Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

SAAB 95 – švediška keistenybė iš Suomijos

Istorinis SAAB 95 Suomijoje
Domanto Mizeikio nuotr. / Istorinis SAAB 95 Suomijoje
Šaltinis: 15min
1
Skaitysiu vėliau
A A

Susipažinkite su automobiliu, apie kurio egzistavimą turbūt net nežinojote, nors jų buvo pagaminta daugiau nei 100 000: tiek kiek „Tesla Model S“. Nors retai sutinkami Lietuvoje, šie techninių SAAB keistenybių nestokojantys automobiliai buvo populiarūs Skandinavijoje.

Gamybos pradžioje SAAB 95 buvo galima užsisakyti su dviejų taktų V4 varikliu, 3 durimis ir 7 sėdimomis vietomis. Net ir 1959-aisiais, kai šis modelis debiutavo, toks derinys buvo neįprastas. SAAB 95 buvo didžiausias tuo metu siūlytas gamintojo modelis. Nuotraukose įamžintas egzempliorius yra ne toks radikalus, į priekį varomas jau keturtakčio 1,5 litro V4 variklio (sutinkamo ir to laikotarpio „Ford Taunus“), o viduje turi 5 sėdynes.

Nepaisant to, vairuojant jaučiamas dvitakčio variklio palikimas, mat automobilis turi rankena valdomą terkšlę (angl. freewheel). Šis mechanizmas veikia panašiai kaip terkšlė dviračiuose, kuri leidžia jums neminti pedalų dviračiui riedant. Terkšlė buvo būtina dvitakčiuose varikliuose, nes riedant nuo kalno įjungta pavara pakilus apsukoms ir nespaudžiant akseleratoriaus dvitaktis variklis nebūtų pakankamai tepamas.

Terkšlė nėra vienintelė SAAB 95 savybė, dėl kurios šio automobilio vairavimas šiandien atrodo neįprastai. Automobilis turi mechaninę 4 pavarų dėžę, kurioje pavaros perjungiamos svirtele prie vairo. Tuo tarpu pedalai, kiek neįprastai, yra įtaisyti kone automobilio viduryje, o ne vienoje linijoje su vairo kolonėle.

Domanto Mizeikio nuotr./Istorinis SAAB 95 Suomijoje
Domanto Mizeikio nuotr./Istorinis SAAB 95 Suomijoje

Kaip ir galima tikėtis, SAAB 95 yra lėtas palyginus su šiuolaikiniais automobiliais. Nors jis sveria mažiau nei toną, 65 AG variklis neužtikrina spartaus judėjimo tempo. Tačiau 1961 metais SAAB į Monte Karlo ralį atsivežė būtent 95. Šis universalas buvo pasirinktas todėl, kad tai buvo vienintelis gamintojo modelis su 4 pavarų dėže. Pilotuojamas Eriko Carlssono, SAAB 95 užėmė 4 vietą Monte Karlo ralyje.

Nors daugelyje šalių keistokas SAAB 95 nebuvo populiarus, šis 1959 – 1978 m. gamintas modelis buvo dažnai perkamas Skandinavijoje. Fotografuojant jį Helsinkio prieplaukoje keletas praeivių priėjo ir pradėjo dalintis savo prisiminimais, susijusiais su tokiais SAAB.

Nuotraukose matomas 95 yra pagamintas „Uusikaupunki“ gamykloje Suomijoje, šioje šalyje jis ir praleido didžiąją dalį savo gyvenimo. Dabartinis savininkas automobilį įsigijo 2010 m. ir jį restauravo per 6 metus. Prieš šią netrumpą reustauraciją automobilio stogas buvo sulankstytas avarijoje, o sėdimos vietos buvo tik 2 – šis SAAB 95 buvo skirtas krovinių gabenimui.

Komentarai: 1
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas