-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Regitros“ teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik 50 proc. lietuvių: paaiškino, kas pakiša koją

Kad galėtų gauti teises, būsimieji vairuotojai turi ne tik mokėti saugiai ir gerai valdyti automobilį, tačiau įgyti ir puikias teorines žinias. Jos patikrinamos „Regitroje“ egzamino metu. Pasak įmonės atstovės, daug kam koją pakiša ne tik žinių trūkumas.
Teorijos egzaminas „Regitroje“
Teorijos egzaminas „Regitroje“ / „Regitra“ nuotr.

B kategorijos teorijos egzaminas trunka pusvalandį ir yra sudarytas iš 30 klausimų apie Kelių eismo taisykles ir saugų dalyvavimą viešajame eisme. Egzaminas laikomas išlaikytu, kai teisingai atsakoma į 80 proc. klausimų, arba, kitaip tariant, į 24 klausimus.

„Praėjusiais metais pirmą kartą B kategorijos teorijos egzaminą „Regitroje“ iš viso laikė apie 33,1 tūkst. asmenų. Iš jų iš pirmo karto išlaikė apie 50 proc. asmenų. Žvelgiant į bendras tendencijas, vidutiniškai teorijos egzaminas yra išlaikomas iš 1,6 karto“, – teigia „Regitra“ komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė.

Apsilankius „Regitroje“, tikriausiai ne vienam yra tekę matyti liūdnus iš egzamino kabineto sliūkinančius jaunuolius. Iš viso praėjusiais metais laikyta apie 122 tūkst. teorijos egzaminų.

Galite pasitikrinti žinias bandomajame egzamine

Dar vasario mėnesį „Regitra“ paskelbė bandomąją teorijos egzamino versiją – testą išspręsti gali kiekvienas norintis.

Visu klausimus ir atsakymus galite pamatyti galerijoje žemiau:

Visgi, žvelgiant į tikrųjų egzaminų statistiką akivaizdu, kad ne visiems teorijos egzaminas yra lengvai įkandamas riešutėlis.

Taigi, kokie klausimai gali būti teorijos žinių patikrinimo metu ir kas juose sunkiausia?

Apie ką ir kodėl klausiama

Kaip teigia E.Bardauskienė, teorijos egzaminų tikslas – užtikrinti, kad į eismą patektų tik tinkamai pasirengę vairuotojai.

„Teorijos egzamino metu siekiama patikrinti ne tik tai, kaip būsimas vairuotojas yra išmokęs KET taisykles, žino, ką reiškia vienas ar kitas kelio ženklas, bet ir kaip jis geba šias žinias pritaikyti konkrečioje eismo situacijoje. Būsimiems vairuotojams užduodami klausimai per teorijos egzaminą yra glaudžiai susiję su praktinėmis situacijomis.

Ekrano nuotr./Bandomojo teorijos egzamino klausimas „Regitroje“
Ekrano nuotr./Bandomojo teorijos egzamino klausimas „Regitroje“

Pavyzdžiui: galimų pavojų numatymą kelyje ar teisingus vairuotojo sprendimus valdant automobilį įvairiose eismo situacijose. Tokiu būdu siekiama, jog pradedantysis vairuotojas, išvažiuodamas į realų eismą, suvoktų, kaip išvengti avarinių situacijų arba kaip elgtis esant atitinkamoms aplinkybėms ir nesutrikti“, – sako E.Bardauskienė.

Primenama, jog teorijos egzaminų bazę sudaro daugybė klausimų, kurie yra periodiškai atnaujinami ir pildomi. Parengti teorijos egzamino klausimai „Regitroje“ pirmiausia yra testuojami ir tik patikrinus jų tinkamumą jie yra perkeliami į realius egzaminus.

Į ką atkreipti dėmesį ruošiantis teorijos egzaminui

E.Bardauskienė ruošiantis teorijos egzaminams rekomenduoja atkreipti dėmesį į automobilio valdymą esant sudėtingesnėms eismo sąlygoms, pavyzdžiui, lietui ar sniegui.

„Svarbu, kad neseniai pradėjęs vairuoti žmogus, neišsigąstų ir jau žinotų, į ką reikia atkreipti dėmesį, taigi beliktų savo žinias pritaikyti praktikoje. Taip pat labiau reikėtų atkreipti dėmesį į temas, susijusias su situacijos kelyje suvokimu, vertinimu ir sprendimų priėmimu, reakcijos laiku. Be to, svarbu būti susipažinus su kelio ženklais, gatvių ženklinimu bei reguliavimo signalais – tai vienas iš pagrindinių dalykų, kuriuos privalo mokėti žmogus, sėdantis prie vairo“, – teigia E.Bardauskienė.

Ekrano nuotr./Bandomojo teorijos egzamino klausimas „Regitroje“
Ekrano nuotr./Bandomojo teorijos egzamino klausimas „Regitroje“

Ne vienas vairuotojas supranta, jog ne ką mažiau svarbu ir tai, kaip vairuotojai elgiasi vieni kitų atžvilgiu.

„Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti išskirtinio dėmesio nereikalaujantys klausimai, tačiau dažnas būsimas vairuotojas neturi pakankamai žinių, kaip saugiai elgtis kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Pavyzdžiui, kaip užtikrinti keleivių saugumą arba kaip elgtis įvykus eismo įvykiui“, – primena E.Bardauskienė.

Kas pakiša koją egzamino metu?

Pasak „Regitra“ atstovės, sunkumų kyla ne tik dėl streso.

„Kalbant apie tai, kas pakiša koją per teorijos egzaminą būsimiems vairuotojams, dažniausi faktoriai yra stresas arba žinių stoka. Todėl visada patariama į egzaminą ateiti tuomet, kai asmuo tikrai jaučiasi gerai pasiruošęs ir yra užtikrintas savo jėgomis.

Taip pat egzamino metu patariama neskubėti, atidžiai įsiskaityti klausimus ir nepamiršti, kad teisingas atsakymas gali būti ne vienas“, – sako E.Bardauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius