TISPOL šaltinis teigia, jog atsiranda nemažai atvejų, kuomet vairuotojai tunelyje sugalvoja apsisukinėti, sukeldami labai didelį pavojų.
TISPOL nuotr./Stebėjimų kamerų užfiksuotas pažeidimas Gotardo tunelyje |
Keletas nuotraukų puikiai atspindi situacijų rimtumą. Tokiu atveju, įvykus avarijai, ugniagesiai ar greitoji pagalba greitai atskubėti negalės, taigi, kam ieškoti problemų ten, kur jų nėra?
Vienas iš vietos policijos vadovų, Damianas Meieris TISPOL šaltiniui teigia: „Mūsų tikslas yra tunelį padaryti kuo saugesniu. Apsisukti tuneliuose draudžiama tik dėl to, kad tai nesukeltų papildomo pavojaus. Net ir po siaubingos avarijos, per 10 metų čia žuvo 7 žmonės.“
Nuotraukose galima pastebėti neapdarius bei neatsakingus vairuotojų manevrus, tačiau Šveicarijos policija ir toliau ieško būdų, kaip padidinti saugumą šiame „tamsiame“ kelio ruože. Kiekvieną dieną šiuo tuneliu pravažiuoja net 17 tūkstančių automobilių.
Valdžia nori įdiegti eismo srautą matuojančią sistemą, kuri sunkvežimiams leistų važiuoti kas tris minutes. Jie taip pat įspėja nuo sunkiųjų transporto priemonių laikytis bent 150 metrų atstumo.
TISPOL nuotr./Stebėjimų kamerų užfiksuotas pažeidimas Gotardo tunelyje |
Negana to, kiekvieną sunkvežimį, iš šiaurinės pusės važiuojantį link tunelio specialiame centre patikrina specialistai. Prieš įleisdami į 16,4 km ilgio tunelį jie įvertina vairuotojo būklę, apžiūri sunkvežimį bei gabenamą krovinį.
Kiekvienais metais šiame ruože yra atliekamos gelbėjimo pratybos, kurių metu medikų bei policijos komandos bei Gotardo ugniagesių brigada būna apmokomi, kaip elgtis nelaimės atveju.
Damianas Meieris pabrėžia tai, jog tunelyje kilusi avarija gali sukelti gaisrą, o smarkiai besiveržiantys dūmai tokioje, mažai vėdinamoje patalpoje gali pasikėsinti į daugybės žmonių sveikatą.