- Svarbus dalykas prieš bet kokios trukmės kelionę – įsitikinti, kad automobilyje yra tempimo lynas, šluotelė su gramdikliu. Jo bent kartą per žiemą prireikia nemažai daliai vairuotojų. Kartais vairuotojai dar vežiojasi ant ratų maunamas grandines ar specialias kojines (šių galima įsigyti kai kuriose degalinėse ar prekybos centruose), kurios padidina trintį tarp rato ir slidaus paviršiaus.
- Valytuvai ir langų apiplovimo skystis – šie atributai žiemą reikalingi labiau nei vasarą. Ypač – stipriai sningant, kada pastoviai reikia valyti langą. Keturi litrai žiemą neužšąlančio langų plovimo skysčio kainuoja keliolika litų, o komplektas naujų valytuvų – dešimt Lt. Žinoma, nauji valytuvai už tokią kainą bus geri tik porą mėnesių, tačiau geriau jau turėti naujus su pavadinimu „中國的“, nei dviejų metų senumo „Bosch“ ar „Champion“.
- Šluotele nuvalykite ne tik automobilio stiklus, bet ir stogą bei bagažinę. Nuo bagažinės krentantis sniegas gali laikinai sumažinti matomumą iš paskos važiuojančiam vairuotojui, o dėl vėjo sniegas nuo stogo nustumiamas ant galinio stiklo. Atsibos pastoviai laikyti įjungtą jo šildymą, priedo kai jis keliais procentais padidina degalų sąnaudas.
- Prieš ilgesnę kelionę patikrinkite padangų slėgį (tą galima padaryti daugumoje „Statoil“ ir „Orlen“ degalinių) – žiemą dažnai nestipriai stuktelime į įvairias kliūtis (arba kiti automobiliai nestipriai įčiuožia į mūsiškius), tad vos pažeisto rato galima ir nepastebėti. Bent pusantro karto besiskiriantis slėgis padangose duoda ženklią įtaką vairavimo kokybei.
- Salono filtras – jį vertėtų keisti ne rečiau nei tepalus (vidutiniškai kas 15 tūkst. km). Jeigu jis užsikišęs nešvarumais, automobilio ortakiai neveiks visu pajėgumu ir gali, pavyzdžiui, prastai nupūsti ant langų susikaupusią drėgmę (kitaip – pašalinti rasojimą). Geras oro apipūtimas ypač svarbus esant lijundrai.
- Nevažiuokite apytuščiu degalų baku. Pirma, bako dugne susikaupia šūsnis įvairių nuosėdų ar vandens, kuris linkęs užšalti – taip automobilį ryte užkurti bus kur kas sunkiau. Antra, kelionė apytuščiu baku yra pavojinga: įklimpus pusnyje ir belaukiant pagalbos, pasibaigus degalams bei užgesus automobiliui, rizikuojate tiesiog sušalti.
- Jeigu vis tik užklimpote ir savo jėgomis negalite išvažiuoti, stenkitės išlaikyti variklio temperatūrą darbiniame lygyje. Pasišildyti norėsis, tačiau aušinimo skysčio temperatūrai nukritus iki minimalios, jį vėl sušildyti iki 90 laipsnių stovint vietoje yra sudėtinga. Lietuvos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento specialistai pataria užklimpus reguliariai įsitikinti, kad automobilio išmetamųjų dujų vamzdis nėra užpustytas, kad neprikvėpuotumėt išmetamųjų dujų.