-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naktinį išmaniojo šviesoforo gedimą Panevėžyje lėmė žmogiška klaida

Dvi naktis Panevėžyje kvailiojęs šviesoforas vairuotojus vedė iš kantrybės dėl paprastos žmogiškos klaidos. Apie susiklosčiusią situaciją ir šviesoforų veikimo sistemą išsamiau GAZAS.LT skaitytojams papasakojo Panevėžio šviesoforus prižiūrinčios uždarosios akcinės bendrovės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka.
Eismo valdymas Panevėžyje
Eismo valdymas Panevėžyje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Direktorius sako, kad penktadienį įmonės darbuotojai pakeitė vieną valdymo plokštę, tačiau ją pajungiant buvo suklysta ir sumažėjus automobilių srautui sistema pradėjo veikti netinkamai.

Vieno laido pajungimas į netinkamą vietą sukūrė tokią situaciją, kad žalia šviesa buvo uždegama ne tam automobiliui, kuris stovi ir laukia, kol signalas pasikeis, bet transporto priemonėms, važiuojančioms kita gatve.

Paprasčiau sakant, jutiklis duomenis apie automobilį perduodavo į kitą šviesoforą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje

UAB „Eismo valdymo sistemos“ direktorius Tomas Smulka patikino, kad net ir sugedęs šviesoforas negali uždegti žalios spalvos vienu metu visiems eismo dalyviams.

Tik filmuose rodoma, kaip sukuriamos tokios situacijos, kad visiems degtų žalia šviesa, tačiau filmai ir lieka filmais.

„Įjungti žalio šviesoforo signalo vienu metu visiems automobiliams neįmanoma techniškai. Tokios funkcijos tiesiog nėra, tad ir gedimo atveju šviesoforas visiems vairuotojams žalias nebūtų. Gali būti, kad degtų visos šviesoforo lempos vienu metu, visiems degtų raudonas signalas, bet niekuomet nebus taip, kad visiems degs žalia spalva.

Joks valdiklis, nei šiuolaikinis, nei senas rusiškas nepajungs keturių žalių šviesų vienu metu. Net įsilaužimo į sistemą atveju neįmanoma taip nustatyti šviesoforo. Tik filmuose rodoma, kaip sukuriamos tokios situacijos, kad visiems degtų žalia šviesa, tačiau filmai ir lieka filmais“, – sakė T.Smulka.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje

T.Smulka atskleidė, kad praėjusią naktį, apie 3 val. su įmonės specialistu susisiekė policijos budėtojai, tačiau pirminė informacija buvo netiksli.

Problemą pašalinome, antradienį vakare dar važiuosime į vietą patikrinti, ar viskas tvarkingai veikia.

„Buvo pranešta, kad mirksi šviesoforai Nemuno ir Parko gatvių sankryžoje. Tokiu metu jie ten mirksėti geltonai ir turi. Buvo nesusikalbėta, nes iš tikrųjų šviesoforų darbas sutriko Tulpių, Parko ir Vasario 16-osios gatvių sankryžoje. Ir sąvoka „mirksi“ šiuo metu buvo netiksli. Nesupratome, kad buvo norėta pasakyti, jog šviesoforas keletą ciklų iš eilės uždega žalią šviesą viena gatve važiuojantiems.

Vėliau, išsiaiškinus tikrąją vietą ir problemą, nakčiai šviesoforas buvo perjungtas į mirksinčios geltonos spalvos režimą. Problemą pašalinome, antradienį vakare dar važiuosime į vietą patikrinti, ar viskas tvarkingai veikia“, – aiškino T.Smulka.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje

16 iš 40 šviesoforais reguliuojamų sankryžų „Eismo valdymo sistemų“ specialistai gali stebėti kompiuterio ekrane. 6 sankryžas stebi vaizdo kameros ir vaizdas į monitorius transliuojamas realiu laiku, duomenys kaupiami.

Išmanieji šviesoforai gali veikti net keliais režimais. Įprastai šviesoforai fiksuoja eismo srautus ir pagal tai uždega šviesoforo signalus. Kitas režimas – standartinis žalios spalvos uždegimas vienai arba kitai krypčiai, suteikiant galimybę netrukdomai pereiti pėstiesiems. Važiuojantiems pagrindine gatve žalias šviesoforo signalas dega 20 sek., šalutiniu keliu važiuojantiems – 18 sek. Skirtingu paros metu, priklausomai nuo automobilių srauto, kurį fiksuoja jutikliai, įmanomi ir kitokie intervalai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje

Kai veikia lankstusis režimas, sistema stebi automobilių srautus ir prie tuščios sankryžos priartėjus automobiliui jam uždegamas žalias šviesoforo signalas. Naktį, kai eismas sumažėja, pagal naujausius reikalavimus tuščioje sankryžoje visomis kryptimis turi degti raudonas šviesoforo signalas, o žalia šviesa uždegama pirmam į jutiklių zoną patekusiam automobiliui.

Aukštaičių ir J.Basanavičiaus sankryžoje naktimis šviesoforas veikia prioritetą teikdamas važiuojantiems pagrindine gatve. Ten žalias šviesoforo signalas dega tol, kol šalutine gatve prie sankryžos privažiuoja kitas automobilis. Jei kitų transporto priemonių šalutinėje gatvėje nėra, pagrindiniu keliu važiuojantiems nuolat dega žalia šviesa.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Eismo valdymas Panevėžyje

Kartais naktimis šviesoforo darbą sujaukia ir vairuotojai, kurie suka į kairę ir kirsdami sankryžą įvažiuoja į priešpriešinio eismo juostą. Taip aktyvuojamas ten esantis jutiklis.

Išmaniosios sankryžos jų rengėjams leidžia fiksuoti eismo srautus, sekti, kiek automobilių ir kokiomis valandomis kerta sankryžą ir pagal tai derinti šviesoforus, žalios ir raudonos spalvų degimo ilgį, taip reguliuojant eismo pralaidumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius