Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Apie „Audi Crosslane Coupé“ – nuo A iki Z

„Audi Crosslane Concept“
Gamintojo nuotr. / „Audi Crosslane Concept“
Šaltinis: 15min
0
A A

„Audi“ gamintojai, padovanoję Paryžiuje savo „Audi Crosslane Coupé“ automobilio debiutą, kviečia atidžiau pažvelgti į ateities dizaino formas ir naujų technologijų koncepcijas. Šis automobilis – visiškai nauja technologijų, inžinerijos ir dizaino sintezė, demonstruojanti ateities „Audi“ Q modelių dizaino kalbą.

Su „Multimaterial Space Frame“šis „Audi“ konceptas šauna pirmyn į naują kelią mažindamas svorį, išlaidas ir energijos naudojimą per visą savo gyvavimo tarpsnį, nes jame panaudoti revoliuciniai „Audi“ itin lengvų konstrukcijų principai.

Inovatyvią ir našią „plug-in“ hibridinę pavarą sudaro specialiai jai sukurtas 1,5 litro trijų cilindrų TFSI ir du elektros motorai, kurie kartu nustato naują standartą su vos 1,1 litro 100 km degalų sąnaudomis ir vos 26 gramų viename kilometre CO2 emisija.

Rezultatas – kosmopolitiškas automobilis, kuris patiks jauniems, sportiškiems klientams, ypač dėl savo nudengiamo stogo ir įvairiai derinamų paslaugų iš „Audi connect“ koncepcijos.

Pionieriška „Multimaterial Space Frame“ koncepcija

Kompaktiško „Crosslane“ „Multimaterial Space Frame“ konstrukciją sudaro trys medžiagos – aliuminis, anglies pluoštu sustiprintas polimeras (CFRP) ir stiklo pluoštu sustiprintas polimeras (GFRP). Nepakrautas koncepcinis automobilis sveria 1 390 kg įskaitant ir didelį ličio jonų akumuliatorių.

Gamintojo nuotr./Audi Crosslane Coupe Concept
Gamintojo nuotr./„Audi Crosslane Coupe Concept“

Aliuminio profiliai sukuria vientisą, tvirtą struktūrą. Po priekiniu dangčiu esančios sijos prisijungia prie vienarėmių grotelių, atliekančių prilaikymo funkciją, o jos, kaip ir keleivių skyrius, pagamintos iš aliuminio.

Priekinė ir galinė avarijos smūgių sugėrimo konstrukcijos pagamintos iš CFRP. Sustiprinančios CFRP konstrukcijos automobilio viduje – tai vidiniai slenksčiai, centrinis tunelis, pertvaros, grindų skersiniai. Paviršiniai GFRP komponentai su daliniais CFRP sutvirtinimais užbaigia kėbulo konstrukciją.

„Audi“ gamintojai įsitikinę, kad integruota „Multimaterial Space Frame“ konstrukcija – teisingas kelias į ateitį. Jos svoris toks pat kaip ir analogiško monolitinio CFRP kėbulo. Vis dėlto ji siūlo tokius užtikrintus privalumus, kaip mažos bendros išlaidos klientui ir energijos naudojimo taupymas automobilio eksploatacijos laikotarpiu.

Inovatyvi dviejų režimų hibridinė koncepcija

„Audi Crosslane Coupé“ „plug-in“ hibridinė pavara, kuri dar apibūdinama kaip dviejų režimų hibridas, – ir inovatyvi, ir labai taupi. Ji tarpusavyje suderina vidaus degimo variklį, du elektros motorus ir vienalaipsnę pavarų dėžę. Sistemos bendra galia siekia 130 kW (177 AG). „crosslane“ 100 km/val. greitį pasiekia per 8,6 sekundės, o važiuojant vien elektros režimu tai trunka 9,8 sekundės. Automobilio maksimalus greitis – 182 km/val. Jo vidutinės degalų sąnaudos tesudaro 1,1 litro 100 km ir į aplinką išmetama tik 26 gramai CO2 viename kilometre. Ličio jonų akumuliatorius pasižymi 17,4 kWh galia, leidžiančia nuvažiuoti maždaug 86 km atstumą, jei naudojama tik elektros energija.

Vidaus degimo variklis buvo kurtas specialiai. Tai 1,5 litro TFSI agregatas, išvystantis 95 kW (130 AG) galią ir 200 Nm sukimo momentą. Trijų cilindrų variklis suporuotas su elektros motoru (EM 1), kuris pirmiausia veikia kaip starteris ir generatorius ir sukuria 50 kW (68 AG) pajėgumą bei 210 Nm sukimo momentą. Traukos elektrinio variklio vaidmenį atlieka 85 kW (116 AG) ir 250 Nm sukimo momento antrasis motoras (EM 2). Transmisija jungia vidaus degimo variklį su generatoriumi padedama krumplinės sankabos.

Gamintojo nuotr./Audi Crosslane Coupe Concept
Gamintojo nuotr./„Audi Crosslane Coupe Concept“

Dvigubo režimo hibridinė koncepcija leidžia veikti skirtingiems režimams. Kol automobilis pasiekia nuo 0 iki 55 km/val. greitį, jo ratus suka tik EM 2 variklis, pagrindinę energiją imantis iš akumuliatoriaus. Kitu režimu vidaus degimo variklis ir generatorius (EM 1) sukuria elektros energiją kad palaikytų, palengvintų ar pakeistų akumuliatorių, kai jis išsikrovęs.

Elektros režimas veikia iki 130 km/val. greičio. Pradedant maždaug 55 km/val. greičiu pavaros sistema leidžia TFSI varikliui kartu su generatoriumi prisijungti prie pagrindinės pavaros. Šiuo hibridiniu režimu varymo šaltiniai veikia išvien, taip optimizuodami energijos naudojimą ir dinamiškumą. Važiuojant didesniu nei 130 km/val. greičiu trijų cilindrų variklis tampa pagrindiniu energijos šaltiniu, tačiau jam, jei reikalinga, gali padėti ir EM 1.

„Audi Crosslane“ vairuotojas gali rinktis tarp „cruise“ ir „race“ nustatymų. „Cruise“ režimas pirmenybę teikia elektros pavarai. Vairuotojas net nepastebės pavarų perjungimų ar galios šaltinio pasikeitimo. Kai dirba TFSI, variklio apsukos visada prisiderina prie važiavimo greičio. Taip išvengiama „gumos tampymo“ efekto.

Pažangus eksterjero dizainas

2+2 sėdynių koncepcijos „Audi Crosslane“ yra 4,21 metro ilgio, 1,88 metro pločio ir 1,51 metro aukščio, o ratų bazė siekia 2,56 metro. Jo kėbulo dizainas atrodo galingai ir demonstruoja ateities kartų „Audi“ Q modelių dizaino kalbą.
Vienarėmės grotelės, kurios strypų perskirtos į atskirus segmentus, dominuoja priekinėje dalyje. Jų didingas rėmas integruotas į „Multimaterial Space Frame“ konstrukciją ir atlieka prilaikymo funkciją. Šis sprendimas simbolizuoja „Crosslane“ filosofiją: visiškai naujų pagrindų koncepcijos, technologijos ir dizaino sintezė.

Trapeciniuose priekiniuose žibintuose panaudota „Audi Matrix LED“ apšvietimo technologija. Maži, individualiai valdomi šviesą skleidžiantys diodai atlieka visas apšvietimo funkcijas, o mikroreflektoriai leidžia tiksliai nukreipti jų šviesą. Buferyje įmontuotos labiausiai sklandžių paviršių oro paėmimo angos. Per dvi siauras angas priekiniame dangtyje matyti viršutiniai aliumininiai „Multimaterial Space Frame“ konstrukcijos skersiniai.

Gamintojo nuotr./Audi Crosslane Coupe Concept
Gamintojo nuotr./„Audi Crosslane Coupe Concept“

Šonuose virš ratų horizontalūs kraštai yra dominuojanti savybė. Žema stiklinė dalis pereina į labai plokščią galinį statramstį, pabrėždama „Crosslane“ kupė formų charakterį. Durys nuleistos labai žemai, nes tai leidžia erdvinė konstrukcija, sukurianti galimybę konstruoti labai žemus slenksčius. Pravėrus duris matyti Multimaterial Space Frame aliumininės konstrukcijos detalės.

Galiniuose žibintuose atkartojami priekinių žibintų motyvai. Bagažinės dangtis juos perskiria į du segmentus. Buferyje, kurio apatinė dalis pagaminta iš CFRP, priderintas aliumininis difuzorius, automobiliui suteikiantis šiek tiek ilgumo. Stogo elementai sujungia du CFRP skydus ir sveria mažiau nei dešimt kilogramų. Vairuotojas ir keleivis priekyje jį gali atidaryti naudodami elektrinius kėliklius, nuimti visai nuo kėbulo ir įstatyti virš bagažinės.

Stumdoma bagažinė

Bagažinė suformuota atskirai nuo bendros kėbulo konstrukcijos. Ji primontuota prie galinių sėdynių nugarėlių, kurios atskirtos nuo sėdynių pasosčių. Mygtuko paspaudimu elektros pagalba visa konstrukcija pajuda maždaug 40 cm pirmyn. Tokiu būdu nuimamas stogas pasiekia savo galutinę poziciją apsaugodamas  bagažą. Tokiu būdu tampa pasiekiama dar viena vieta po bagažine, kurioje galima sudėti nešvarius ir šlapius daiktus.

Vairuotojas ir keleivis priekyje sėdi ant elektra valdomų sportinių sėdynių su integruotomis galvų atramomis – skydeliais, pagamintais iš CFRP. Centrinėje konsolėje integruota didelė svirtis, kuri elektros pagalba pailgėja, kai užvedamas automobilis. Ji naudojama valdyti hibridinę pavarą. Vairo stipinuose yra zonos įvairių funkcijų valdymui nykščiu. Operacijos gali būti atliekamos intuityviai ir per didelį liečiamąjį ekraną centrinėje konsolėje.

Apatinis prietaisų skydas aiškiai pasuktas į vairuotoją. Oro kondicionavimo valdikliuose sumontuoti miniatiūriniai ekranėliai. Du virtualūs ekranai prietaisų skyde gali būti perjungiami dviem skirtingais lygiais, o galios matuoklis rodo varymo sistemos veikimo būklę.

Gamintojo nuotr./Audi Crosslane Coupe Concept
Gamintojo nuotr./„Audi Crosslane Coupe Concept“

„Audi Crosslane Coupé“ pristato naujas online paslaugas, pavadintas „Audi Connect“. Automobilio keleiviai visada gali jungtis prie interneto per „Twitter“, „Facebook“ ar siųsdami nuotraukas ir filmus, įrašomus kelyje. Tikra naujovė yra „Escape Manager“ – programoje keleiviams galima perduoti draugams apžvalgas ir komentarus apie maršrutus, kuriais važiuojama.

Interjeras atkartoja eksterjerą

„Crosslane“ interjero dizainas atkartoja eksterjero dizaino kalbą su savo aiškiomis geometrinėmis pagrindinių figūrų formomis. Pavyzdžiui, prietaisų skydas ar oro vėdinimo angų grotelės – trapecinių formų. Siauri tarpai tarp detalių bei trimatį efektą turintys paviršiai pabrėžia aukštą „Audi“ kokybės standartą.

Salono dominuojanti medžiaga yra CFRP, kuri panaudota įvairiais būdais. Pavyzdžiui, prietaisų skydo gaubte kompoziciniai pluoštai yra suderinti viena kryptimi. Šis vienakryptis suderinimas dar nematytas automobilių pramonėje. CFRP dalys vietomis yra šviesesnės spalvomis, o vietomis tamsesnės. Tokį efektą leido išgauti skirtingi medžiagos padengimo būdai.

Naudojami ir skirtingi aliumininiai elementai. Daugelis jų poliruoti, tačiau oro vėdinimo angose panaudotas juodas anoduotas lengvas lydinys. Automobilio grindys pagamintos iš stiklo pluoštu sustiprinto polimero (GFRP), o kai kurios vietos iš dar vienos naujos medžiagos – storos virvės, apaustos guminiais siūlais. Taip  suformuotas sunkiai besidėvintis kilimas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas