Geriausi varžybų dalyviai, sugebėsiantys važiuoti didžiausiu vidutiniu greičiu ir sunaudoti mažiausiai degalų nacionaliniuose finaluose, 2017-ųjų rudenį susitiks tarptautiniame finale Ispanijoje. Pagrindinis „Optifuel Challenge 2017“ varžybų prizas – „Renault Trucks“ T 480 vilkikas.
Degalų sąnaudos priklauso ne tik nuo sunkvežimio, bet ir nuo vairuotojo – tai atskleidžiama „Renault Trucks“ organizuojamose „Optifuel Challenge“ varžybose. Šis konkursas kas antrus metus vyksta nuo 2012-ųjų, jame ir šiemet bus apdovanotas efektyviausiai pasaulyje sunkvežimį vairuojantys vairuotojai.
2017 m. nacionaliniuose varžybų etapuose, kurie prasidėjo balandį, dalyvaus daugiau nei 2500 sunkvežimių vairuotojų iš 30-ies šalių. Jie vairuos „Renault Trucks“ T gamos vilkikus ir kovos dėl vietos spalį vyksiančiame tarptautiniame finale Ispanijoje bei didžiojo prizo - „Renault Trucks“ T 480 vilkiko. Trečiosiose „Optifuel Challenge 2015“ tarptautinėse varžybose, kuriose pirmąkart dalyvavo ir Lietuvos vairuotojai, sidabrą laimėjo klaipėdietis Vytautas Luotė.
Atrankiniai etapai Lietuvoje prasidės 2017-ųjų birželį
Kiekviena šalis, dalyvaujanti „Optifuel Challenge“ konkurse, vykdo nacionalines atrankas. Lietuvoje bus organizuojami du atviri atrankiniai turai Klaipėdoje, birželio 13–15 ir Vilniuje, birželio 20-22 dienomis.
Efektyviausias Lietuvos vairuotojas paaiškės liepos 8 d. nacionaliniame finale Kaune, kuriame susirungs geriausiai atrankiniuose turuose pasirodę vairuotojai ir vardinius kvietimus gavę dalyviai. Atrankiniuose etapuose ir Lietuvos finale visų vairuotojų efektyvaus vairavimo įgūdžiai bus vertinami pagal „Optifleet“ sistemos funkciją – ekotaškus. Ekotaškais bus matuojami individualūs vairavimo įgūdžiai ir efektyvus sunkvežimio naudojimas kelyje, pasitelkiant algoritmus, sukurtus panaudojant daugiau nei 20 metų kaupiamą geriausią „Renault Trucks“ efektyvaus važiavimo patirtį. Vairavimo efektyvumo vertinimo kriterijai:
- Situacijos kelyje numatymas - transporto priemonės inercijos panaudojimas riedant ir stabdžių pedalo paspaudimų skaičius;
- Efektyvus transporto priemonės naudojimas - laikas, varikliui veikiant ekonomiškų sūkių zonoje;
- Vidutinis važiavimo greitis ir vidutinės degalų sąnaudos.
- Atrankiniuose Lietuvos etapuose profesionalūs sunkvežimių vairuotojai bendrojo naudojimo keliuose varžysis 38 t bendrosios masės sąstatu.
Nugalėtojui atiteks 6000 Eur vertės čekis ir kelionė į Prancūziją, o jo atstovaujamai transporto įmonei - „Renault Trucks“ T 480 vilkikas
Tarptautinis finalas – 2017-ųjų spalį
Nacionalinių konkursų nugalėtojai iš 30-ies šalių spalį Ispanijoje susirungs tarptautiniame finale. Finalą sudarys du etapai. Iš pradžių visi vairuotojai turės atsakyti į testo klausimus, kurie padės įvertinti jų teorines efektyvaus vairavimo žinias, vėliau seks 40-ies minučių vairavimo išbandymas, kurio metu jiems teks vairuoti „Renault Trucks T Optifuel“ sunkvežimį bendrojo naudojimo keliuose. Nugalėtoju bus paskelbtas tas vairuotojas, kuris važiuodamas didžiausiu vidutiniu greičiu sunaudos mažiausiai degalų. Jam atiteks 6000 Eur vertės čekis ir kelionė į Prancūziją, o jo atstovaujamai transporto įmonei - „Renault Trucks“ T 480 vilkikas.
30-ies varžybose dalyvaujančių šalių sąrašas:
Alžyras, Belgija, Bulgarija, Čekija, Čilė, Estija, Ispanija, Italija, Izraelis, Jungtinė Karalystė, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lietuva, Liuksemburgas, Marokas, Norvegija, Nyderlandai, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Serbija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šveicarija, Tunisas, Ukraina, Vengrija, Vokietija.