Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2013 08 20

„Lamborghini Miura“ – dailiausias visų laikų „bulius“

Kovinių Ispanijos bulių veislė „Miura“ be galo patiko jaunai „Lamborghini“ dizaino komandai. Didelio, pavojingo ir judraus gyvulio sielą jie pamėgino perteikti į visiškai naują automobilį ir su šia užduotimi „Lamborghini“ susitvarkė pavyzdingai.
„Lamborghini Miura“
„Lamborghini Miura“ / Mato Buzelio nuotr.
Temos: 1 Lamborghini

„Miura“ – pirmasis „Lamborghini“ markės automobilis, pavadintas bulių veislės vardu. Tokį sprendimą paveldėjo ir eilė kitų šios kompanijos mašinų, įskaitant ir naujuosius „Aventador“ ar jau dešimtmetį gaminamą, pabaigos link artėjantį „Gallardo“.

Visgi, 1965-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatytas „Lamborghini Miura“ yra bene geriausiai vertinamas automobilis šios kompanijos istorijoje. Ir ne tik dėl gausybės versijų ar gerų dinaminių savybių, o ir dėl nesenstančių kėbulo linijų. Tai – panašaus kalibro stiliaus ikona, kaip „Jaguar E-type“ ar ankstyvieji „MINI Cooper“. Net ir šiomis dienomis bendrovės vadovas Stefanas Winkelmannas akcentuoja, kad jo vadovaujama kompanija turi išspausti visas jėgas, kad pagamintų kažką geresnio už šį, beveik pusės amžiaus senumo modelį. Iki šiol, jo nuomone, to dizaino komandai padaryti nepavyko.

Mašiną projektavo trys geriausi „Lamborghini“ inžinieriai: Gianas Paolo Dallara, Paolo Stanzani ir Bobas Wallace‘as. Jie siekė suduoti kuo stipresnį smūgį sportiškus superautomobilius gaminančiai „Ferrari“ kompanijai, todėl prioritetų piramidės viršūnėje buvo visi entuziastiškiems vairuotojams patinkantys reikalavimai.

3,9 litro V12 motorai su keturiais trijų kamerų „Weber“ karbiuratoriais nuspaudus akceleratorių riaumodavo kraują virinančiu balsu. Tai nebuvo pats greičiausias to meto superautomobilis, tačiau kiek vėliau pristatyti „Miura P400SV“ su 385 AG varikliu tikrai traukė pasiturinčius adrenalino fanatikus.

Wikipedia.org nuotr./Koncepcinis Lamborghini Miura
Wikipedia.org nuotr./Koncepcinis „Lamborghini Miura“

„Miura“ „Lamborghini“ automobilių gamoje yra protėvis bene visiems galingiausiems šios kompanijos modeliams. Nors ir „Countach“ pasižymėjo visiškai kitokiu dizainu, kurį vėliau paveldėjo ir „Diablo“, „Murcielago“ bei „Aventador“. Jų pirmtakas daugelio ekspertų skaitomas gražiausiu visų laikų „Lamborghini“.

Siekdami paminėti šio legendinio sportinio automobilio pristatymo keturiasdešimtmetį kompanija sukūrė ir modernią „Miura“ interpretaciją. 2006-aisiais debiutavęs konceptas iki šiol eksponuojamas „Lamborghini“ muziejuje, Sant‘Agatoje. Daugybės automobilių mėgėjų nuomone, tokia mašina ir šiais laikais turėtų sulaukti didelio dėmesio, tačiau Stafanas Winkelmannas kategoriškai atsisakė naujojo „Miura“ dabartinėje gamoje, motyvuodamas savo sprendimą svariu argumentu: „Šis koncepcinis automobilis buvo sukurtas siekiant paminėti ryškiausius mūsų istorijos puslapius, tačiau „Lamborghini“ privalo žiūrėti į ateitį, o ne į praeitį. Senoviškas dizainas mūsų nedomina, todėl šio automobilio vieta – muziejus.“

Gal ir teisingas požiūris – „Miura“ yra pernelyg svarbi gairė automobilių pramonės istorijoje, kad ją reikėtų modernizuoti. Ir jeigu šiomis dienomis gatvėse važinėtų modernūs „Miura“, pamačius originalųjį modelį praeivių akys nepalydėtų jo taip, kaip palydi dabar.

Mato Buzelio nuotr./Lamborghini Miura
Mato Buzelio nuotr./„Lamborghini Miura“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius