Dublino „Trinity“ universiteto dėstytojas Aonghus McNabola atliko eilę tyrimų kompiuterinio modeliavimo programomis ir jų pagrindu išleido mokslinį dokumentą apie jo tyrimų rezultatus.
Visų pirma, dėstytojas atkreipia dėmesį, kad neteisingai sumontuoto galinio spoilerio žala yra didžiausia, kai jo sukuriama srovė išmetamas dujas pakelia į žmogaus galvos aukštį. Tai reiškia, kad dauguma dujų, kurios žmogų aplenkdavo, oro srauto yra pakeliamos ir papuola į kvėpavimo sistemą. Taip pat, šios dujos papuola į iš paskos važiuojančių automobilių ventiliacines sistemas.
Tuo tarpu teisingai sumontuotas spoileris, sureguliuotas nedideliu atakos kampu, šias dujas nustumia žemiau. Pasak jo, visi spoileriai, kurių kampas didesnis nei nulis laipsnių yra nenaudingi.
„Šiaip jau spoileris nepadidina išmetamų dujų kiekio, tačiau smarkiai įtakoja kur tos dujos papuola. Tarkime važiuodami paskui automobilį su neteisingai sumontuotu spoileriu gaunate net 40 proc. daugiau benzeno.“, – pasakoja dėstytojas Aonghus NcNabola.
Pasak dokumento autoriaus, gamintojams būtų naudinga apsvarstyti automobilių dizainą atsižvelgiant į jo atliktus tyrimus, o individualiems vairuotojams pagalvoti ar spoileris tiesiog dėl grožio yra tikrai vertas.