-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairavimo mokyklos karantino metu: sumažėjusios pajamos, pikti klientai ir nežinomybė dėl ateities

Karantinas stipriai paveikė ne vieną šalies įstaigą – tarp jų ir vairavimo mokyklas. Kol vienos šiek tiek kapstosi, veda nuotolines teorijos pamokas, kitų veikla yra visiškai sustojusi. Pasidomėjome, kaip vairavimo mokykloms sekasi išsilaikyti karantino metu ir su kokiais iššūkiais susiduria.
Vairavimo mokyklos automobilis
Vairavimo mokyklos automobilis / „Vairavimo aistra“ slalomo organizatorių nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Visos vairavimo mokyklos laukia antrojo karantino švelninimo etapo, kuris, jei situacija šalyje nepablogės, būtų patvirtintas balandžio pabaigoje. O tarp leidžiamų veiklų, planuojama, patektų ir būsimų vairuotojų mokymas.

Pajamos sumažėjo iki 100 proc.

Vairavimo mokyklos „Autoaidas“, veikiančios Vilniuje, atstovė Margarita Vilkanauskienė teigia, kad įvedus karantiną veikla abiejuose padaliniuose buvo visiškai sustabdyta.

„Teorinės bei praktinės pamokos nevyksta. Mokiniams suteikti prisijungimai prie „KET BILIETAI“ bei mokymo literatūros internete.

Turime 3 vairavimo instruktorius, 1 vairuotojų mokytoją ir psichologę. Visi šiuo metų yra prastovose. Kadangi jokių paskolų neturime, didžiausias iššūkis – patalpų bei aikštelės nuoma. Tik vienas nuomotojas karantino metu sutiko sumažinti nuomos kainą“, – teigia M.Vilkanauskienė.

Ji išreiškė viltį, kad įmonei pavyks išlikti ir pratęsti veiklą po karantino.

„Pajamos sumažėjo 100 proc., naujų mokinių nėra, kadangi neaišku, kada bus galima pradėti veiklą. Žmonės nenori mokėti už paslaugą, kuri neaišku kada bus suteikta", – sako M.Vilkanauskienė.

Sulaukia piktų skambučių

Šis metas sudėtingas ir vairuotojams, kurie negali išklausyti papildomų kursų, kad galėtų atgauti teisę vairuoti.

„Regitra jau pradeda vykdyti A kategorijos egzaminus, tačiau vairavimo mokykloms mokyti A kategorijos vis dar draudžiama. Jau sulaukiame klientų skambučių, kodėl nemokome, jei „Regitra“ priima į egzaminus. Atsiranda gudrių mokyklų ar instruktorių, kurie jau pradėjo mokyti A kategorijos, arba tiesiog nesuprantančių, kad draudimas dar nepanaikintas“, – teigia M.Vilkanauskienė.

Įmonės atstovė tvirtina, kad sulaukia skambučių, kuomet žmonės piktinasi dėl neorganizuojamų papildomo mokymo kursų. Jų neišklausę žmonės negali susigrąžinti teisės vairuoti. O kai kurie tikina, kad sėstų už vairo ir jų neatgavę.

Nesusikalba su institucijomis

UAB „Rigveda“, visoje Lietuvoje turinti 26 padalinius, teigia, kad vyksta tik nuotolinis mokymas.

Įmonės Komercijos direktorė Gerda Kriščiūnaitė-Krocienė pasakojo, kad karantino pradžioje buvo parengta nuotolinio mokymosi programa, o klientai noriai registruojasi į nuotolinius mokymus.

Šiuo metu, pasak G.Kriščiūnaitės-Krocienės, didžiausias sunkumas – nesusikalbėjimas tarp įvairių institucijų, kurios labai lėtai sprendžia iškilusias problemas. Kaip pavyzdį, kaip ir mokykla „Autodaidas“, ji mini vairuotojų kursus, kuriuos vairuotojas turi išklausyti norėdamas susigrąžinti teisę vairuoti.

„Klientai, kurie patenka į grupę tų, kuriems reikia susigrąžinti teisę vairuoti arba išklausyti papildomus vairuotojų mokymus, norint gauti 10 metų galiojantį pažymėjimą – to negali padaryti, kadangi mes negalime organizuoti kontaktinio mokymo. Norėdami padėti klientams, kreipėmės į įvairias kontroliuojančias įstaigas dėl išlygų, tačiau kitokio atsakymo, nei „reikia vadovautis galiojančiais teisės aktais“ – negauname“, – sako G.Kriščiūnaitė-Krocienė.

Pasak jos, iš 128 žmonių šiuo metu administracijoje pasikeisdami dirba vos keli.

Tenka mokėti, nors nesinaudoja

UAB „Kauno Naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro“ atstovas Ąžuolas Raškevičius teigia, kad karantinas sustabdė 95 proc. įmonės „Automokykla“ vykdomos veiklos – dirba tik apie 5 proc. darbuotojų. Dalis turi nedarbingumo pažymas, kiti – prastovose.

„Susiduriame su mokestinės naštos iššūkiais, kuomet privalome išlaikyti patalpas, kuriose karantino laikotarpiu nevykdome veiklos, patiriame nuomos (tiek patalpų, tiek kitų mokymo priemonių) ir kitas išlaidas“, – sako Ą.Raškevičius.

Pasak jo, klientų trūksta, nes ne visi mokiniai nori tęsti ar naujai pradėti teorijos mokymą nuotoliniu būdu. Dalis neturi techninių galimybių.

Tik teorijos paskaitos nevilioja

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos vykdomoji direktorė Jurgita Kuliešienė teigia, kad vairavimo mokyklų mokiniai yra suinteresuoti kuo greičiau tęsti mokslus. Deja, vien tik teorijos paskaitos daugelio nevilioja ir žmonės laukia, kol bus pilnai atnaujinta vairavimo mokyklų veikla.

„Be jokios abejonės karantinas skaudžiai palies mūsų mokyklas, kaip ir visus kitus ūkio subjektus, kurie buvo priversti neapibrėžtam laikotarpiui sustabdyti veiklą. Vairavimo mokyklos pateko į Valstybinės mokesčių inspekcijos paskelbtą labiausiai dėl COVID-19 nukentėjusių ūkio subjektų sąrašą“, – sako J.Kuliešienė.

Tačiau viliamasi, kad netrukus vairavimo mokyklos galės atverti duris.

„VĮ „Regitra“ jau buvo leista pradėti egzaminuoti A, C ir CE kategorijų vairuotojus, laikantis nustatytų saugos reikalavimų. Vairavimo mokykloms kol kas nėra leista atnaujinti šių kategorijų mokymo veiklos, nors vairavimo mokymas ir egzaminavimas vyksta identiškai.

Drauge su mūsų nariais labai tikimės, kad veiklą bus leista atnaujinti nuo balandžio 29 d., prasidėjus antrajam karantino švelninimo etapui“, – viliasi J.Kuliešienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius