Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Seimas siekia uždrausti perpus perpjautas ar supresuotas padangas laikyti perdirbtomis

Seime kelią skinasi pataisos, numatančios, kada padangos būtų laikomos perdirbtomis, o kada – tik sutvarkytomis. Pritarus pataisomus, perpus perpjautos ar supresuotos padangos nebebūtų laikomos perdirbtomis.
Padangos miške
Padangos miške / Valstybinių miškų urėdijos nuotr.

Seimo Aplinkos apsaugos komitetas antradienį pritarė tokiems „valstietės“ Virginijos Vingrienės ir liberalo Simonas Gentvilo Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimams.

Jeigu Seimas pataisas priims, griežtės reikalavimai perdirbtoms atliekoms – jomis būtų galima vadinti tik jau pagamintą naują produktą arba žaliavą, tinkamą jam gaminti.

V.Vingrienė pripažįsta, kad pakeitimus paskatino praėjusį rudenį įvykęs gaisras padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“.

„Tai būtų labai svarbus žingsnis tvarkant padangas ir užkertant kelią tiems atvejams, kada išrašomos fiktyvios pažymos už tvarkymą, o padangos realiai nesutvarkomos“, – teigė ji.

Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vadovė Agnė Bagočiutė žadėjo, kad netrukus bus baigtas derinimas ir aplinkos ministras pasirašys du įsakymus dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų (TIPK) bei taršos leidimų išdavimų, kurie padės labiau kontroliuoti padangų tvarkymą.

Tuo tarpu komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas priekaištavo, kad Aplinkos ministerija iki šiol nepadarė jokių išvadų dėl gaisro.

„Vėžlio tempu judama sprendžiant tą problemą. Lietuvos netenkina jūsų (ministerijos – BNS) darbo per lėti tempai. Kiek galima bendromis frazėmis, kad dirbama, save teisinti?“ – komitete teigė jis.

Pataisos numato, kad perdirbtomis padangos bus laikomos, kai iš jų antrinių žaliavų bus pagaminti produktai, o sutvarkytomis – padangos, paruoštos nuolat perdirbamų produktų gamybai ar energijai gauti.

„Matome ateinančias naujas technologijas, ruošiamasi perdirbti ir gaminti gaminius iš perdirbtų atliekų. Lietuvoje jau yra verslo, kuris yra pasiruošęs gaminti ir žaliavą, ir produktus“, – BNS teigė V.Vingrienė.

Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro direktorius Algirdas Reipas BNS yra sakęs, kad padangų perdirbimo įmonės deklaruoja didelius pajėgumus, bet jų turima įranga yra sena, rusiška, nekokybiška ir negali pagaminti kokybiškos produkcijos.

„Mes deklaruojame perdirbimą, bet gaminame prastą ir žemos kokybės produkciją. Jeigu šiandien vaikų žaidimo aikštelėms reikia gumos, jos negalima Lietuvoje pagaminti kokybiškos, nes lieka metalo priemaišų“, – BNS kalbėjo jis.

A.Reipas sako, kad geriems įrenginiams reikia virš 6 mln. eurų, o ne kelių šimtų tūkstančių eurų, kuriuo įmonės investuoja dabar.

Apie 440 įmonių dabar turi leidimus apdoroti naudotas padangas, iš jų kelios padangas perdirba, o „Akmenės cementas“ jas degina ir gamina energiją.

Aplinkos viceministrė Justina Grigaravičienė anksčiau Aplinkos apsaugos komitete yra sakiusi, kad dabar Lietuvoje veikia septynios padangas perdirbančios įmonės. Iš viso jos gali perdirbti apie 100 tūkst. tonų. Per metus Lietuvoje susikaupia 40 tūkst. tonų padangų.

Daugiausia iš padangų pagaminama lukšto, granulių ir padangų gumos blokų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius