Dabar populiaru
Publikuota: 2019 liepos 3d. 06:45

Vienoje sudėtingiausių Vilniaus sankryžų eismas dar pasunkės: aiškėja, kas ją rekonstruos

Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža

Amžinos transporto spūstys Vilniaus Žirnių-Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryžoje netrukus dar padidės. Tiesa, laikinai, kadangi čia vyks rekonstrukcijos darbai. Po jų automobiliai važiuos dviejų lygių sankryža, tad situacija turėtų gerokai pagerėti. Rekonstrukcijos konkurso laimėtojo pasiūlymas šiuo metu vertinimas.

Kas tunelį

Balandžio vidury Vilniaus savivaldybė Centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbė Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos darbų konkursą. Pabaigus rekonstrukciją keturių eismo juostų, daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Tai bus daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.

Skelbime buvo teigiama, kad atliekant šių gatvių bei sankryžos rekonstrukcijos darbus bus sutvarkyta apie 2,2 kilometro važiuojamosios dangos, rekonstruota 1,5 kilometro vandentiekio, 918 metrai nuotekų tinklų, paklota 8,3 kilometro apšvietimo kabelių, įrengta apie 5,3 kilometro lietaus nuotekų tinklų. Pastatytas 23,1 metro ilgio ir 78,2 metro pločio viadukas. Įrengtos 1,27 kilometro ilgio atraminės sienutės.

Vertina pasiūlymą

Pasiūlymus konkursui buvo galima teikti iki gegužės 20 dienos. Tačiau, kaip teigia Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis, sulaukta labai daug klausimų, todėl konkurso pabaigos terminas nukeltas iki birželio 13-osios.

„Konkursas baigėsi, pretenzijų nesulaukėme, šiuo metu vyksta vertinimas. Sulaukėme daug dalyvių, jie labai nuodugniai vertino projektą, gilinosi į detales, todėl teko atsakyti į daugybę klausimų. Laimėtojo pasiūlymo vertinimas turėtų būti baigtas iki rugpjūčio“, – sakė P.Poderskis.

Laimėtojas prisiims įsipareigojimus ne tik įgyvendinti šį projektą, bet ir padaryti tai laiku – už kiekvieną pradelstą dieną pagal sutartį priklausys sumokėti po 50 tūkst. eurų baudą.

Laimėtojo pasiūlymo vertinimas turėtų būti baigtas iki rugpjūčio, – sakė P.Poderskis.

Konkurse dalyvavo dauguma didžiųjų Lietuvos kelių tiesimo bendrovių: „Eurovia”, „Kauno tiltai”, „Panevėžio keliai”, „Fegda”, „YIT”.

Vertė – apie 30 mln. eurų

Šia transporto arterija kasdien kerta apie 60 tūkst. transporto priemonių. Atsiradus tiesioginiams pravažiavimui tarp Žirnių g. ir Minsko pl., išnyktų vienas iš dviejų likusių šviesoforų kelyje nuo Klaipėdos iki Baltarusijos pasienio. Antrasis yra ties Gariūnais.

Planuojama projekto vertė – apie 30 mln. eurų. Daugiau nei 8 mln. eurų projekto įgyvendinimui skirs Vilniaus miesto savivaldybė, likusius 22 mln. – Vyriausybė. Projektą tikimasi įgyvendinti iki 2020 metų pabaigos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus Žirnių, Liepkalnio g. ir Minsko pl. sankryža

Apie tai, kad skelbiamas konkursas rekonstruoti Liepkalnio, Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžą, savivaldybė skelbė dar vasarį. Tačiau procesas buvo įstrigęs, nes Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Vilniaus departamento specialistai net kelis kartus nepritarė techninio projekto „Liepkalnio g., Žirnių g. ir Minsko pl. sankryžos, Vilniaus m., rekonstravimo projektas“ sprendiniams, radę trūkumų, susijusių su tuo, kad neužtikrinamas toks triukšmo lygis artimiausiose gyvenamosiose ir visuomeninėse patalpose pagal nustatytas normas.

Meras Remigijus Šimašius 15min yra teigęs, kad tokia pozicija yra per griežta ir tai gali užkirsti kelia daugeliui projektų tiek Vilniuje, tiek kituose miestuose. Jis tikino, kad dabartinė labai bloga situacija po rekonstrukcijos labai gerės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera
Parašykite atsiliepimą apie Gazas