Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sena, tvarkinga ir išskirtinė: Vilniuje eksploatuojama 1979 m. „Volkswagen Jetta“

Domo 1979 m. „Volkswagen Jetta“
Norberto Daunoravičiaus/„Norbefilms“ nuotr. / Domo 1979 m. „Volkswagen Jetta“
Šaltinis: 15min
0
A A

Nedažnai pamatysi trisdešimties metų amžiaus automobilį, neturintį nei rūdelės. Ne ką dažniau – turintį originalią ridą, tvarkingą saloną. Tačiau rečiausias egzempliorius – trisdešimtmetį perkopęs automobilis, naudojamas kasdieninėms reikmėms ir rūpestingai prižiūrimas bei restauruojamas, siekiant „privesti“ jį iki idealios būklės. Vieną tokį radome Vilniuje – tai Domo Šimkūno „Volkswagen Jetta“.

- Pradėkim nuo paties modelio istorijos. „Jetta“ – kaip keliais sakiniais apibūdinti straipsnį apie ją Wikipedia.org?

- „Jetta“ leidžiama nuo 1979 m., iki dabar yra išleistos šešios kartos. Manoji išskirtinė tuo, kad yra pirmųjų leidimo metų.

GL komplektacija – to meto prabangiausia. Dvi kolonėlės, radijo imtuvas, tonuoti langai, rudas salonas, veidrodėliai valdomi iš vidaus – vidaus įranga tiems laikams superinė. Tik variklis – 1,3 l – nepasakiškas.

O apskritai, tai „Jetta“ yra kaip „Golf“. Tik sedanas.

Pradžioje „Jetta“ atrodė gan estetiškai, be labai baisios korozijos, turėjo visas dalis ir netgi važiavo

- Kada ši „Jetta“ pakliuvo pas tave? Kokiomis aplinkybėmis?

- Į pažįstamo Vytauto geras rankas „Jetta“ pakliuvo 2010 metų gegužės mėnesį – ji buvo atgabenta iš Marijampolės (aš šį modelį perpirkau 2011-aisiais). Atrodė gan estetiškai, be labai baisios korozijos, turėjo visas dalis ir netgi važiavo. Bet pradėkim nuo jos atvykimo į Lietuvą.

Lietuvoje jos istorija tokia: buvo pirkta iš Vokietijos su 30 tūkst. km rida, o mūsų šalyje ją nupirko vidutinio amžiaus moteriškė kasdieniniam važinėjimui. Vis tik matant automobilio būklę, atrodo, jog žiemą ši „Jetta“ nebuvo eksploatuojama.

Jei neklystu, 2007-aisiais „Jetta“ buvo parduota i Marijampolę žmogui, kuris ją „perdažė“ (nebuvo net stengtasi pašiaušti dažus ar nulupti gamyklinius lipdukus – naujas dažų sluoksnis tiesiog užpūstas ant seno).

Pagal serviso knygą (ji buvo pildyta ir Lietuvoje, nuo 2007 iki 2010 metų, kol ją turėjo marijampolietis), ši „Jetta“ per tuos metus tebuvo nuvažiavusi 2000 km. Begalė automobilio detalių, tokių kaip guminės įvorės (vadinamieji sailentblokai), amortizatoriai, spyruoklės, daug visokių dalykų vis dar buvo gamykliniai.

2010 metais ji buvo isigyta su 172 tūkst. km rida. Drįstu teigti, kad rida tikrai reali – tai puikiai matosi pagal salono nusidėvėjimą. Vairas ledinis, sėdynės nesuplyšę, niekas neišmėtyta, jokių detalių netrūksta.

Norberto Daunoravičiaus/Norbefilms nuotr./Domo 1979 m. Volkswagen Jetta
Norberto Daunoravičiaus/„Norbefilms“ nuotr./Domo 1979 m. „Volkswagen Jetta“

- Kas šiai „Jettai“ jau yra padaryta/patobulinta/restauruota? Ką pats planuoji daryti ateityje?

- Pirmas dalykas – ji normaliai perdažyta. Automobilis buvo pilnai išrengtas, sutvarkytos smulkios rūdys. Galima sakyti, kad visas „Jetta“ kėbulas buvo šveičiamas iki metalo, lopomas ir iš naujo perdažomas. Automobilis vis tik daromas sau pačiam, o ne perekūpams, tad pinigai nėra svarbiausias dalykas.

Žinoma, „Jetta“ negalėtų apsieiti be žemesnės pakabos ar madingesnių ratlankių. Kol kas laikinai uždėti „Volkswagen Corrado“ 15 colių skersmens skardinukai (tai gana retas egzempliorius) ir ūkiškai, su bulgarke, pripjautos spyruoklės. Tačiau vėliau, greičiausiai vos prasidėjus pavasariui, bus ieškomi reguliuojamo aukščio amortizatoriai (Lietuvoje jų rasti 99 proc. nepavyks, bet ebay.co.uk turėtų padėti), gražesni ratlankiai, galbūt kitas variklis.

- Ši „Jetta“ tau – kasdieninis automobilis?

- Šiuo metu ji stovi „Volkswagen“ centre, tačiau atšilus orams bus naudojama kaip kasdienė mašina. Nesinori jos slėpti – tokį išskirtinį automobilį turi matyti visi. Galbūt kažkam „Jetta“ praskaidrins niūrią dieną, gal kam šiaip akis pamalonins. Dėmesio šis automobilis, važiuojant mieste, sulaukia nemažai.

- Kas sudomino šiame automobilyje? Ieškojai bet kokios senienos, ar būtent „Jettos“?

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Domo 1979 m. Jetta Volkswagen centre
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./Domo 1979 m. „Jetta“ „Volkswagen“ centre

- Čia vertėtų pradėti nuo jos buvosio savininko Vytauto, kuris ją įsigijo 2010-aisiais. Jis atliko daugumą šiuo metu matomų restauravimo darbų. Jis teigė, kad patraukė sena, tačiau gyva mašina, kurios vertė šiuo metu pasiekė dugną, o dabar po truputį kyla.

Man – panašiai. Pats modelis patinka, o ir kasdieninį automobilį noriu turėti gražų, išskirtinį – čia juk ne trečios kartos golfas.

Kodėl daugiau nei trisdešimties metų amžiaus automobilis? Nežinau. Visada traukė kažkas nestandartinio, traukiančio akį. Mėgstu plaukti prieš srovę – kai visi automobilistai laisvalaikiu lopo civicų skyles, man maloniau palopyti 15 metų senesnę, bet mažiau supuvusią „Jetta“.

- Kaip pasakytum, pavyzdžiui, „žaliesiems“, kovojantiems su globaliniu atšilimu? Juk seni automobiliai paprastai yra mažiau ekologiški už šiuolaikinius?

- Gal ir nuskambės juokingai, tačiau šita „Jetta“ yra ekologiškesnė nei ne vienas šiuolaikinis automobilis. Esmė – „Solex“ karbiuratoriuje bei išmetimo sistemoje. Dėl specialios sistemos anglies monoksido (CO) rodiklis varikliui dirbant laisvomis apsukomis – 0,3 proc., aukštesnėmis – 0 proc. (leistinas maksimalus iki 1986 m. pagamintiems automobiliams – 4).

- Kiek tokių tvarkingų ir toli gražu nenaujų „Jetta“ yra Lietuvoje? Kiek kitų „Volkswagen“ modelių?

- Tiksliai tikrai nepasakysiu. Kiek žinau iš įvairių klubų bei forumų, be mano, dar dvi yra prižiūrimos. Kiek tokių modelių savininkų slapstosi ir niekur nesireiškia – nežinau. Pats kol kas aktyviai nedalyvauju jokioje klubinėje veikloje, tačiau buvęs savininkas po truputį traukia ten.

Kitų „Volkswagen“ modelių tikrai yra daugiau – pastaruoju metu populiarėja pirmosios kartos „VW Golf“.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas