-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 08 02

„Nissan LEAF“ – elektromobilis masėms

„Nissan“ pristatė naują pasaulinį modelį LEAF. Gamintojo teigimu, tai pirmasis pasaulyje prieinamas elektra varomas automobilis. Tai penkiavietis hečbekas, kurio baterijų pakanka nuvažiuoti 160 km atstumui.
„Nissan LEAF“ – elektromobilis masėms
„Nissan LEAF“ – elektromobilis masėms / Gamintojo nuotr.
„Nissan LEAF“ yra milžiniškas pasiekimas – juo gali didžiuotis visi „Nissan“ darbuotojai“, - pristatydamas naujieną, pareiškė gamintojo vadovas Carlosas Ghosnas. „Nenuilsdami dirbome, kad ši diena taptų realybe ir galėtume pristatyti realiam pasauliui skirtą automobilį be jokių, ne tiesiog mažesnių, emisijų. Tai pirmas žingsnis neabejotinai įdomioje kelionėje viso pasaulio žmonėms, pačiai „Nissan“ bei visai pramonei“, - tvirtino jis. Kompanija savo naująjį kūrinį vadina nulinių emisijų automobiliu masėms, tačiau jo kainos kol kas neatskleidžia. 2010 m. pabaigoje prekyboje pasirodysiančio modelio kainodara bus pristatyta likus keliems mėnesiams iki pardavimų pradžios, tačiau, gamintojo teigimu, hečbekas kaina konkuruos su įprastais C kategorijos produktais, o jo pirkėjai galės naudotis įvairiomis savo šalių vyriausybių siūlomomis lengvatomis. Tiesa, į automobilio kainą greičiausiai neįeis baterijos – savininkas už jas mokės mėnesinį mokestį. Tokiu būdu „Nissan“ išliks baterijų savininke, tačiau kartu rūpinsis jų ilgaamžiškumu bei perdirbimu. Jeigu energijos elementai būtų parduodami kartu su mašina, jos kaina išaugtų trečdaliu. „Nissan LEAF“ varomas kompaktiškose 24 kWh talpos ličio jonų baterijose, sumontuotose grindyse po sėdynėmis, sukaupta elektros energija. Elektros motoro galia siekia 80 kW, o maksimalus sukimo momentas – 280 Nm. Maksimalus greitis nedidelis – per 140 km/val., tačiau 100 km/val. greitis turėtų būti pasiekiamas greičiau nei per 10 s. Gamintojas žada, kad pilnai įkrautu automobiliu bus galima įveikti daugiau nei 160 km. Naudojant greitąjį įkroviklį, 80 proc. baterijos talpos įkrauti pakaks vos pusvalandžio, o namuose įprastą 200 V lizdą – apie aštuonių valandų. Taigi, per naktį baterija būtų pilnai įkrauta. Turint galvoje, kad „Nissan LEAF“ baterijų talpa yra 24 kWh, o pilnu įkrovimu įveikiamas atstumas siekia 160 km, galime paskaičiuoti ir naudojamos energijos kainą Lietuvos sąlygomis. Elektrai kainuojant 0,35 ct/kWh, nuvažiuoti 100 km pakaks 5,25 Lt. Palyginimui, 6 l/100 km naudojančiu benzininiu automobiliu, kuro kainai siekiant 3,5 Lt/l, įveikti 100 km kainuoja 21 Lt. „Nissan LEAF“, gamintojo teigimu, buvo kuriamas su mintimi, jog tai bus elektromobilis, į tai orientuojant visą mašinos konstrukciją. Inžinieriai, tikinama, užtikrino ir važiuojančiųjų komfortą, salono erdvę bei talpą kroviniams. Modelio ilgis siekia 4 445 mm, plotis – 1 770 mm, aukštis – 1 5550 mm, o ratų bazė – 2 700 mm. Automobilio priekį puošia puikios išvaizdos LED priekinės lempos, kurių aerodinaminė forma padeda nukreipti oro srautus nuo veidrodėlių, taip sumažinant kėbulo pasipriešinimą orui. Žemės mėlyna spalva žymi ne tik mašinos išvaizdą, bet yra naudojama ir vidaus apdailoje. „Nissan“ tvirtina, kad LEAF yra tik pirmasis elektromobilis iš daugelio jos ateities planuose. Automobilis bus gaminamas Oppama, Japonijoje, taip pat planuojama panaudoti ir gamyklose Smyrna, JAV, pajėgumus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius