Dabar populiaru
Publikuota: 2019 birželio 7d. 11:21

Diskusija kelių policijos tarnyboje: ar motociklininkai galės važiuoti A juostomis?

B.Bardausko ir motociklininkų susitikimas su LKPT vadovu Vytautu Grašiu
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr. / B.Bardausko ir motociklininkų susitikimas su LKPT vadovu Vytautu Grašiu

Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas šį pavasarį kreipėsi į Vilniaus miesto merą Remigijų Šimašių su iniciatyva leisti motociklininkams važiuoti viešajam transportui skirtomis A juostomis. Lietuvoje šiuo metu yra apie 180 tūkst. asmenų, turinčių teisę vairuoti motociklą. Vilniuje A juostos tęsiasi 45 km, Kaune jų yra 10 kartų mažiau.

Penktadienio rytą motociklininkų bendruomenės atstovai, motosporto entuziastai Balys Bardauskas, Šarūnas Pladas ir kiti susitiko su Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininku Vytautu Grašiu.

Pokalbis sukosi apie tai, ar verta parodyti motociklininkams daugiau pasitikėjimo ir leisti jiems važiuoti A juostomis. Ir koks būtų rezultatas; eismas taptų saugesnis, ar atvirkščiai?

LKPT vadovas V.Grašys, kalbėdamas su motociklininkais, svarstė galimybę eksperimento tvarka pasižiūrėti, ar tokia nauja tvarka, galiojanti ne viename Europos didmiestyje, veiktų ir Lietuvoje. V.Grašio komentarą žiūrėkite filmuotame reportaže.

Diskusijose apie saugų eismą ir vairavimo kultūrą aktyviai dalyvaujantis žurnalo „Keturi ratai“ vyr. redaktorius Marius Eidukonis teigė, kad būtų gražus gestas leisti motociklininkams važiuoti A juosta ir parodyti jiems daugiau pasitikėjimo.

Pasak Mariaus, atėjo laikas į motociklininkus žiūrėti ne tik kaip į lakstančius kelių chuliganus, nes didelė motociklininkų dalis eismo saugumui skiria daug dėmesio, lanko saugaus vairavimo mokyklas ir pan. Kita vertus, juk ir patys motociklininkai, kaip ir kiti eismo dalyviai, suinteresuoti iš taško A į B nuvažiuoti sveikomis galūnėmis.

B.Bardausko siūlymo priešistorė

Tokiam Kelių eismo taisyklių patobulinimui pritarė ne tik Vilniaus meras R.Šimašius, bet ir Kauno vadovas Visvaldas Matijošaitis.

Todėl balandžio 30 d. buvo kreiptasi ir į Susisiekimo ministrą Roką Masiulį. Beje, toks leidimas važiuoti motociklininkams A juostomis galioja Latvijoje, Izraelyje, dalyje Londono, kai kuriuos D.Britanijos miestuose, Olandijoje ir t.t.

Lietuvos motociklininkai, palaikantys šią idėją, įsitikinę, kad taip būtų užtikrintas didesnis važiuojančių saugumas ir sutaupyta laiko, sumažėtų oro tarša. Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija tokiam prašymui pritaria, tačiau Kelių eismo taisyklės nenumato tokios galimybės.

Vis dėlto yra ir manančių kitaip. A juostos (45 km) sudaro tik 3 proc. Vilniaus gatvių. Taigi žymaus pokyčio, mažinančio spūstis ar skatinančio atsisakyti automobilio, laukti nevertėtų.

Ką sako Kelių eismo taisyklės

KET šiuo metu nustato tokią važiavimo A juosta tvarką. Gatvėje, pažymėtoje kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) raide „A“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama, išskyrus:

  • dviračius ir mopedus;
  • lengvuosius automobilius taksi, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir užrašu „TAKSI“;
  • automobilius, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+;
  • elektromobilius, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir elektromobilių simboliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiški patarimai

Ekspertai pataria
Gerumu dalintis gera

Liaudies alus

Gera savijauta – tavo pasirinkimas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas