Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nusipirko naudotą automobilį „be defektų“: pinigus išsireikalavo per teismą

„Ką tik baigiau teismų procesą dėl automobilio. Viskas vyko labai įdomiai ir manau, kad turiu pamokančią istoriją kitiems pirkėjams“, – taip apie savo patirtį pasakoti pradėjo Gytis (vardas pakeistas, tačiau redakcijai žinomas). Vyras taip nekantravo įsigyti trokštamą automobilį, jog vos tik apžiūrėjęs akiai ir širdžiai itin patikusį automobilį – jį nusipirko nedelsdamas. Tačiau netrukus jo džiaugsmą užtemdė vienas po kito užgriuvę rūpesčiai. 
„Subaru Outback“
Subaru Outback / Skaitytojo nuotr.

„Padidinto pravažumo universalo ieškojau kelis mėnesius. Dažniausiai geresnius variantus iš po nosies nugvelbdavo perekupai (perpardavinėtojai – aut. past.) arba atvykus apžiūrėti tiesiog nebūdavo ką žiūrėti dėl itin prastos būklės. Buvau užsiprenumeravęs skelbimus, todėl iškart atkreipiau dėmesį kai automobilių skelbimo portale atsirado skelbimas, kad parduodamas gražus mėlynas, nupoliruotas, serviso istoriją turintis 2005 metų 3.0 H6 „Subaru Outback“ su šeštos kartos dujomis, įdėtomis prieš metus, ir dar už vidutinę rinkos kainą“, – apie suviliojusį pasiūlymą pasakoja Gytis.

Vyras nedelsdamas paskambino pardavėjui ir susitarė dėl apžiūros Vilniuje dar tą patį vakarą.

Svajonių automobilis?

Vyras teigia, kad automobilis atrodė puikiai – išorėje nesimatė jokių rūdžių, trauka gera, važiuoklėje nesigirdėjo jokių pašalinių garsų, turėjo ilgą lietuvišką serviso istoriją. Tiesa, ji buvo baigta pildyti prieš maždaug 30 tūkst. km.

Atvykus apžiūrėti automobilio, įtarimą kėlė tai, kad salone buvo vėsu, tačiau vyras per daug apie tai nesusimąstė.

„Pardavėjas šnekėjo labai gražiai ir tikrai neatrodė kaip perekupas, o labiau kaip eilinis pilietis. Pasakojo, kaip pirko automobilį iš uošvio ir kad čia tikrai nėra jokių defektų. Parodė tik menką rūdelių židinį prie bako“, – sako vyras.

Kadangi buvo vėlus vakaras, patikrinti automobilio servise jau nebuvo galimybės. O po ilgų paieškų pagautos žuvelės nesinorėjo paleisti ir euforijos apimtas vyras sukirto rankomis su pardavėju.

Skelbime jokių trūkumų nebuvo nurodyta, o sutartyje rašoma, kad pirkėjui visi trūkumai žinomi, bet nebuvo detalizuoti.

„Bet kokiu atveju buvau nusiteikęs, kad į automobilį gali tekti investuoti apie tūkstantį ar šiek tiek daugiau eurų, todėl nusprendžiau rizikuoti. Subaru buvo užrašytas pardavėjo žmonos vardu, todėl jos vardu ir sudarėme sutartį. Ji pati visą laiką irgi buvo šalia, gražiai tylėjo ir linkčiojo galvą“, – prisimena Gytis.

Jokių įtarimų tuomet dar nekilo, nors ir sutartyje buvo įrašoma nepilna pirkimo kaina. T.y. sutartyje įrašyta suma, bene kelias tūkstančiais eurų mažesnė, nei mokėta suma.

Šalta kelionė namo

Ir tik išvažiavęs namo vyras suprato, kodėl automobilyje buvo vėsu. Ne, ne dėl to, kad šis nespėjo įšilti – neveikė šildymas. Tuomet prasidėjo bandymai susisiekti su pardavėju.

„Bandau prisiskambint pardavėjui – tyla. Prisiskambinti pavyko ne iš karto, tačiau galiausiai, gal netyčia, pakėlė ragelį. Pasisakiau, kad neveikia šildymas. Kažką numykė, kad čia turbūt per multimedijos ekraną reik kažką nusireguliuot ir veiks“, – prisimena vyras.

Variantas skambėjo mažų mažiausiai – keistai, tačiau vyras pagalvojo – pirmasis „Subaru“, gal taip ir turi būti. Pasirodo, kad neturi, ir čia tik viena iš problemų. Netrukus vyras pastebėjo, kad variklio temperatūra ima kilti iki maksimaliausios, po to nusileidžia, ir tokiais „kalneliais“ vingiuoja tai aukštyn, tai žemyn.

Kitą dieną Gytis nusprendė paskambinti į specializuotą „Subaru“ servisą, kad nustatytų kaitimo priežastį.

Kaip vėliau sužinojo, automobilis buvo atjaunintas – iš tikro pagamintas 2004 metais, o dujos buvo įmontuotos prieš septynerius metus. Ir ne 6-os, o 4-os kartos. Ir tai dar ne viskas. Paaiškėjo, kad problemų čia – nors vežimu vežk.

Bėdų daugiau nei atrodė

„Atlikus CO2 testą, jis buvo neigiamas, todėl teko keisti termostatą, radiatorių bei aušinimo skystį. Kaitimo problema neišnyko... Remonto metu buvo nustatyta, kad į automobilį buvo supiltas sandariklis, kurio rasta visoje aušinimo sistemoje. Jis, greičiausiai, ir buvo supiltas tam, kad nuslėptų defektus“, – sako vyras.

Galiausiai teko ardyti ir visą variklį. Tuomet paaiškėjo, kad reikalingas kapitalinis remontas. Važinėti su juo negalima. Servise patvirtino, kad vyras buvo apgautas ir nuo jo nuslėpti defektai.

„Užkibo“ ant profesionalo kabliuko

Prasidėjo dialogas su teisininkais. Žinoma, Gytis kreipėsi ir į automobilį pardavusį vyrą, tačiau jokio atsako nesulaukė.

„Netrukus nusprendėme paraginti pardavėją su raštiška pretenzija, kurią siuntėme deklaruotu jos gyvenamosios vietos adresu, kuris yra Alytaus rajone, tačiau dokumentų įteikti nepavyko, nes kaip vėliau paaiškėjo, ji ten negyvena (ko ir tikėjomės, tačiau kito adreso nežinojome)“, – teigia advokato padėjėjas Osvaldas Raščiukevičius.

Visgi atsakovę pavyko surasti teismo pagalba per darbovietę. Viskas truko kelis mėnesius, kol galiausiai atėjo pirmojo posėdžio diena.

Tiesa, į jį atvyko tik atsakovės advokatė, pačios automobilio savininkės nebuvo. Todėl pirmojo posėdžio metu teisėja įpareigojo į kitą posėdį atvykti ne tik savininkę, tačiau ir jos vyrą, kaip liudytoją.

Per šį laikotarpį pavyko išsiaiškinti, kad pardavėjos vyras yra automobiliais prekiaujančios bendrovės direktorius ir vienintelis akcininkas.

„Sužinoję jo tapatybę išsiaiškinome, kad jis yra profesionalus perekupas, yra pridėjęs skelbimų už daugiau nei 50-100 tūkstančių eurų per visą laiką, o skelbimai labai greitai atsiranda ir dingsta. Jis užsiima automobilių supirkimu jau daug metų“, – pasakoja Gytis.

Baigėsi geriau nei tikėjosi

Kaip teigia vyras, paaiškėjo ir tai, kad automobilis buvo pirktas prieš mėnesį ir tikrai ne iš uošvio, kaip buvo sakoma susitikus. Jam iš karto buvo pakeisti ir valstybiniai numeriai.

Moteris nurodė, kad automobilį pirko sau, tačiau jis jai nepatiko ir netrukus nusprendė parduoti.

„Moteris sakė, kad naudodama automobilį pastebėjo, jog kaista variklis, todėl apsigalvojo jo neparduoti, tačiau staiga paskambino mano klientas, kuriam ji neva pasakė, kad automobilis turi defektų. Tai neva labai sudomino mano klientą ir šis ėmė aktyviai derėtis dėl automobilio kainos“, – teigia O.Raščiukevičius.

Į antrą posėdį susirinko jau visos pusės, todėl buvo siūloma susitarti – tai padaryti pavyko.

„Sudarėme taikos sutartį, o man pervedė daugiau pinigų negu buvo įrašyta pirkimo/pardavimo sutartyje, pagrindžiant tai kaip advokato išlaidas. Faktiškai vis tiek patyriau nuostolių, o viskas truko apie pusę metų“, – sako Gytis.

Ko galima pasimokyti

Vyras tikina, kad ši istorija gali padėti kitiems „nepasimauti“ ant tokio kabliuko, ant kurio „užkibo“ jis pats.

Svarbiausia, pasak jo, atsispirti pagundai iš pirmo žvilgsnio ir nepasiduoti jausmams. Nuvarykite automobilį į servisą ir ten jį tinkamai patikrinkite prieš pirkdami.

Taip pat svarbu sutartyje nurodyti pilną pirkimo/pardavimo kainą, taip apsaugosite savo nuo dar didesnių problemų ateityje.

Ne mažiau svarbu ir patikrinti pardavėją: vyras pataria įvesti pardavėjo numerį internetinėje paieškos sistemoje. Patikrinti, ar nėra daugiau skelbimų nurodytu numeriu.

Vyras tikina, kad nesėkmės atveju nereikia bijoti teismų – jie kainuoja ir užima laiko, tačiau kuo žmonės bus sąmoningesni, tuo mažiau tokių istorijų pasikartos.

Žinoma, svarbu nepamiršti išsisaugoti automobilio skelbimo kompiuteryje ar telefone tam atvejui, jei kiltų problemų ir skelbimas būtų ištrintas. Vyras teigia, kad be išsaugoto skelbimo nieko įrodyti nebūtų pavykę ir jam. Tiesa, jei nespėjote, ar pamiršote tai padaryti – visada galite kreiptis į skelbimus administruojančią įmonę ir gauti skelbimo įrašą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius