Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Teisė vairuoti automobilį Lietuvoje – pigesnė nei daugelyje kitų valstybių

Naujojo pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas
Vairuotojo pažymėjimas
Šaltinis: 15min
1
A A

Turbūt daugelio žmonių aplinkoje yra tų, kurie zyzia, kad Lietuvoje viskas velniškai brangu. Atlyginimai – lietuviški, o kainos – europinės. Siūlome pasižiūrėti kiek mokame už pažymėjimą (B kategorijos), kurį turi kone kiekvienas Gazas.lt rubrikos skaitytojas, ir kiek moka kitų valstybių gyventojai.

Lietuva

Lietuvoje gauti teisę vairuoti nėra taip jau sunku, kaip atrodo. Siekiant įgyti teisę vairuoti nereikia važiuoti įvairiomis sąlygomis.

Taip pat Lietuvoje nėra kitoms šalims būdingų nurodymų, kad būtina vairuoti tam tikrą valandų skaičių skirtingomis aplinkybėmis. Jeigu mokotės vairuoti mažame miestelyje, jums, ko gero, neteks mokytis vairuoti automagistralėje, dideliame mieste, kur automobilių srautas didelis.

Automobilių kelių direkcijos nuotr./Palangos aplinkkelis
Automobilių kelių direkcijos nuotr./Palangos aplinkkelis

Eidami į visas teorines pamokas, vairuodami reikiamą valandų kiekį, teisę vairuoti, turėtumėte įgyti per 7 – 12 savaičių. Teorinių žinių patikrinimas Lietuvoje kainuoja 10,14 Eur, o praktinio vairavimo – 31 Eur. Vairuotojo pažymėjimas įkainotas nuo 14,19 Eur iki 37,36 Eur – priklausomai, per kiek laiko norėsite jį atsiimti.

Jungtinės Amerikos Valstijos

Na, taip, šioje šalyje įgyti teisę vairuoti žmonės gali kone dešimčia kartų pigiau negu lietuviai. Kiekviena valstija turi savo taisykles kaip, per kiek laiko, ir už kokią sumą žmogus įgis teisę vairuoti. Tačiau jokioje valstijoje už teisę vairuoti jūs nemokėsite daugiau nei 100 eurų.

Vairuoti daugelyje valstijų žmonės gali nuo 15-16 metų, kai šalia sėdi suaugęs asmuo, o kai kuriose leidžiama paaugliams vairuoti ir be suaugusiojo priežiūros.

Rusija

Rusijoje viskas taip pat nesudėtinga, kaip ir Lietuvoje. Teisę vairuoti žmonės įgyja per maždaug 2 – 5 mėnesių laikotarpį. 50 valandų vedamos teorinės paskaitos apie vairavimą ir viską, kas su tuo susiję.

surgutneftegas39.ru nuotrauka/„Sergutneftegas“ degalinė Rusijoje
surgutneftegas39.ru nuotrauka/„Sergutneftegas“ degalinė Rusijoje

Laikomas eismo taisyklių egzaminas, po kurio galima išvažiuoti į gatves. Rusai praktinio vairavimo metu važinėja trasoje ir mieste. Analogiškai vyksta ir du egzaminiai šiose vietose.

Teorinio egzamino kaina siekia vos eurą, o praktinis vairavimo egzaminas – apie du eurus.

Teisės vairuoti kaina yra palyginti nedidelė. Už leidimą laikyti egzaminą rusai moka apie 9 eurus, pažymėjimas kainuoja apie 15 eurų, tačiau teorinio egzamino kaina siekia vos eurą, o praktinis vairavimo egzaminas – apie du eurus.

Iš viso už galimybę sėsti prie vairo, įskaitant vairavimo kursų kainą, rusai moka 220-250 eurų.

Estija

Estijoje teisės vairuoti įgijimo kelias yra panašus kaip Lietuvoje. Minimali trukmė, per kurią mokomasi teorijos, – 28 valandos, o praktinio važiavimo – 22 valandos.

Teorijos egzamine, už kurį estai moka 26 eurus, galima padaryti ne daugiau keturių klaidų iš 30 klausimų. Už praktinį vairavimo egzaminą mokamas 40 eurų mokestis. Per praktinio vairavimo egzaminą galima bendrauti su instruktoriumi tiek estiškai, tiek rusiškai.

Latvija

Latviai teisę vairuoti įgyja labai panašiai į lietuvius. Praleidžiamas panašus valandų skaičius mokantis teoriją, o taip pat ir vairuojant automobilį.

Broliukų tauta moka apie 40 eurų daugiau už šiuos tris dalykus negu mes.

Latviams pažymėjimas kainuoja 22,05 Eur, teorijos egzaminas – 12,63 Eur, o praktinis vairavimo egzaminas – 38,55 Eur.

Broliukų tauta moka apie 40 eurų daugiau už šiuos tris dalykus negu mes.

Lenkija

Lenkai pradedantieji vairuotojai ypač nemėgsta to, kad jie negali mokytis vairuoti su savo šeimos nariais. Ten nėra tokios taisyklės kaip Lietuvoje ar Anglijoje, kai užsiklijavę skiriamąjį ženklą vairuojame su savo tėčiais, mamomis, broliais – visais šeimos nariais, kurie turi didesnį nei 5 metų stažą.

Pradedantieji vairuotojai, spręsdami kelių eismo taisyklių testus, gali padaryti minimalų klaidų kiekį, todėl retas kuris išlaiko teorinius testus iš pirmo karto. Šie testai kišenę plonina apie 300 – 350 eurų.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Pats teorijos egzaminas kainuoja apie 5 eurus rašant, o kalbant su egzaminuotoju – dvigubai brangiau. Už praktinį vairavimo egzaminą mokėsite apie 27 eurus, o pažymėjimo pagaminimas kainuos iki 24 eurų.

Vokietija

Šalis, garsėjanti kaip automobilių gerbėjų rojus, pasižymi itin griežta teisės vairuoti įgijimo tvarka. Kadangi dalyje Vokietijos greitkelių galima skrieti tokiu greičiu, kokiu tik nori, valdžia tuo pačiu rūpinasi, kad į gatves išvažiuotų tik itin gerai paruošti vairuotojai.

Pradedantieji vairuotojai Vokietijoje, kaip ir kitose valstybėse, daug laiko skiria teorijos mokymuisi. Norintieji įgyti teisę vairuoti sprendžia labai daug teorijos testų, o į gatves išvažiuoja tik stipriai pasiruošę.

Už teisės vairuoti įgijimą Vokietijoje mokama apie 1700 – 2100 eurų.

Kelyje mokiniai privalo vairuoti tam tikrą valandų skaičių naktį, dieną, įvairiomis oro sąlygomis mieste, užmiestyje ir greitkelyje.

Už teisės vairuoti įgijimą Vokietijoje mokama apie 1700 – 2100 eurų. Dar prieš atvykstant į pasirinktą vairavimo mokyklą pradedantis vairuotojas būna išleidęs apie 28 eurus, kuriuos sumoka už nuotrauką, akių patikrą ir kitus dokumentus.

Taip pat apie 40 eurų kainuoja visokiausi leidimai, licencijos, pažymos. Vairavimo mokykloje mokiniai išleidžia net iki 1400 eurų. Daugiausiai, žinoma, moka tie, kuriems nesiseka vairuoti ir jie perka papildomas pamokas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius-Ženeva su „Volvo XC60“

Teorijos egzamino kaina yra iki 75 eurų. Egzaminas nemokamas gali būti tada, kai jo laikymą kompensuoja vairavimo mokykla, tačiau dažniausiai šis kainuoja apie 40 eurų. Praktinis vairavimo egzaminas įkainotas 50-180 eurų. Vidutiniškai jis kainuoja apie 100 eurų. Vien už įvairius dokumentus, prašymus, licencijas, pažymas vokiečiai sumoka iki 400 eurų.

Norvegija

Norvegai visai nesenai pradėjo naudoti mokymo sistemą, kurią vadina „GDE matrix“. Visa mokymo programa suskirstyta į keturis lygius.

Norvegijoje teisės vairuoti įgijimas atrodo panašus į aukštąjį mokslą. Šioje šalyje ne tik skiriama labai daug laiko teorijos mokymuisi ir praktiniams vairavimams, tačiau ir mokinių mąstymui.

Norvegai visai nesenai pradėjo naudoti mokymo sistemą, kurią vadina „GDE matrix“. Visa mokymo programa suskirstyta į keturis lygius:

  • Automobilio manevringumo lygis – mokomasi vairuoti automobilį
  • Taktinis lygis – mokomasi, kaip elgtis skirtingomis eismo ir aplinkos sąlygomis.
  • Strateginis lygis – mokoma tinkamai planuoti kelionę, o taip pat adekvačiai elgtis įvairiose situacijose, ekologiškai vairuoti.
  • Aukščiausias lygis – tikrinama mokinių gyvenimo motyvacija, intelektas, asmeninės kompetencijos.
„Scanpix“ nuotr./Laerdalio tunelis Norvegijoje
„Scanpix“ nuotr./Laerdalio tunelis Norvegijoje

Panašiai kaip ir Vokietijoje, vairuojama įvairiausiomis eismo ir aplinkos sąlygomis. Už teorijos egzaminą norvegai moka 64,12 Eur, o už praktinio vairavimo – 112,81 Eur. Už patį pažymėjimą mokamas apie 30 eurų mokestis. Kursų kaina svyruoja ir gali siekti kelis tūkstančius eurų.

Jungtinė Karalystė

Dar prieš pradėdami laikyti bet kokį testą ar egzaminą, norintieji įgyti teisę vairuoti turi nusipirkti mokinio kortelę. Kortelės kaina – 47,33 Eur arba 59,9 Eur, priklausomai nuo to, kokį mokėjimo būdą pasirinksite.

43,15 euro mokėsite už teorijos egzaminą, o lygiai dvigubai daugiau – už praktinį vairavimo egzaminą.

Iš viso už teisės vairuoti įgijimą britai sumoka beveik tūkstantį eurų. Kainos svyruoja priklausomai nuo regiono ir nuo vairavimo mokyklos pasirinkimo.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas