Stringanti ekonomika tuština pirkėjų kišenes, kurie pirmiausia atsisako ne pirmo būtinumo prekių, į šį sąrašą patenka ir nauji automobiliai. Bankai griežtindami paskolų išdavimo sąlygas, taip pat, apsunkina didelės vertės turto įsigyjimą, teigiama išplatintame pranešime spaudai.
DataCenter duomenimis 2009 m. sausio mėnesį Baltijos šalyse (Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje) įregistruota tik 2513 naujų lengvųjų automobilių, kai, tuo tarpu, praėjusių metų pirmajį mėnesį užregistruoti 8320 vnt.
Sausio mėnesį didžiausias kritimas užfiksuotas Latvijoje – 79 proc. (iki 527 vnt.). Lietuvoje kritimas sudarė 70 proc. (iki 848 vnt.). Estijoje per šį laikotarpį parduota daugiausia automobilių – 1138, o kritimas, palyginti su praėjusių metų sausiu, mažiausias – 63 proc.
Sausio mėnesį Baltijos šalyse populiariausia markė buvo „Volkswagen“, šių automobilių užregistruota 348 vnt., antroje vietoje „Toyota“ (216 vnt.), trečioje – „Ford“ (195 vnt.).
Tarp asmeninės paskirties automobilių populiariausi taip pat „Volkswagen“ (327 vnt.), toliau rikiuojasi japonų gamintojai „Toyota“ (203 vnt.) ir „Honda“ (167 vnt.). Komercinės paskirties automobilių tarpe populiariausia markė Baltijos šalyse – „Ford“ (59 vnt.). Antroje vietoje „Citroen“ (36 vnt.), trečiąją dalinasi „Renault“ ir „Mitsubishi“ (po 29 vnt.).
Latvijoje užregistruotas tik 31 naujas komercinės paskirties automobilis sausio mėnesį, kai tuo tarpu Lietuvoje 106 vnt, o Estijoje 121 vnt. Tai rodo jog įmonės Latvijoje beveik atsisakė naujų automobilių pirkimo, kurie yra skirti tiesiogiai darbai. Tačiau prabangai pinigų vis dar yra – 2009 m. sausio mėnesį Latvijoje populiariausias buvo visureigių segmentas.
Baltijos šalyse sausio mėnesį tarp asmeninės paskirties automobilių populiariausias modelis buvo „Skoda Octavia“, kurių užregistruota 95 vnt. Antroje – „Volkswagen Golf“ (89 vnt.), trečioje – „Mitsubishi Colt“ (65 vnt.). Tarp komercinių automobilių sausį populiariausias modelis „Ford Transit“ (52 vnt.).