-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vasarinių padangų bumas: kaip nepermokėti už vardą ir kodėl reikėtų pamiršti prekybos centrus

Pavasaris ir ruduo – metų laikai, kai kiekvienas vairuotojas susimąsto apie savo automobilio padangas. Šylant orams ir vis labiau artėjant vasaros sezonui, prasidės padangų keitimo maratonas. Daug vairuotojų turi vasarines padangas garaže, tačiau kitiems teks ieškoti naujo apavo automobiliui.
R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“ / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Lietuvoje galiojančios Kelių eismo taisyklės numato, kad iki balandžio dešimtos dienos vairuotojai nevaržomai gali važinėti dygliuotomis padangomis. Žieminių padangų be dyglių naudojimo įstatymas šiuo atveju nereglamentuoja, tačiau ar dažnas iš jūsų visus metus vaikštote avėdamas tuos pačius batus?

Visus daiktus dera naudoti pagal jų paskirtį, tad ir žieminių padangų naudojimas vasarą – ne pats geriausias sprendimas. Žieminių padangų guma yra minkštesnė ir dėl to vasarą jos charakteristikos kur kas prastesnės. Taip pat 1509 litų minimalaus atlyginimo taip ir nesulaukusiems tautiečiams turėtų skaudėti širdį matant, kaip greitai vasarą dyla žieminių padangų guma.

Kad skirtingiems sezonams reikia skirtingų padangų, pritaria ne tik jomis prekiaujančių įmonių atstovai, bet ir policijos pareigūnai bei saugaus eismo specialistai. Taigi, kaip išsirinkti tinkamas padangas šiltajam metų sezonui ir kaip nusipirkti kokybišką prekę nepermokant?

Patarimais su GAZAS.LT skaitytojais sutiko pasidalyti ralio lenktynininko Roko Lipeikio įmonės „Egzotika“ vadybininkas Marius Zulonas, kuris apie padangas žino, ko gero, tiek pat, kiek jų gamintojai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Marius Zulonas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Marius Zulonas

– Mariau, ar trumpa žiema ir ankstyvas pavasaris pagyvino prekybą vasarinėmis padangomis?

– Prekyba jau aktyvi ir ji intensyvėja kiekvieną dieną. Žmonės domisi, ieško. Gal ne visi ir benori važiuoti žieminėmis padangomis, todėl jau ruošiasi vasaros sezonui. Šiuo metu dar ir kainos yra patrauklesnės, todėl klientų tikrai netrūksta. Visi skuba padangas įsigyti pigiau.

Dažnas pirkėjas ieško ir ratlankių, kuriais prasidėjus vasaros sezonui papuoš savo automobilį. Žmonės taupo laiką. Vėliau prasidės spūstys padangų prekybos vietose ir autoservisuose.

– Kas svarbiausia renkantis vasarines padangas?

– Dauguma vairuotojų prieš pirkdami padangas šį procesą įsivaizduoja tiesiog kaip paprastą procedūrą. Dažnai jie patys nežino, ko norėtų iš padangos. Svarbu, kad vairuotojas pagalvotų, kur jis norės važiuoti. Reikia apsispręsti, ar jis norės dažniau nuvažiuoti į gamtą, ar padanga turėtų būti tyli ir skirta vien asfaltui.

Tam pirkėjui, kurio kasdienybė – važiavimas asfaltu, norėtųsi tylos ir komforto. Tiems, kam aktualu pasiekti sodybą užmiestyje ar retkarčiais išvykti į žvejybą, reikia, kad padanga gebėtų įveikti tokią kelio atkarpą, kur ne kiekvienas galėtų pravažiuoti. Būtent apie šiuos dalykus reikėtų pagalvoti ir atvykus į padangų prekybos vietą apie tai informuoti pardavėją. Jei konsultantas kompetentingas, jis visada patars, kad jums tinkami šie arba kiti variantai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

– Jei vairuotojas žino, kur važiuoti teks dažniausiai, į ką dar reikėtų atkreipti dėmesį?

– Vairuotojas turėtų pasidomėti, kokio gamintojo padangas perka ir ar prekė yra verta tų pinigų. Galbūt rinkoje kas nors beveik tokią pat padangą pasiūlys pigiau. Tarkime, mūsų parduotuvėje padangų yra tikrai daug, todėl klientui galime pateikti visą jam reikiamų padangų asortimentą ir tuomet telieka finansiniai klausimai.

Žinoma, mažesnėse prekybos vietose pardavėjas dažnai siūlo tai, ką turi, ir nebūtinai tai, ko pirkėjui reikia. Būtent dėl to verta rinktis prekybos vietas, kur yra didelis pasirinkimas.

Man irgi patinka, kai atėjęs į kokią nors buitinės technikos parduotuvę randu ne vieno ar dviejų, o kokių penkių ar šešių gamintojų techniką, galiu lyginti funkcijas, kainas, kokybę, sulaukti konsultacijos. Lygiai taip pat ir čia. Pirkėjas turi gauti platų asortimentą ir profesionalius patarimus.

– Ar vairuotojas, pirkdamas garsaus gamintojo padangas, nepermoka vien už vardą?

– Pastaruoju metu yra daug padangų, kurių pirkėjai permoka vien dėl to, jog renkasi garsiausių gamintojų padangas. Yra daugybė gamintojų, kurie pateikia tokią pačią kokybę arba labai artimą jai, o kainos skirtumas yra gana nemažas.

Tiesa, yra klientų, kurie ateina ir sako, kad nori padangos vardo. Taip, tie pinigai yra verti to, tačiau visada yra žymiai pigesnė alternatyva. Aišku, galbūt pigesnio gamintojo vardas pirkėjui nebus girdėtas ir tai jį gąsdins, tačiau kokybė tikrai nenuvils. Visada verta pasidomėti ir įsigilinti į tai, ar padanga, už kurią aš moku, yra to verta. Galbūt bus taip, kad sutaupysite kelis šimtus litų ir įsigysite būtent tai, ko jums reikia.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

Gamintojas, kurio prekė yra brangi, dažniausiai pateikia maksimaliai aukštas charakteristikas ir išspaudžia iš padangos viską. Tikėtina, kad labai pigaus gamintojo padanga esant maksimaliems išbandymams nesielgs taip gerai, kaip brangaus gamintojo, bet jei vairuotojas nėra labai reiklus, tos pačios kategorijos pigesnė padanga jam tikrai padės sutaupyti.

Labai pigaus gamintojo padanga esant maksimaliems išbandymams nesielgs taip gerai, kaip brangaus gamintojo, bet jei vairuotojas nėra labai reiklus, tos pačios kategorijos pigesnė padanga jam tikrai padės sutaupyti.

Brangus gamintojas dažniausiai užtikrina kokybišką padangos tarnavimą iki paskutinio milimetro, tačiau juk niekas iki paskutinio milimetro padangų gatvėse neeksploatuoja.

Vasarinė padanga jau yra nesaugi esant trijų milimetrų nusidėvėjimo lygiui. Nors pagal Kelių eismo taisykles vasarą galima naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis siekia 1,6 milimetro, tačiau kiekvienas vairuotojas pajus skirtumą važiuojant su naujomis padangomis ir su padangomis, kurių protektorius jau yra „ant ribos“.

Yra ir labai pigių gamintojų, kurie gamina nebrangias padangas, tačiau per daug taupyti tikrai nereikėtų. Taip atsiranda ir nekokybiškų padangų. Nuvažiavus vos penkis tūkstančius kilometrų galima pajusti disbalansą. Sunkios ir neparinktos padangos gali padidinti ir degalų sąnaudas, išmetamųjų dujų emisijas. Taigi perdėtas taupumas smogs „per kišenę“ vėliau.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

– Ant padangų ar jų etikečių dažnai būna daug skaičių ir simbolių. Kokią užkoduotą informaciją vairuotojams derėtų žinoti?

– Aktualiausia informacija, kurią vairuotojai jau įpratę skaityti, yra padangos plotis, aukštis ir skersmuo. Šią informaciją galima rasti ant padangos šono. 195/65 R15 ar kitokius parametrų užrašus tikrai yra regėjęs kiekvienas, kuris nors kartą atidžiau apžiūrinėjo padangą.

Dažniausiai toliau parašyti skaičiai nurodo procentą, kokio stiprumo yra padanga. Taip pat pažymėtas ir greičio indeksas, informuojantis, kokiu maksimaliu greičiu šiomis padangomis galima važiuoti. Dažniausiai tai yra visa bazinė informacija, kurią derėtų žinoti prieš perkant padangas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

Ne ką mažiau svarbus žymėjimas yra padangos pagaminimo data. Ant kiekvienos padangos yra užrašas DOT ir po šių trijų raidžių prasideda techniniai duomenys. Pirmi du skaičiai parodo padangos pagaminimo savaitę, antroji skaičių pora nurodo gamybos metus. Pakankamai svarbu, kad padanga nebūtų sena.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

Padangų žymėjimo reikalavimuose atsirado ir kitų kriterijų, kuriuos gamintojas privalo skelbti. Visos padangos dabar ženklinamos etikete, kurioje nurodyta, kuo jos skiriasi nuo kitų padangų. Kiekviena padanga turi ženklinimą, kuriame pavaizduotas padangos pasipriešinimas riedėjimui. Šis dalykas susijęs ir su degalų taupymu.

Taip pat ant etiketės yra ir ženklinimas su informacija apie tai, kaip padanga elgiasi ir geba stoti šlapiame kelyje. Dar vienas parametras – padangos skleidžiamas triukšmas, išreikštas decibelais.

Tarkime, jei ant vienos padangos etiketės stabdymo kelio atžyma yra ties raide A, o kitos ties raide G, skirtumas tarp šių padangų stabdymo kelio gali siekti net 18 metrų. Neabejoju, kad daugumai vairuotojų saugumas yra svarbu. Aišku, greitai sustoti sugebės ir padanga su G žymėjimu. Viskas priklauso nuo vairuotojo ir jo važiavimo stiliaus. Jeigu padanga gerai stoja ir, paprastai tariant, prie dangos limpa, ji greičiau ir dėvisi.

Prieš kokius aštuonerius metus vairuotojai ieškodavo padangų, kuriomis galėtų nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų. Pastaraisiais metais tendencija keičiasi ir vairuotojai teiraujasi padangų, kurios padėtų kuo greičiau sustoti. Kiek ja bus nuvažiuota kilometrų – nebe taip svarbu. Jau geriau padangas pakeisti dažniau ir važiuojant jaustis saugiai.

– Beveik prieš kiekvieną sezoną gamintojai pažeria naujovių. Kokios yra šių metų mados?

– „Egzotikoje“ padangų naujienų galima rasti ištisus metus. Pastaraisiais metais gana daug naujienų pateikia Pietų Korėjos gamintojas „Roadstone“. Tai padangos, kurios yra gana nebrangios. Ši padanga konkuruoja su dauguma kitų gamintojų. Pasirinkimo gama plati. Nuo padangų komfortą ir tylą mėgstančiam vairuotojui iki gaminių tiems pirkėjams, kurie vairuoja galingus ir greitus automobilius.

Galima sakyti, kad „Roadstone“ yra tas gamintojas, apie kurį minėjau pasakodamas apie kainos ir kokybės santykį bei konkurenciją su garsiais gamintojais. Kiekvienas gamintojas stengiasi pristatyti kažką naujo, kitokio ir tobulesnio, tačiau visada aktualu yra kaina. Naujiena yra naujiena, bet ne mažiau svarbu yra jos derinys su pinigine išraiška.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

– Daug gamintojų teigia kuriantys padangas, taupančias degalus. Ar šią savybę galima pajusti praktiškai?

– Sutaupyti padės vien jau tai, jei bus pasirinktos automobiliui tinkamos padangos. Aišku, tos padangos, kurių gamintojas deklaruoja, kad jos taupo degalus, dažniausiai būna sukurtos važiuoti sausa asfalto danga. Tai būna lengvos padangos. Žinoma, jei padanga labai lengva, dažniausiai ji būna labai lengvai pažeidžiama. Ypač neatspari šoninė jos dalis. Taip, tokios padangos sutaupyti padės, bet kai kuriose situacijose jos vairuotoją gali ir nuvilti.

Jeigu vairuotojas asfaltu važiuos labai taupiai, padangos riedėjimas bus labai geras, padanga jį gali nuvilti išvažiavus į užmiestį. Galbūt kelyje link sodybos ar miško atkarpoje padanga bus neefektyvi ir neparodys to, ko vairuotojas iš jos tikėjosi. Reikia gerai pagalvoti, ar taupydamas degalus, padangomis nenusivilsiu kažkur kitur.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Marius Zulonas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Marius Zulonas

– Pastaraisiais metais padangas galima įsigyti ne tik specializuotose parduotuvėse, bet ir prekybos centruose. Ką galėtumėte pasakyti vairuotojams, padangas perkantiems būtent ten?

– Pagrindinė rizika perkant padangas prekybos centre yra ta, kad pirkėjas nusipirks daiktą, net nežinodamas apskritai ką įsigijo. Yra padanga ir jis ją perka. Informacijos apie padangą ir jos savybes prekybos centre jam niekas nesuteiks. Tik specializuotoje parduotuvėje galima sužinoti padangos charakteristiką, jos duomenis ir sužinoti, ar iš viso ta padanga jūsų automobiliui tinka.

Prekybos centre jums niekas nepasakys, ar padanga su vienu ar kitu protektoriumi tinka naujos kartos nepriklausomai automobilio pakabai. Dauguma automobilių gamintojų ant savo transporto priemonių jau nebeleidžia dėti kitų padangų, tik tokias, kokios yra numatytos. Naudojant kitas padangas rizikuojama patirti eksploatacines pasekmes, už kurias gamintojas neatsakys.

Prekybos centre jūs padangas nusipirksite ir išsinešite. Jei kažkas bus negerai, prekybos centras, ko gero, niekuo padėti jums negalės. Specializuotose vietose apie padangą sužinosite viską nuo A iki Z. Manau, kad prekybos centre pirkti padangas yra rizikingiau, nebent jūs tikrai žinote, ką perkate, ir esate garantuotas, kad padangų techniniai duomenys pateisins lūkesčius.

Galbūt sutaupysite kokius 50 litų, bet jei paskui padangos pradės blogai dėvėtis, prekybos centras už tai neatsakys ir nebus kur pareikšti pretenzijų.

Būna tokių vairuotojų, kurie nudega ir po to atvažiuoja pas mus. Tuomet ir skaudu, ir liūdna, kai matai, kad žmogus atsivežė jam net netinkančias padangas. Pasitaiko, kad po metų eksploatacijos taupūs vairuotojai atvažiuoja su padangomis, kurios blogai dėvisi arba po kelių dešimčių tūkstančių kilometrų jau būna visiškai sudilusios.

Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“
Tomo Markelevičiaus nuotr./R.Lipeikio įmonėje „Egzotika“

– Žiemą vasarines padangas naudoti draudžiama, tad kaip jas derėtų sandėliuoti?

– Geras klausimas. Jis iškyla daugeliui vairuotojų. Beveik kas antras pirkėjas klausia, kaip elgtis su padangomis, kai jos nenaudojamos. Padangos turi būti sandėliuojamos sausoje vietoje, kur nėra drėgmės. Gerai būtų išvengti tiesioginių saulės spindulių. Jei vairuotojas jas laiko sumontuotas ant ratlankių, geriausia būtų, jei padangos kur nors garaže būtų sukabinamos ant sienos ir laisvai kabėtų ore.

Jei tokios galimybės nėra ir padangos laikomos pripūstos ir surikiuotos vertikaliai, jas reikėtų retkarčiais pasukti, kad padanga neužsistovėtų vienoje vietoje. Taip pat padangoms kenkia ir cheminė produkcija. Atidžiai stebėkite, kad ant padangų nepatektų alyvos ar degalų. Net ir nedidelis kiekis, patekęs ant gumos, ją gali sugadinti neatstatomai. Šie defektai pasireikš tuomet, kai vairuotojas pradės važiuoti tomis padangomis.

Įmonės „Egzotika“ vadybininkas Marius Zulonas tvirtina, kad vasarinėmis padangomis rūpintis jau laikas, tačiau jas montuoti ant automobilių dar per anksti. Tai padaryti suskubusiems vairuotojams gresia užsitraukti policijos pareigūnų rūstybę. Nors daugumą vairuotojų net šimto litų nesiekiančios baudos dėl netinkamų padangų naudojimo vargu ar gąsdina, susimąstyti vertėtų apie kitas pasekmes.

Įvykus eismo įvykiui ir nustačius, kad vairuotojas važiavo netinkamomis padangomis, rizikuojama prarasti teisę į draudimo išmoką ir nuostolius gali tekti padengti iš savo kišenės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius