarsto šios paslaugos, kaip atskiro produkto, teikti artimiausiu metu, įmonės atstovas neabejojo. „Didelio poreikio šiam produktui nejaučiame. Lietuvoje ši susisiekimo priemonė nėra itin populiari, o ir jos eksploatavimo laiką riboja oro sąlygos“, – motyvus vardina bendrovės atstovas.

„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis

Jeigu išriedama iš salono

„Harley Davidson“ atstovybės Lietuvoje vadovas Arvydas Skernevičius sako, kad naujiems motociklams kasko draudimas yra būtinas.

„Harley-Davidson“ salono dviejų metų gimtadienis
Arvydas Skernevičius su dukra Ona

„Kadangi dalis klientų plieninius žirgus perka lizingo būdu, draudimas yra privalomas – rekomenduojame „Lietuvos draudimą“. Kokius kriterijus turi atitikti motociklo savininkas – sprendžia draudimas. Mes tik nusiunčiame kliento duomenis ir gauname atsakymą. Įmokos suma keičiasi priklausomai nuo kliento patikimumo ir buvuvios draudiminės istorijos. Dėl kasko per mėnesį kreipiasi 4-5 klientai ir kol kas neigiamų atsakymų nebuvo“, – praktika dalinasi A.Skernevičius.

„Honda“ atstovybės Lietuvoje „Nipponauto“ klientai gali rinktis kasko draudimą iš atstovybės draudimo partnerių „If“ ir „Lietuvos Draudimas“ pasiūlymų. Vertinimo kriterijai yra draudimo kompanijų prerogatyva. Pasak Komercijos direktoriaus Igno Daublio, dėl šios paslaugos motociklams per mėnesį į bendrovę kreipiasi apie 20 klientų.

BMW motociklais prekiaujančios UAB „Krasta Auto“ Rinkodaros projektų vadovė Augustė Miliūtė teigia, kad kasko draudimas įprastai pasiūlomas kiekvienam motociklo pirkėjui ir pateikia faktorius, į kuriuos atsižvelgiama: koks yra motociklo stilius (sportiniai yra rizikingiausi, „enduro“ turi mažiausią riziką), kaina, vairuotojo stažas (iki ar virš 2 metų); įmonė ar privatus asmuo, jei privatus – vairuotojo amžius. Sezono metu dėl tokio draudimo per mėnesį kreipiasi vidutiniškai 5 klientai, bendradarbiaujama su „Lietuvos draudimu“.

BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR

„Su privatininkais nesiterliojama“

Keli motociklininkai pateikia savo nuomonę apie kasko draudimą.

Laimonas Stanulis: „Lietuvos draudimas“ siūlė tokį draudimą itin prabangiems motociklams. „PZU“ darydavo išimtį savo verslo klientams – jei drausdavosi įmonės parką, apdrausdavo kasko draudimu ir direktoriaus prabangų „Harley Davidson“. Kitos draudimo bendrovės yra per maži rinkos žaidėjai, kad leistų sau tokį draudimą. 

Motyvas paprastas – net kosmetiniai pažeidimai motociklui yra įkainojami itin brangiai ir gali siekti pusę jo vertės

Motyvas paprastas – net kosmetiniai pažeidimai motociklui yra įkainojami itin brangiai ir gali siekti pusę jo vertės. Avarijos atveju jie dažniausiai nurašomi. Gal ir galima suremontuoti, bet išmoka būna didesnė už vertę. Taip pat svarbu, kad detalių pasiūla yra minimali – beveik viskas iš atstovybių. O jos paprastai brangesnės, nei siūlomi rinkoje analogai. Kitaip tariant, kai draudimo bendrovė apskaičiuoja išmoką, savininkas netenka galimybės pigiau susiremontuoti motociklą. Dėl šių priežasčių draudimo bendrovės nutarė apsidrausti ir siūlydamos kasko pridėjo didelę franšizę ir dar didesnes įmokas.“

Saulius Sabaitis: „Kai norėjau apsidrausti motociklą kasko, iš pradžių net negalėjau patikėti, kad tokio varianto nėra. Visos bendrovės, į kurias kreipiausi, atsakė, kad neteikia tokios paslaugos. O kreipiausi vien dėl galimos vagystės. Tiesą sakant, užtektų, kad draustų tik nuo vagystės.“ 

Sauliaus motociklui – 24 metai, tačiau tai nebūtų priežastis, tarkime, Norvegijoje. Kitas motociklininkas, gyvenantis šioje šalyje, savo 19 metų senumo motociklą be problemų apdraudė kasko ir įmoka, pasak jo, „nebuvo kosminė“. Beje, Norvegijoje motociklams nereikia ir techninės apžiūros. Bet tai – jau kita tema.

Asmeninio archyvo nuotr./Ričardas Pocius
Asmeninio archyvo nuotr./Ričardas Pocius

Ričardas Pocius: „Kažkada „Lietuvos draudimas“ reklamavo kasko motociklams, bet kai apie tai pasiteiravau – į mane pasižiūrėjo kreivai. Norėjau drausti apie 3000 eurų kainuojantį motociklą. Tuo metu jie traktavo, kad tai neapsimoka nei man, nei jiems. Jie teigė, kad draustų prabangų arba VIP kliento motociklą. 

Iš esmės, bet kuri kompanija gali apdrausti bet ką, tiesiog su privatininkais nesiterlioja, nes motociklas yra padidintos rizikos grupėje.

Iš esmės, bet kuri kompanija gali apdrausti bet ką, tiesiog su privatininkais nesiterlioja, nes motociklas yra  padidintos rizikos grupėje. Jei esate turtingas žmogus ir draudžiate daug turto bei asmenų vienoje kompanijoje, arba turite įmonę, kuri išleidžia daug pinigų draudimui – tuomet jūsų vadybininkas jums apdraus bet ką, kad ir jūrų kiaulytę nuo kritinių ligų. Kad tik išlaikytų jus, kaip klientą.“

Linas Ramanauskas: „Lietuvos draudime“ turiu namų ir sveikatos draudimą, taip pat apdraudęs du automobilius, vieną iš jų – ir kasko. Kai  draudžiau motociklą civiliniu draudimu, sulaukiau pasiūlymo ir dėl Kasko. Mintis sudomino – nebuvau pagalvojęs, kad tai yra įmanoma, kita vertus – niekada ir neturėjau motociklo. Bet kai sužinojau įmokos dydį, deja, ji nepasirodė patraukli. Mano motociklo pirkimo kaina buvo 2300 eur, o kasko įmoka metams – 600 eur. Neatsimenu, kiek buvo franšizė, bet noras iš karto praėjo. Tiesa, draudimo agentė pabrėžė, kad drausti motociklą kasko nesiūlo bet kam, tik ištikimiems klientams.“

Įdomu tai, kad ne vieno motociklininko linksniuojamo „Lietuvos draudimo“ atstovės ryšiams su visuomene Ingridos Žaltauskaitės teigimu, motociklų kasko draudimu bendrovė nedraudžia.

Jeigu motociklininkai tokią situaciją traktuotų kaip problemą, būtų galima imtis ją spręsti. „Tai galėtų suformuoti motociklininkų klubas/asociacija/bendruomenė, kreipdamasi į Lietuvos draudikų asociaciją ir iškeldama šią problemą diskusijai“, – teigia Lietuvos banko Draudimo priežiūros skyriaus viršininkas Marius Dumbauskas.

motociklininke.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

01:09
02:13
02:24

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas