Iki šių metų pradžios Lietuva nebuvo pasirašiusi nei vienos sutarties su ES valstybėmis, todėl baudos iš užsienyje prasižengusių vairuotojų nebuvo išieškomos. Lygiai taip Lietuvoje KET nusižengę svečiai vairuotojai irgi nebuvo baudžiami. Kartais policijos pareigūnai net nesivargindavo KET nusižengimo surašinėti oficialiuose dokumentuose.
„Galėjome tik pasikliauti vairuotojo sąmoningumu ir sąžiningumu, kad jis vis dėlto sumokės skirtą baudą“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.
Jis pripažino, kad iki šiol nebuvo galimybių priversti užsienietį sumokėti baudos – nebuvo tam reikalingų tarpvalstybinių susitarimų. Tačiau policininkai kartais tikrina užsienyje registruotus pažeidėjų automobilius, nes ne viena Lietuvos įmonė yra užregistravusi savo automobilius užsienyje.
Tačiau jei sąsajų su Lietuvos įmonėmis ar asmenimis nerandama, medžiaga, archyvuose pragulėjusi vienus metus, naikinama.
Tuo tarpu, tarkime, nusižengus KET taisyklėms Vokietijoje, lietuviams buvo galima ramia galva grįžti namo ir nuobaudą pamiršti. Nes Vokietijos policija į baudas iki 100 eurų žiūrėdavo pro pirštus. Į tokią sumą „telpa“ pravažiavimas pro raudoną šviesoforo signalą ar greičio viršijimas iki 30 km/h.
Negana to, vokiečiams panorėjus išnagrinėti nusižengimą iki pabaigos, paskirta piniginė bauda skiriama ne jų šalies, o vairuotojo pažymėjimą suteikusios šalies biudžetui. Vadinasi, vokiečių pastangos rasti teisybę pasitarnautų Lietuvos valstybės biudžetui.
Tokiems teisiniams kazusams ir kurioziškoms situacijoms atėjo galas. Nuo šių metų pradžios net ir mažiausios nuobaudos iš Europos Sąjungos šalių Lietuvą pasieks greitai ir paprastai. Taigi, keliaudami užsienyje pradėkite kreipti dėmesį į kelio ženklus.