Dabar populiaru
Publikuota: 2012 kovo 20d. 16:48

Išskirtinis interviu su „Honda NSX“ koncepto kūrėju

Toshinobu Minami
Toshinobu Minami, „Honda“ kompanijos kūrybos direktorius

Ženevoje parodytas legendinio „Honda“ modelio NSX pasekėjas. Kol kas tai tik koncepcinis modelis, jau rodytas sausį Detroite kaip „Acura NSX“. Lyg ir nieko naujo, tačiau mums pasisekė pakalbinti šį automobilį kūrusį žmogų.

Naujoji NSX koncepcija pristatyta Detroito automobilių parodoje. Naujasis modelis turi visų 4 ratų pavarą ir hibridinę transmisiją. Tai kol kas studijinis darbas, tačiau nuo kai prasidės jo gamyba, anot japonų, jo išvaizda ir techninės charakteristikos turėtų būti labai panašios.

Automobilis turės 400 AG hibridinę transmisiją. Pagrindiniai šio automobilio konkurentai – „Nissan GT-R“ ir ‚Audi R8“. Gamintojai teigia, kad automobilis bus gaminamas kupė ir rodsterio kėbulu.

Automobilio galinius ratus suka 3,5 litro V6 variklis. Priekinius suka elektriniai varikliai. Kartu ši sistema išvysto 400 AG. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka mažiau nei 5 sekundes.

Paklauskite tikro „Honda“ gerbėjo, ir jis jums atsakys – „Honda“ smarkiai vėluoja pristatyti naują NSX. Gerą dešimtmetį vėluoja.

Pirmojo ir vienintelio NSX širdis, V6 variklis, buvo sumontuotas centre. Tai – tobulai valdomo automobilio receptas. Naujausiame NSX naudojama tokia pati komponuotė, tik jam padeda ir elektros varikliai.

„Honda SH-AWD“ transmisijos sistemoje numatyti net trys elektriniai motorai. Vienas sumontuotas dviejų sankabų automatinėje pavarų dėžėje. Kiti du – priekiniuose ratuose. „Honda“ teigia, kad tokia sistema sukuria puikiai posūkius įveikiantį keturiais ratais varomą automobilį.

Automobilio serijinė gamyba turėtų prasidėti per artimiausius trejus metus. Prieš dvidešimt metų Honda šokiravo visą pasaulį, sukūrusi superautomobilį. Iki to laiko nedemonstravusi nieko panašaus, kompanija pradėjo gaminti greitą, lengvą ir patikimą NSX, kurio kėbului buvo naudojamas aliuminis, o konstrukcijoje siekiant sumažinti svorį – net titanas. Automobilis labai greitai tapo kultiniu. Jis neliepsnojo ir negedo kaip to meto „Ferrariai“, o kainavo – bent dvigubai mažiau.

Deja, prasilaikiusi rinkoje daugiau kaip 10 metų, NSX paseno, o naujo modelio japonai nebesukūrė. Ir štai, pagaliau, prieš mus – naujas NSX. Sutikite, tai labai įspūdingas automobilis, visai nepanašus į jokį kitą Honda modelį. Apie tai, kokiais kriterijais vadovaujantis buvo kuriamas naujas NSX, paklausėme žmogų, kuris jį nupaišė ir pagamino – tai japonas Toshinobu Minami, kuris „Honda“ kompanijoje dirba k8rybos direktoriumi.

Ankstesnis NSX buvo tikra legenda. Kaip manote, ar naujas modelis irgi bus toks pat legendinis?

Net neabejoju tuo. (šypsosi - red. past.)

Paprastai dizaineriai, kurdami automobilį semiasi įkvėpimo iš įvairių dalykų, pradedant pastatais ir baigiant kosminiais laivais. Iš ko įkvėpimo sėmėtės jūs?

Kai kūriau automobilį nuo pat pirmų piešinių svarbiausia buvo sukurti lengvą ir kompaktišką, bet labai veržlų ir greitą automobilį. Įkvėpimo sėmiausi iš mūsų „Honda“ motociklų, kurie tokie ir yra – lengvi, labai greiti ir veržlūs. Tai svarbiausi sportinių motociklų atributai. Be to, kuriant automobilį, tegu ir sportinį, labai svarbu, kad po gražiu ir emocianaliu kėbulu slėptųsi dar ir funkcionalumas.

Dizaineriai, kuriantys masinius automobilius, būna labai suvaržyti – įsprausti į klasės reikalavimus ir komponuotės rėmus. Kiek jūs buvote įspraustas į rėmus, kuriant šį NSX?

Jeigu kalbėti apie koncepcinį automobilį, tai lengva, nes tau nereikia rūpintis technologiniais dalykais. O kai reikia kurti masinį automobilį, labai sunku patenkinti ne tik vartotojų, bet ir technologų norus. Reikia atsižvelgti į komponentų tvirtinimus, kokybės reikalavimus, reikia atsižvelgti į tai, kad automobilį būtų lengva pagaminti ir kad jis neturėtų ypač sudėtingų dalių.

Dabar mes matome koncepcinį modelį. Paprastai jie skiriasi nuo to, kuris atsiranda gatvėse. Kiek skirsis serijinis NSX nuo šito modelio?

Serijinis automobilis skirsis nedaug nuo to, kurį matote dabar. Ir jeigu pažvelgsim į „Honda“ automobilių istoriją, koncepciniai modeliai paprastai būna labai panašūs į vėliau gimstančius serijinius. Žinoma, nuo dabar iki serijinio modelio dar daug laiko ir dar bus pagamintos kelios evoliucijos, kurios bus artimesnės serijiniam modeliui, bet žvelgiant iš dizaino pusės, galiu jus užtikrinti kad serijinis modelis bus net dar emocionalesnis negu tas, kurį dabar matot.

Iki šiol jūs kūrėt masinius modelius, tarp jų ir devintos kartos Civic modelį. O kas dizaineriui maloniau, kai sukuri automobilį, kurį žmonės perka šimtais tūkstančių ir tu jį gatvėse matai labai dažnai, ar kurti sportinį automobilį, kurių bus pagaminti keli šimtai ir kurio gatvėje galbūt net niekada nepamatysi?

Tiek kuriant masinį, tiek ir sportinį automobilį yra savotiškai malonu. Aišku, labai gerai, kai matai tavo kurtą produktą gatvėje, tai puikus jausmas. Bet jeigu kalbėti nuoširdžiai, kiekvienas automobilių dizaineris turi svajonę sukurti realų sportinį automobilį, tik tai priklauso nuo laimės – pasiseks tau ar nepasiseks, kad gautum užduotį sukurti svajonių mašiną. Šiuo atveju man labai labai pasisekė ir tai didelė garbė man, kad aš gavau tokią užduotį.

Ačiū už pokalbį.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas