Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2013 birželio 18d. 13:54

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius: prie griežtesnių baudų priprantama, todėl nuolat reikia naujovių

Neįgaliesiem skirtos vietos
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Policija

57 proc. vairuotojų yra įsitikinę, kad labiausiai eismo saugumą padidintų aukštesnė vairavimo kultūra, o ne griežtesnės baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus ar daugiau patruliuojančių pareigūnų.

Tokius duomenis gavo „Lietuvos draudimas“, internetu apklausęs beveik 10 tūkst. respondentų. Tačiau kelių policijos atstovas pastebi, kad praktika rodo, jog griežtesnės baudos padėtį keliuose gerina. Tiesa, yra vienas trūkumas – baudų sugriežtinimas daro trumpalaikį poveikį.

„Praėjus kiek laiko, dalyviai pripranta prie tvarkos ir efektyvumas pradeda blėsti, todėl nuolatos reikia naujovių“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius.

Apie vairavimo įpročius, veiksnius, kurie labiausiai didintų eismo saugumą, LRT radijo laidos „Ryto garsai“ vedėjai kalbėjosi su A. Samulevičiumi ir „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo skyriaus vadovu Andriumi Gimbicku.

– Kokie vairuotojai vairavimo kultūros kėlimą nurodė kaip pagrindinę eismo saugumo priemonę? Kiek tai susiję su jų amžiumi ar vairavimo stažu?

A. Gimbickas: Tyrimo rezultatai parodė, kad tai nepriklauso nuo amžiaus ar vairavimo patirties. Tiesiog 57 proc. respondentų sako, kad vis dėlto eismo kultūros kėlimas keliuose būtų pagrindinis saugumo garantas.

– Internetu buvo apklausta bene 10 tūkst. respondentų?

A. Gimbickas: Taip, ir dauguma turi vairuotojo pažymėjimą ar vairuoja.

– Ar tarp apklaustųjų, pripažįstančių vairavimo kultūros svarbą, buvo tokių, kurie pažeidžia eismo taisykles?

A. Gimbickas: Buvo įdomu, kad apie kultūros svarbą kalbėjo ir tie vairuotojai, kurie nepažeidžia arba labai retai pažeidžia eismo taisykles, ir tie, kurie jas pažeidžia gana dažnai. Vadinasi, ir vieni, ir kiti sako, kad kelių eismo saugumo kultūros kėlimas yra vienas iš pagrindinių saugumo garantų.

– O ką dalyvavusieji apklausoje sako apie didesnes baudas ir budinčius pareigūnus?

A. Gimbickas: Čia irgi labai įdomus klausimas. Apklausos duomenimis, baudos nėra pagrindinis dalykas, kuris užtikrintų saugumą. Kad baudos svarbios, atsakė maža dalis respondentų. Tačiau kai prieš metus klausėme, ar sumažinate greitį žinodami, kad šalikelėje stovi pareigūnai, rezultatai buvo visai kiti – tada didžioji dalis pristabdydavo, jeigu matydavo stovinčius policininkus.

– Ar apklausoje buvo pasiūlymų, kaip kelti vairavimo kultūrą?

A. Gimbickas: Buvo kalbama apie techninę įrangą, kameras, greičio matuoklius, tačiau tai daugiau susiję su saugumo, o ne kultūros kėlimu. Konkretaus klausimo, kaip kelti eismo kultūrą, nebuvo.

– Dalyvavusieji apklausoje teigė, kad labiausiai eismo saugumą padidintų aukštesnė vairavimo kultūra, o ne didesnės baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus ar daugiau patruliuojančių pareigūnų. Pone Samulevičiau, ką rodo pareigūnų praktika? Kokią įtaką daro griežtesnės baudos ir daugiau kelių patrulių?

A. Samulevičius: Sutikčiau, kad keliuose jaustumės saugiau, jei kiekvienas eismo dalyvis – ir vairuotojas, ir pėsčiasis, elgtųsi atsakingai, paisytų kelių eismo taisyklių ir reikalavimų, suvoktų, kad kelyje esame ne vieni. Bet, kaip rodo praktika, griežtesnės baudos padėtį keliuose gerina –2008 m. sugriežtintos baudos davė rezultatų.

Tačiau yra vienas trūkumas. Baudų sugriežtinimas daro trumpalaikį poveikį. Praėjus kiek laiko, dalyviai pripranta prie tvarkos ir efektyvumas pradeda blėsti, todėl nuolatos reikia naujovių. Be abejo, kiekvienoje sankryžoje ir kelyje patrulių nepristatysime, bet jeigu žmogus žino, kad kažkur šitoje kelio atkarpoje yra policijos ekipažas, jis privengia pažeisti taisykles ir važiuoja saugiai.

– Pone Samulevičiau, plika akimi matyti, kad sugriežtinimai davė rezultatų. Pvz., retai pamatysi vairuotoją, kalbantį mobiliuoju telefonu, nebeliko neprisisegančių saugos diržų, vaikai vežami specialiose kėdutėse.

A. Samulevičius: Sutinku, kad retas kuris neprisisega saugos diržo ar vaiką veža nepritaikytoje kėdutėje, bet tai ne tik sugriežtinų baudų ar policijos akcijų rezultatas. Didžiulė švietėjiška kampanija, socialinė reklama, policijos akcijos davė bendrą rezultatą – žmonės priprato ir segasi saugos diržus, nes rūpinasi savo sveikata ir gyvybe.

– Taigi mandagumo taisyklėmis neišmokysi, ar ne?

A. Samulevičius: Sudėtinga pasakyti. Gal vieną grupę taip elgtis priverčia griežtesnės taisyklės, o kiti gyvena vadovaudamiesi bendromis elgesio normomis, paiso ir kelių eismo taisyklių, ir kitų reikalavimų, kultūringai elgiasi, todėl jiems baudos tikrai įtakos neturi. Bet vis tiek yra grupė žmonių, kuriems reikia sugriežtinti baudas, – kai kenčia piniginė, jie susimąsto.

– Ir pareigūnai, ir eismo dalyviai sutaria, ir apklausa rodo, kad saugumą keliuose pagerintų kiekvieno eismo dalyvio atsakomybė už savo veiksmus ir supratimas, kad kelyje esame ne vieni. Pone Samulevičiau, ką reikia daryti, kad viskas nesibaigtų tik gerais norais ir kalbomis?

A. Samulevičius: Eismo saugumas yra ta sritis, į kurią būtina nuolatos investuoti. Negalima atsipalaiduoti, kitaip visas indėlis nueis niekais. Reikia nuolat vykdyti švietėjišką veiklą apie saugų eismą, gerinti žmonių sąmoningumą ir supratimą, skatinti elgtis kitaip, ir tokiomis kompleksinėmis priemonėmis pasieksime norimą tikslą.

– Ar, pasižvalgęs po kelius, gatves, jūs matote pagerėjimą?

A. Samulevičius: Palyginti su tais laikais, kai transporto parkas buvo senesnis ir eismo dalyvių buvo mažiau, dabar eismo kultūra, žmonių tarpusavio bendravimas iš tikrųjų gerėja. Matyt, visuomenė tampa sąmoningesnė.

Lrt.lt
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

Kijevo viešbučiai futbolo aistruolius pasitiko „su spausdinimo klaida“ kainose, bet lietuviams pasisekė

Aktualu

Palanga atidaro sezoną: plūstelėję svečiai nesulaukia žadėto karščio

Vardai

Trakuose – Evelinos Sašenko vestuvės: „Prie šios bažnyčios įvyko pirmas mūsų pasimatymas“

Aktualu

Kieta Širvintų ūkininko širdis: eržilą pasmerkė tamsai ir vienatvei, bejėgį kumeliuką – visiškam išsekimui

Aktualu

Konkurencijos taryba kritikuoja pataisas dėl gydymo įstaigų tinklo optimizavimo

Sportas

Kalifornijoje dominavusi R.Meilutytė galiausiai paleido pergalę iš rankų

Pasaulio savaitės įvykiai – įspūdingiausiuose kadruose (2018 gegužės 20 – 26 d.)

Gyvenimas

„Dydis nesvarbu“ pataria: stilingas plius dydžio bikinis. Kaip išdrįsti jį apsivilkti?

„Atsarginiai“: į kampą įvaryti čempionai, Ch.Paulo netektis ir L.Jameso dominavimas geriausių lygos penketų istorijoje

Gyvenimas

Išbandyta. Karinis kliūčių ruožas Rukloje – kai geriausiais draugais tampa pelkė ir purvas

Maistas

Vytaro Radzevičiaus „Pasaulio puodai“: argentinietiškas padažas prie mėsos

Aktualu

Vainuto miestelio tragedija: subadyta moteris ligoninėje, o sugyventinis – smaugvirvėje

Sportas

Tolimas ir staiga pabrangęs Kijevas sujaukė sirgalių planus ir privertė UEFA vadovą teisintis: „Taip neturėtų būti“

Gazas

„4X4 Pasvalys racing team“ komanda Ladogos bekelės techninę komisiją įveikė „su mažais niuansais“

Vardai

Šeštą mėnesį nėščia Greta Lebedeva atrodo stulbinamai: kaip jai pavyko išsaugoti tokią figūrą?

Interviu Aktualu

Istorikas G.Kulikauskas – apie būdingiausius lietuvių bruožus: „Mes turime daug net XIX amžių siekiančių šaknų“

Vardai

Virtuvės šefas Deivydas Praspaliauskas santuokos recepto dar nerado: teismas išskyrė jį su žmona Milda

Mokslas.IT

„Detroit: Become Human“ apžvalga: ar robotas taip pat žmogus?

Vardai

57-erių Hugh Grantas pirmąkart žengė prie altoriaus: vedė mylimąją Anną Eberstein

Aktualu

Kaltintojos, kampanijų atstovai apie H.Weinsteino suėmimą: „Aha, papuolei!“

Naujienos

Aktualu

Gaisras Vilniaus dangoraižyje galėjo baigtis tragedija kaip Londone: šiurpinantys sutapimai

Aktualu

Palanga atidaro sezoną: plūstelėję svečiai nesulaukia žadėto karščio

Vardai

Panevėžyje ištekėjo pirmojo „X Faktoriaus“ nugalėtoja Giedrė Vokietytė

Pasaulis kišenėje

Džakarta: didžiausia, pergalinga ir klestinti. Apsižioplinimas oro uoste

Verslas

Kijevo viešbučiai futbolo aistruolius pasitiko „su spausdinimo klaida“ kainose, bet lietuviams pasisekė

Vardai

Trakuose – Evelinos Sašenko vestuvės: „Prie šios bažnyčios įvyko pirmas mūsų pasimatymas“

Pasaulio savaitės įvykiai – įspūdingiausiuose kadruose (2018 gegužės 20 – 26 d.)

Aktualu

Kieta Širvintų ūkininko širdis: eržilą pasmerkė tamsai ir vienatvei, bejėgį kumeliuką – visiškam išsekimui

„Atsarginiai“: į kampą įvaryti čempionai, Ch.Paulo netektis ir L.Jameso dominavimas geriausių lygos penketų istorijoje

Aktualu

Konkurencijos taryba kritikuoja pataisas dėl gydymo įstaigų tinklo optimizavimo

Sportas

Kalifornijoje dominavusi R.Meilutytė galiausiai paleido pergalę iš rankų

Gyvenimas

„Dydis nesvarbu“ pataria: stilingas plius dydžio bikinis. Kaip išdrįsti jį apsivilkti?

Gyvenimas

Išbandyta. Karinis kliūčių ruožas Rukloje – kai geriausiais draugais tampa pelkė ir purvas

Maistas

Vytaro Radzevičiaus „Pasaulio puodai“: argentinietiškas padažas prie mėsos

Aktualu

Vainuto miestelio tragedija: subadyta moteris ligoninėje, o sugyventinis – smaugvirvėje

Gazas

„4X4 Pasvalys racing team“ komanda Ladogos bekelės techninę komisiją įveikė „su mažais niuansais“

Vardai

Šeštą mėnesį nėščia Greta Lebedeva atrodo stulbinamai: kaip jai pavyko išsaugoti tokią figūrą?

Aktualu

Socialdemokratai ragina ratifikuoti Stambulo konvenciją

Aktualu

Vokietijos kraštutinių dešiniųjų partija Berlyne rengia eitynes prieš pabėgėlių antplūdį

Mokslas.IT

„Detroit: Become Human“ apžvalga: ar robotas taip pat žmogus?

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas