Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šalčio iššūkis: Karolis Mieliauskas Laplandijoje ruošė motociklininkus kelionei per Baikalą

Šeši motociklininkai iš viso pasaulio ir vienas vairuotojas išsiruošė į beprotišką nuotykį: vasario mėnesį jie planuoja ledu pervažiuoti visą Baikalo ežerą. Šioje grupėje ir vienas nutrūktgalvis lietuvis – Karolis Mieliauskas. Iššūkiui kompanija ruošėsi Laplandijoje, už šiaurės poliarinio rato. O kadangi vienintelis lietuvis yra važiavęs motociklu tiek stingdančiame šaltyje, tiek ant Baikalo ledo, jam Suomijoje teko instruktoriaus vaidmuo, rašoma pranešime.

7 keliautojai iš Airijos, Argentinos, Didžiosios Britanijos, Lietuvos ir Vokietijos suvienijo jėgas bendram iššūkiui: vasario mėnesį bandys pervažiuoti Baikalo ežerą ledu. 6 važiuos vienodais „Royoal Enfield“ motociklais, 7-tas – stipriai perdarytu „Uaz“ automobiliu.

Sibiro gilumoje esantis Baikalo ežeras – didžiausias gėlo vandens telkinys pasaulyje. Tai kartu ir giliausias ežeras pasaulyje, kurio gylis siekia net 1 mylią (1 642 metrus). Žiemą jis užšąla, vasarį oro temperatūra ten cirkuliuoja taip 20 ir 30 laipsnių šalčio. Nuo kalnų į ežerą pučia stiprūs vėjai, todėl jutiminė temperatūra gali nukristi net iki 50 laipsnių speigo.

VIDEO: Karolis Mieliauskas Laplandijoje ruošė motociklininkus kelionei per Baikalą

Nuo piečiausio iki šiauriausio Baikalo ežero taško – 700 km tiesia linija, tačiau savaitę pernai jo ledu važinėjęs Karolis Mieliauskas sako, kad dėl styrančių ledkalnių, daugybės įtrūkimų juo tiesiai pravažiuoti neįmanoma. Teks daryti lankstus.

Važiuos savaitę

Nuotykių ieškotojai šį iššūkį planuoja įveikti per savaitę. Tą laiką jie nevažiuos į krantą, gyvens palapinėse ant ledo, ir keliaus tuo pačiu ledu. Nors visi keliauninkai motociklais yra išmaišę beveik visą pasaulį, nei vienas jų, išskyrus lietuvį, nėra važiavęs šaltyje ir nėra važiavęs ledu. Tad motociklininkai surengė beveik savaitės trukmės testus Laplandijoje, už Šiaurės poliarinio rato – ant užšalusių ežerų ir sniego.

„Aš šiame projekte esu, nes jau važiavau ledu šaltyje, žinau kaip rengtis ir kaip nesušalti, kaip paruošti motociklą. Laplandijoje aš buvau atsakingas už keliauninkų pasiruošimą, už panašių sąlygų, kuriomis važiuosime Baikale, sukūrimą“, – savo misiją apibūdino Karolis Mieliauskas.

Šiaurė nelepino žvarbiu oru. Per visas tris dienas, kai vyko testai, oro temperatūra svyravo tarp -2 ir 0 laipsnių, buvo maloniai gaivu, miegoti palapinėse su maža krosnele – vienas malonumas. Sniego užteko, ežero ledo storis buvo taip pat pakankamas lakstyti motociklais.

Kaip protą pripratinti prie šalčio

Vis tik Karolis rado būdą, kaip kolegas išvesti iš komforto zonos: tai rytinis dušas užšalusio ežero eketėje.

„Man svarbus momentas – proto reakcija į šaltį. Rekomendavau jiems ruoštis iš anksto, kasdien maudytis šaltame duše. Esu tikras, kad didžioji dalis žmonių to nedarė ir į šį klausimą žiūrėjo su šypsena. Bet visi supranta, kad, jei jau atsirasi Baikalo vandenyje, geriau tai nebūtų pirmas kartas lediniame vandenyje, ir žmogus galėtų kapanotis atgal neištiktas šoko. Išpjoviau eketę, nuvedžiau visus bandomajam niurktelėjimui, dauguma sužinojo apie save naujų dalykų“, – nusišypsojo K. Mieliauskas.

Į Laplandiją, Rovaniemio miestą buvo pristatyti ir „Royal Enfield Himalayan“ motociklai. Vietiniame servise jiems buvo sumontuotos dygliuotos „Mitas“ padangos, atšiaurioms sąlygoms rūbus gaminanti kompanija „Rukka“ pristatė aukščiausios klasės aprangas.

Motociklininkai kelias dienas praleido ant užšalusio Norvajarmi ežero.
„Oro temperatūra visomis dienomis sukosi apie nulį laipsnių. O tai ir lengvino, ir sunkino situaciją. Lengvino todėl, kad temperatūra nebuvo tokia šokiruojanti, kaip -20. Bet tai buvo neblogas tarpinis variantas. Pasitikrinome, ar veikia pečiukai palapinėse, miegojome gana komfortiškai, tai viskas turėtų veikti ir ant Baikalo. Situaciją sunkino drėgnas sniegas. O ant jo važiuoti yra daug sunkiau, nei ant sauso.

Tikimybė, kad turėsime drėgno sniego ant Baikalo – labai maža, ten būna sausas šaltis. Bet gerai, tai, kad kolektyvas treniravosi važiuoti sunkesnėmis sąlygomis, nei jos gali būti iš tiesų. Motociklininkai patyrę, greitai perprato važiavimo ledu ir sniegu subtilybes“, – aiškino Karolis.

Vis tik perprasti ledą ir sniegą – visai kitoks iššūkis, nei perprasti važiavimo juo techniką. Kaip sako lietuvis, sniegas ir ledas kasdien keičiasi. Ir kai jau rodosi, kad perpratai dangą, kitą dieną užvažiavęs ant naujai iškritusios pudros supranti, kad vėl nemoki važiuoti, mat danga pasikeičia kardinaliai.

Nuotykių ieškotojai ir keliauninkai kelionę Baikalo ežeru planuoja pradėti vasario 13 dieną, nuo piečiausio jo taško, Sliudiankos miestelio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius