Dabar populiaru
Publikuota: 2018 lapkričio 8d. 12:20

Nauji KET reikalavimai supančiojo vairuotojus: kaip netapti pažeidėju?

Policijos priemonė prie pėsčiųjų perėjų
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Policijos priemonė prie pėsčiųjų perėjų

Nuo šių metų lapkričio 1-osios, įsigaliojus naujiems Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimams, vairuotojai, priartėję prie pėsčiųjų perėjos ir pamatę šalia jos stovintį žmogų, privalo sustoti ir įsitikinti, ar jis ruošiasi kirsti važiuojamąją dalį. Taip siekiama užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Tačiau ką daryti vairuotojams tose vietose, kur pėsčiųjų srautas yra intensyvus ir praktiškai nenutrūkstamas? Šį klausimą paliekama spręsti pačioms miestų savivaldybėms.

Vos tik pristačius naujuosius KET pakeitimus, vairuotojai pradėjo piktintis, kad nuo šiol prie kai kurių pėsčiųjų perėjų atsiras daug eismo spūsčių, nes, vadovaujantis naujais reikalavimais, dėl nuolatinio pėsčiųjų srauto jas įveikti nepažeidus KET bus praktiškai neįmanoma.

Pavyzdžiui, Vilniuje minimos pėsčiųjų perėjos Gedimino prospekte šalia Vinco Kudirkos aikštes ir prie Baltojo tilto. Kaune – Savanorių prospekte ir Laisvės alėjoje esančios perėjos.

Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas
Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas

Bet, pasak Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, su panašiais sunkumais gali susidurti ne tik Lietuvos didmiesčių, bet ir mažesnių miestų ir miestelių vairuotojai.

„Tikrai negalima sakyti, kad tai tik Vilniaus ar kitų didžiųjų miestų klausimas, nes mažesniuose Lietuvos miesteliuose, kuriuose yra didesnis momentinis pėsčiųjų srautas, naujų KET pakeitimų traktavimas taip pat gali sukelti dilemą – ar vairuotojas sustos ir visus praleidinės, taip sugaišdamas daug laiko, ar nesivadovaus naujais reikalavimais ir taps pažeidėju“, – pastebi T. Kamaitis.

Savivaldybės turi tvarkytis pačios

Vietų, kuriose nauji KET reikalavimai gali tapti tikru nervų ir kantrybės išbandymu vairuotojams – ne viena ir ne dvi. Kad, pavyzdžiui, minimose Vilniaus pėsčiųjų perėjose vairuotojams tikrai gali kilti keblumų, norint pravažiuoti pėsčiųjų perėjas laikantis KET atnaujinimų, pripažįsta ir pakeitimus parengusi Susisiekimo ministerija. Tačiau akcentuojamas pėsčiųjų saugumas, o su kilusiomis problemomis siūloma tvarkytis pačioms miestų savivaldybėms.

„Dėl didelio, kartais nenutrūkstamo pėsčiųjų srauto, maršrutinio transporto ir kitų automobilių vairuotojams sudėtinga paisyti KET reikalavimų dėl pėsčiųjų praleidimo perėjose, o pėstiesiems yra nesaugu, kai automobiliai kerta pėsčiųjų perėją tarp pėsčiųjų.

Todėl, mūsų nuomone, kelio savininkai, šiuo atveju savivaldybės, siekiant užtikrinti eismo saugą ir pašalinti eismo organizavimo trūkumus, kai piko metu pėstieji ir automobiliai kerta pėsčiųjų perėją vienu metu, turėtų svarstyti galimybę įrengti papildomas eismo saugos priemones, pavyzdžiui, šviesoforus“, – teigiama Susisiekimo ministerijos raštu atsiųstame atsakyme.

Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas
Mato Miežonio / 15min nuotr./Eismas

Kaunas ruošėsi dar prieš atsirandant naujiems reikalavimams

Toks Susisiekimo ministerijos atsakymas, panašu, nė kiek nenustebino nei Vilniaus, nei Kauno miestų atstovų, nes apie tai, kad šiuose didmiesčiuose reikia ieškoti kompromisų, jog ir pėstieji būtų saugūs ir vairuotojams nekiltų didelių nepatogumų, pradėta dar iki priimant naujuosius KET pakeitimus.

Kauno miesto Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis pasakoja, kad laikinojoje sostinėje netrukus nebeliks itin pavojingų pėsčiųjų perėjų, o baigus visus suplanuotus darbus, teigiamus pokyčius turėtų pajusti ir pėstieji ir vairuotojai.

„Per pastaruosius dvejus metus gerokai padidinome finansavimą eismo saugumo gerinimui ir įdiegėme daug priemonių. Keturių arba šešių eismo juostų gatvėse praktiškai visur yra įrengtos reguliuojamos pėsčiųjų perėjos. Pavyzdžiui, vis dar pačioje avaringiausioje Kauno gatvėje, Savanorių prospekte, po šiemet planuojamų baigti darbų nebeliks nė vienos nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos.

Kai neliks nereguliuojamų perėjų, tai leis geriau koordinuoti eismą ir padidinti pralaidumą, nes bus galima įdiegti „žaliąsias bangas“ ir vienas ar kitas į perėją įžengęs pėsčiasis nesustabdys transporto srauto. Tai pagerins ir pralaidumą, ir pėsčiųjų saugumą“, – LRT.lt teigia R. Mikaitis.

Žiedinės sankryžos Vilniuje su nusitrynusiu žymėjimu
Žiedinės sankryžos Vilniuje su nusitrynusiu žymėjimu

Nepaisant to, specialistas pastebi, kad visose probleminėse vietose sudaryti sąlygas tenkinančias visų eismo dalyvių interesus – neįmanoma. Todėl vairuotojai bus priversti būti atidesniais ir stebėti pėsčiųjų veiksmus, o dėl padažnėjusių sustojimų gali formuotis ir netikėtos eismo spūstys.

R. Mikaitis naujuosius KET reikalavimus palygino su kitu KET pakeitimu, dėl kurio, kai kuriuose Kauno miesto vietose pradėjo formuotis eismo spūstys, nors anksčiau to nebuvo.

„Geras pavyzdys, kai atsirado prievolė sustoti prie žalios rodyklės sukantiems į dešinę. Tam tikrose vietose piko metu pradėjo formuotis nemažos automobilių eilės, kurių anksčiau nebūdavo. Todėl ir šis naujasis reikalavimas pralaidumo tikrai nepadidins“, – palygina R. Mikaitis.

Vilniuje planuojami nauji šviesoforai

Sostinės vairuotojų ir pėsčiųjų taip pat laukia permainos. LRT.lt T. Kamaitis papasakojo, kad šiuo metu planuojama pertvarkyti iki penkių Vilniuje esančių pėsčiųjų perėjų, kuriose turėtų atsirasti šviesoforai, reguliuojantys eismą vairuotojams ir pėstiesiems, o greičiausiai permainos numatomos prie Baltojo tilto.

„Šiuo atveju, dar nežinodama apie šiuos KET pakeitimus, Vilniaus miesto savivaldybė tam tikrose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose yra užsakiusi šviesoforų įrengimo projektus. Pavyzdžiui, pėsčiųjų perėjai prie Baltojo tilto jau parengtas techninis projektas, bus įrengtas pėsčiųjų-dviračių takas, kur eismą reguliuos šviesoforai. Jie šioje vietoje turėtų atsirasti kitais metais“, – pasakoja T. Kamaitis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Baltasis tiltas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Baltasis tiltas

Bet kalbant apie kitą probleminę Vilniaus vietą prie Vinco Kudirkos aikštės, T. Kamaitis sako, kad situacija kiek sudėtingesnė ir šioje vietoje įrengti šviesoforus nėra taip paprasta.

„Tokioje vietoje turėtų būti atliekamas srautų modeliavimas, prieš užsakant techninį projektą šviesoforiniam reguliavimui ir nustatoma, ar įrengus šviesoforus nenukentės viešojo transporto ir bendrojo srauto laikas įveikiant minėtą atkarpą.

Po to turėtų būti apsibrėžiama, ką reikia reguliuoti. Mano manymu, šioje vietoje turėtų būti reguliuojamos Gedimino prospekto perėjos ties Vilniaus ir Jogailos gatvėmis“, – sako T. Kamaitis.

Specialistas pabrėžė, kad naujuosius KET reikalavimus vertina kaip būdą pagerinti eismo saugumą pėsčiųjų atžvilgiu, bet jokiu būdu ne kaip priemonę, kuria skatinama, kad savivaldybės įrenginėtų šviesoforus. Taip pat priduria, kad panašūs reikalavimai sėkmingai veikia kitose šalyse.

„Pavyzdžiui, Skandinavijos šalyse, likus dar ganėtinai dideliam atstumui iki pėsčiųjų perėjos, vairuotojas jau mažina greitį ir pastebėjęs pėsčiąjį sustoja ir praleidžia jį, nors jis nuo perėjos dar nutolęs per metrą ar du.

Todėl, kaip suprantu iš naujų KET pakeitimų ir papildymų, tokiu pačiu keliu eina ir Lietuva, kad artėjant pėsčiajam vairuotojas jį stebėtų ir lėtintų greitį, o esant reikalui sustotų ir praleistų“, – mano T. Kamaitis.

Trečdalis žuvusių keliuose – pėstieji

Pagal Susisiekimo ministerijos pateiktus Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenis, per pirmus devynis šių metų mėnesius Lietuvos keliuose žuvo 44 pėstieji. Tai sudaro trečdalį tarp visų Lietuvos keliuose žuvusių žmonių. Dėmesys atkreipiamas į tai, kad net 12 žmonių gyvybes prarado pėsčiųjų perėjose.

„KET pakeitimais siekiama pakeisti vairuotojų elgesį, kad artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, eismo situaciją įvertintų ir sprendimą dėl pėsčiojo praleidimo priimtų iš anksto, tai yra, ne pėsčiajam jau stovint važiuojamojoje dalyje, kai vairuotojo veiksmai siekiant išvengti pėsčiojo partrenkimo jau gali būti pavėluoti, o pėsčiajam dar stovint ant šaligatvio prie važiuojamosios dalies krašto ir laukiant galimybės įžengti“, – kodėl buvo priimti naujausi KET pakeitimai teigia Susisiekimo ministerijos atstovai.

Edukologijos žiedas
Edukologijos žiedas

Praėjusiais metais Lietuvos keliuose žuvo 68 pėstieji, o 2016-aisiais – 73. Todėl galima manyti, kad situacija gerėja, tačiau Susisiekimo ministerija akcentuoja, kad nepaisant gerėjančių eismo saugos rodiklių, pastarąjį dešimtmetį eismo įvykiuose sužeistų ir žuvusių pėsčiųjų skaičiai, palyginti su Europos Sąjungos vidurkiu, išlieka labai dideli. Europos Sąjungoje pėsčiųjų žūtys eismo įvykiuose sudaro vidutiniškai apie 20 proc. žūčių keliuose, o Lietuvoje – daugiau nei 30 proc.

Lrt.lt
Komentarai: 29

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Politologai įvertino pusę kadencijos dirbusį Seimą: tokios nepagarbos nebuvo niekada

Smurto randai

Aktualu

Orai.lt: lietų keis minusinė temperatūra – sulauksime iki 5 laipsnių šalčio

Vardai

Princui Charlesui – 70 metų: ką apie jį papasakojo sūnūs ir žmona naujame dokumentiniame filme?

Aktualu

Prie streiko dėl etatinio pedagogų apmokėjimo jungiasi dar 10 mokyklų

„Ginčas“: ar pasiteisino Luko Lekavičiaus sprendimas palikti „Žalgirį“?

Aktualu

Užsispyrusi Italija renkasi vargšų nacionalizmą: radikalai žino, kad juos gelbės kiti

Gyvenimas

Vladas slėpė depresiją 10 metų, bet rado jėgų susiimti: „Jaučiausi kaip zombis“

24sek

Dainius Adomaitis – apie antibiotikus, žaidėją-klijus ir skambų D.Suttono pareiškimą

Aktualu

Tarptautinėse pratybose „Geležinis Vilkas 2018“ vienu metu sprogo 29 sprogmenys

Gyvenimas

Gulintis autostradoje vairuotojas meldė pagalbos ir buvo priblokštas greitosios operatorių sprendimų

24sek

Čempionų lygoje – netikėtai užliepsnojęs A.Juškevičius

Vardai

„Dydžio (r)evoliucijos“ finalininkė Dovilė Rostovskytė: „Dėl savo išvaizdos negalėjau įsidarbinti teatre“

Sportas

Olimpinė karatė: Kodėl čia nelyja medaliais? Ir ar jų reikia?

Vardai

Pabaigos pradžia artėja: paviešintas paskutinio „Sostų karų“ sezono anonsas

Sportas

„Sūduvos“ triumfo įrašas Kroatijoje tapo hitu

Vardai

Ieva Zasimauskaitė atšaukė „Eurovision afterparty“: „Matyt, esu per jauna organizuoti koncertus“

Aktualu

Narkotikų barono „El Chapo“ advokatai: Sinaloa kartelis davė kyšių Meksikos prezidentams

Gazas

Puspriekabių šoninės apsaugos: kaip jos gali išgelbėti gyvybę?

24sek

„Rytas“ pralaimėjo paskutinių minučių dramą prieš „Uniks“

Naujienos

Mokslas.IT

Prisišnekėję per „Messenger“ turėsime laiko savo įrašams ištrinti

Gazas

„Volkswagen“ gamins „Tesla“ plačiosioms masėms: elektromobilis kainuos perpus mažiau

Maistas

Prasidėjo bene kvapniausia ir didžiausia gastronomijos paroda

Gyvenimas

Kokie požymiai išduoda, kad turite parazitų? Gydytojos komentaras

Aktualu

Kremlius: Roberto Muellerio tyrimas yra ne Rusijos problema

Sportas

„Stumbro“ treneris siunta: „Teisėjas nusipelnė A lygos bronzos medalio“

„Eurolygos diena“: kas varo į priekį ir stabdo „Žalgirį“? (1/5)

Verslas

Valstybės kontrolė įžvelgė rizikų biudžete – kitąmet išlaidausime daugiau nei derėtų

Aktualu

A.Širinskienė apie siūlymą pripažinti homoseksualų santuokas: tai – neįmanoma

Vardai

Arūno Storpirščio sūnus, aktorius Simonas Storpirštis: „Tėtis – geriausias personažas mano gyvenime“

Maistas

„KitchenJulie“ receptas: bananų duonos be glitimo

Nori būti sveikesnė? Pradėk nuo 2 pokyčių

Aktualu

Kodėl premjeras dingo iš balsavimo dėl LRT tyrimo išvadų?

Aktualu

Ispanijoje sulaikytas ginklų entuziastas, grasinęs nužudyti premjerą

Aktualu

Socialdemokratų kandidatė į Šalčininkų merus – buvusi žurnalistė J.Butkevičienė

Aktualu

Seimas palaiko siūlymą MRU prijungti prie VGTU

15min tema Verslas

Strateginės valstybės įmonės vadovas spėja šeimininkauti ir privačiame versle

Aktualu

Per šaudynes Kalifornijoje žuvo mažiausiai 12 žmonių, įskaitant policijos pareigūną

24sek

„Rytas“ griebiasi gelbėjimosi rato – baigia derybas su įžaidėju

Verslas

Saulius Skvernelis: nesidomiu Ramūno Karbauskio verslo interesais

Vardai

Ypatingos

04:06
09:17

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas