Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Naujas sukčiavimo būdas: už perkamą automobilį sumoka per „PayPal“, o vėliau susigrąžina pinigus

Nuolatos naujų apgavystės metodų ieškantys sukčiai rado naują būdą, kaip pasinaudojant „PayPal“ tarpininkavimo pirkėjui suteikiamomis teisėmis pasisavinti didelės vertės turtą. Šį kartą kalbame apie automobilius ir pasirodo, kad schema visai paprasta – nedoriems asmenims tereikia įtikinti pinigų pervedimui tarpininkaujančią kompaniją, kad prekės jie negavo.
„PayPal“
„PayPal“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Įvardina, kad prekės negavo

15min.lt redakcijai skirtame laiške skaitytojas Linas rašo susidūręs būtent su tokia situacija. Situacija labai paprasta – žmogus parduoda automobilį, skelbimai publikuojami specializuotose svetainėse. Kitą dieną jis gauna laišką iš užsieniečio, kuris nori pirkti automobilį. Viskas klostosi lyg it tvarkingai, tačiau pinigus potencialus „sukčius“ nori pervesti per „PayPal“ sistemą ir atsiųsti „agentą“ pasiimti automobilio.

„Paskaitinėjus užsienio forumus ir pasiklausus keleto žmonių nuomonės, supratome, kad tai ne kas kita, – o tikrų tikriausia afera. Ne viename forume rašoma kaip „pirkėjas-sukčius“ bando apgauti taikydamas tokią sistemą: pervedami pinigai per „PayPal“, atvažiuoja minėtasis „agentas“ pasiima automobilį ir išveža jį „pirkėjui“. Atrodo viskas puiku, ar ne? Tik iki tol, kol „pirkėjas“ atsiima pinigus iš jūsų sąskaitos įvardindamas, kad negavo prekės“, – dėsto Linas.

Kaip pažymėjo UAB „Viena sąskaita“ direktorius Vytenis Ziberkas, galimybė per „PayPal“ sistemą susigrąžinti pinigus yra reali. Ji įvesta siekiant apsaugoti pirkėjus. Kadangi sistema skirta visų pirma prekybai internetu, žmogus iš pradžių sumoka pinigus ir tik vėliau gauna prekę. Norint apsisaugoti nuo tokių sukčių, kurie neva pardavė prekę, tačiau gavęs pinigus jos neišsiuntė, siūloma galimybė rašyti skundą „PayPal“ atstovams ir susigrąžinti pinigus.

Įvesta siekiant apsaugoti pirkėjus  

„Tokia funkcija yra, tačiau tai nevyksta taip paprastai. Reikia pradėti bylą, kurioje „PayPal“ tarpininkauja tarp pirkėjo ir pardavėjo, bet pastaroji pusė šiuo atveju turi mažiau teisių. Žmonės tikrai gali tuo pasinaudoti. Tarkime, aš esu pardavėjas, man pervedė pinigus, tačiau vėliau parašė, kad aš tos mašinos nepardaviau arba ten buvo tik kėbulas be variklio ir gali būti, kad „PayPal“ atstovai per daug nesigilindami nuo mano sąskaitos nurašys pinigus ir grąžins juos pirkėjui“, – komentavo V.Ziberkas.

Nors tokia galimybė buvo sumanyta siekiant apsaugoti pirkėjus nuo sukčių pardavėjų, anot pašnekovo, ja sėkmingai gali pasinaudoti ir kita pusė. Visgi V.Ziberkas pažymi, kad norėdamas susigrąžinti pinigus pirkėjas turi parengti „PayPal“ sistemoje el. bylą, kurioje aprašo, kas jo netenkina. Tarkime, kad jis negavo prekės arba žadėto mobiliojo telefono siuntinyje rado plytą. Visą šia informaciją „PayPal“ perduoda pardavėjui, kuris turi paaiškinti, kaip buvo iš tiesų, mėginti susisiekti su pirkėju.

„Jei kaip pirkėjas aš vis vien teigiu, kad man buvo suteikta bloga prekė arba aš jos negavau, tada „PayPal“ nuo to pardavėjo sąskaitos paimtų ir nurašytų pinigus. Gali būti ir taip, kad pardavėjas tuos pinigus greitai paima, išsigrynina ir dingsta. Galimas ir toks atvejis“, – sistemos specifiką aiškino V.Ziberkas.

Kaip mus informavo Pinigupervedimai.lt tinklalapio konsultantai, yra „PayPal“ pardavėjo ir pirkėjo apsaugos aktai, kuriuose tiek viena tiek kita puse pažymi, kad perskaitė nurodytas sąlygas ir su jomis sutinka. Anot jų, vartotojai patys kalti, jei neskaito.

„Pirkėjas gali per 45 dienas nuo pirkimo prašyti pinigų grąžinimo, tačiau tai nebus vykdoma iš karto. Jie bus užšaldyti sąskaitoje kol vyks tyrimas. Visgi realybė tokia, kad jeigu pirkėjas pervedė pinigus per „PayPal“ tačiau neturi jokio įrodymo, kad tu perdavei jam prekę, bylą pralaimės pardavėjas ir pinigai bus grąžinti pirkėjui. Todėl tai iš tikrųjų gali buti sukčiams puiki proga pasipelnyti“, – komentavo jie.  Anot konsultantų, „PayPal“ saugo pardavėjų teises tuo atveju jeigu turi įrodymą, kad siuntinys buvo perduotas, pavyzdžiui, pašto siuntimo čekis.

Atstovybės Lietuvoje nėra

Jis pasakojo dar nesusidūręs su tokio sukčiavimo atvejais, tačiau atkreipė dėmesį, kad atsiskaityti per „PayPal“ sistemą, kai sumos yra didelės yra rizikinga. Nukentėję nuo sukčių asmenys tokiais atvejais turėtų kreiptis tiesiai į „PayPal“ kompaniją, tačiau Lietuvoje atstovybės nėra, o visos konsultacijos teikiamos elektroniniu paštu arba telefonu anglų kalba.   

Taip pat derėtų nepamiršti automobilio pirkimo-pardavimo sutarties, kuri galėtų tapti pagrindu kreiptis į policiją. Anot V.Ziberko, analogiška situacija gali susidaryti ir atliekant pinigų pervedimą per banką – jei nebus pasirašyta pirkimo-pardavimo sutartis arba automobilio perdavimo aktas turėdamas pavedimo išrašą pirkėjas galės prašyti grąžinti jam pinigus.

Pinigų pervedimų, virtualių pinigų ir išankstinio mokėjimo kortelių klausimais konsultuojančios kompanijos atstovai pasakojo apie šį sukčiavimo būdą pirmą kartą išgirdę prieš tris metus. Anot jų, siekiant apsisaugoti reikėtų pinigus pervesti tiesiogiai į banko sąskaitą arba grynais pinigais (jeigu suma nėra didele).

Taip pat jie teigė abejojantys dėl pardavėjo galimybės išsigryninti pinigus ir su jais dingti. „Kiek patirtis byloja pinigų iš karto negali nusiimti. Turi praeiti maždaug savaitė ir tik tada gali persivesti pinigus iš „PayPal“ į savo banko sąskaita. O ir pati banko sąskaita juk pririšta prie „PayPal“ sąskaitos, tai manau net nebūtų problema „PayPal“ tiesiogiai nuskaičiuoti nuo sąskaitos“, – pažymėjo konsultantas.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius