Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Opel” Acheno kongrese pristatė naują benzininį variklį

„Opel“ variklis
Gamintojo nuotr. / „Opel“ variklis
Šaltinis: 15min
0
A A

„Opel“ pristatė visai naują vidutinio dydžio benzininių variklių šeimą Acheno kongrese, Vokietijoje. Visai nauji, 1,6 l, keturių cilindrų, „SIDI ECOTEC“ („Spark ignition direct injection“ – vidaus degimo variklis su tiesioginio degalų įpurškimo sistema) varikliai su turbina, atnaujino „Opel“ variklių gamą bei atnešė didžiulę naudą klientams – šie varikliai sunaudoja mažai degalų, yra efektyvūs ir technologiškai pažangūs, o aplinką teršia minimaliai. Anglies dvideginio tarša 13 proc. mažesnė nei pirmtako, o maksimalus sukamasis momentas ir maksimali galia padidėjo 33 proc., rašoma „Opel“ pranešime spaudai.

  • Visai nauja, sumažinto dydžio, variklių su turbina šeima
  • Anglies dvideginio tarša ir degalų sąnaudos 13 proc. mažesnės
  • Galia ir sukamasis momentas 33 proc. didesnis
  • Klasėje lyderiaujantys patobulinimai

Naujoje variklių šeimoje yra: 1,6 l „Eco Turbo”  125 KW/170 AG ir 280 Nm maksimaliu sukamuoju momentu agregatas bei galingas variantas su turbina – 147 kW/200 AG, maksimalus sukamasis momentas 300 NM. 170 AG variklis sukonstruotas taip, kad taupytų degalus, net ir esant dideliam sukimo momentui prie žemų variklio apsukų. 200 AG variklis taip pat pasižymi išskirtinėmis savybėmis savo klasėje. Naujų variklių gamyba, kurie buvo vystomi  Riuselsheime, Vokietijoje, prasidės 2013 m. pradžioje.

„Nauja, vidutinio dydžio benzininių variklių linija – tai tik pirmasis, visų mūsų pavaros sistemų atnaujinimo etapas. Mažesnio dydžio varikliai teikia tolygų pagreitį, stiprią trauką bei pasižymi mažomis degalų sąnaudomis,“ – sako Marcelis Frenschas, MGE vyriausiojo inžinieriaus pasaulinis padėjėjas.

Naujų „SIDI ECOTEC Turbo” variklių viduje yra įmontuotas visai naujas cilindrų blokas gebantis atlaikyti maksimalų 130 barų slėgį. Cilindrų blokas pagamintas iš tvirtos ketaus medžiagos, derintas su aliuminio padėkline plokšte.

Klasėje lyderiaujantys patobulinimai bei savybės

„Opel” sukūrė naujus, vidutinio dydžio benzininius variklius, kurie klasėje pirmauja ne tik ekonomiškumu ir draugiškumu gamtai. Šie varikliai yra stipriai patobulinti bei pasižymi geromis eksploatacinėmis savybėmis.

Pagrindiniai variklių patobulino tikslai buvo sumažinti skleidžiamą triukšmą ir vibraciją, kad neliktų jokių neįprastų garsų. Kad šie tikslai būtų įgyvendinti, varikliai pritaikyti prie indukcinių ir dujų išmetimo sistemų, kad atitiktų konkrečios transporto priemonės paskirtį. 

Puikią akustiką ir minimalią vibraciją užtikrina ir  kumštelio dangtelis, kuris nuo cilindro galvutės yra atskirtas specialia tvirtinimo ir sandarinimo sistema, atsparia aukštai temperatūrai kylančios dėl šalia esančios turbinos.

Šis „garso inžinerijos” rezultatas – tylus ir sklandus variklio tuščios pavaros darbas, be jokių neįprastų garsų bei ausiai malonus variklio ūžesys esant dideliam greičiui ar didelėm variklio apsukom.

1,6 l, keturių cilindrų varikliuose primą kartą naudojami balansiniai velenai

Pirmą kartą šioje klasėje, „Opel” keturių cilindrų, 1,6 l  „SIDI ECOTEC” variklyje panaudoti balansiniai velenai. Du balansiniai velenai montuojami cilindrų bloko gale ir valdomi dantyta grandine. Išmetamųjų dujų sistemos pusėje velenas papildytas ketaus pavara, kad pakeisti veleno sukimosi kryptį. Papildoma sistema mažina vibraciją, būdingą keturių cilindrų varikliams ir tai padeda maksimaliai padidinti komfortą, o triukšmą sumažinti iki minimumo.

Variklio konstrukcijoje - turbina, integruota į išmetimo kolektorių

Turbina užtikrina didelį sukimo momentą prie žemų variklio apsukų

Turbininės sistemos konstrukcija ir dydis yra pagrindinis dalykas mažinant variklio dydį, norint pasiekti puikias technines savybes ir valdymą, kai svarbus anglies dvideginio išmetimo kiekis.

Mažesniam variklio darbiniam tūriui su dideliu specifiniu sukamuoju momentu reikia greitos reakcijos, ypač esant mažiems variklio sūkiams, kad techninės savybės prilygtų didesnio darbinio tūrio varikliams. Specialiai sukonstruotos turbininės sistemos dėka, vidutinio dydžio benzininio variklio techninės savybės prilygsta didesniems varikliams su „twin-scroll“ turbinos technologija.

Variklių turbinos konstrukcijoje naudojama patikimumą įrodžiusi koncepcija – integruotas išmetimo kolektorius. Tokia konstrukcija pasirinkta vietoj „twin-scroll“  technologijos, dėl patogesnio variklio montavimo ir gamybos privalumų. Nors turbokompresorius turi tokias sąsajas, kiekvienas naujo „SIDI ECOTEC" variklio variantas turi turboaerodinamiką. Kompresoriai sukonstruoti, kad sukamasis momentas nesukelia aerodinaminio triukšmo.

Kartu su žemo ir aukšto slėgio rezonatoriais beveik visiškai nuslopinti pašaliniai garsai, tokie kaip šnypštimas, girgždesys. Kiti papildomi veiksniai – oro srauto valdymas, oro srauto kanalų konstrukcija ir triukšmo kontrolė – variklio darbas, tokios turbinos koncepcijos dėka, tapo itin veržlus ir be papildomo triukšmo.

Lyginant su pirmtaku, turbininis  „SIDI ECOTEC“ variklis yra elastingesnis, pavyzdžiui, automobiliui greitėjant nuo 80 km/h iki 120 km/h ir naudojant penktą pavaros laipsnį, apie 20 procentų sumažėjo įsibėgėjimo laikas.

Tiesioginio degalų įpurškimo sistema taupesniam ir efektyvesniam variklio darbui

Reikšmingi variklių patobulinimai lėmė 1,6 l variklio mažesnes degalų sąnaudas ir anglies dvideginio taršą. Siekiant optimalių degalų sąnaudų ir išmetamos anglies dvideginio taršos kiekio „Opel” inžinieriai pasirinko pagrindinę tiesioginio degalų įpurškimo sistemą,

Variklio degimo žvakė ir purkštukai įtaisyti degimo kameros centre ir kartu veikia su alkūniniu velenu, taip sudarydami kompaktišką komplektą, užtikrinantį nuoseklų variklio darbą. Variklio vožtuvai valdomi mažos trinties hidraulinių velenėlių, stumiamų pavaros grandinės bet veikiančių be hidraulinių įtempiklių. Akustika geresnė ir dėl patobulintos pavaros grandinės.  Vidutinio dydžio benzininio variklio svoris mažesnis dėl naujos dviejų dalių karterio konstrukcijos, palaikomos ant lietos aliumininės padėklinės plokštės.

Cilindrų blokas sukonstruotas naudojant inovatyvų plonasienį metalo liejimo būdą. Jis leidžia integruoti įvairias funkcines savybes į variklio bloką bei sutrumpina gamybos laiką.

Variklis naudoja jungiamąją konstrukciją tarp cilindro blokų ir padėklinės plokštės vietoj pleišto, kad būtų optimizuota pagrindinio guolio forma, taip pat ir tiksli jos padėtis. Struktūrinė variklio konstrukcija mažiausiomis pastangomis leidžia prisitaikyti prie bet kokio transporto priemonės panaudojimo, esamas dalis pakeičiant reikiamomis.

Tokia variklio struktūros nauda yra ir dėl tvirto plieno alkūninio veleno derinio, optimizuoto atraminių guolių skersmens ir metalinių pagrindinių guolių gaubtų intarpų, dėl kurių triukšmas ir vibracija, esant aukštom ar vidutinėm variklio apsukom, yra minimalūs.

Sukonstruoti du skirtingi stūmokliai „Eco“ ir „Performance Turbo“ varikliams. Kiekvienas turi specialią viršutinę stūmoklio dalį su mažu įdubimu. Tvirto metalo stūmoklio žiedas pritaikytas prie didelio cilindrų slėgio ir yra toks pats abiem stūmokliams. Pirmojo stūmoklio žiedo PVD danga (gaunama paviršių dengiant norimos medžiagos garais vakuume) pasižymi dar mažesne trintimi.

„Flex Gamykla“ Vengrijoje – tai naujų variklių namai

Naujais 1,6 l „SIDI ECOTEC Turbo“ variklis kartu su kitais šios linijos agregatais bus gaminami Szentgothardo gamykloje Vengrijoje, o jų gamyba prasidės dar šiais metais. Gamykloje naudojama lanksčios gamybos koncepcija, todėl vienoje gamybos linijoje galima konstruoti tiek benzininius, tiek ir dyzelinius variklius.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 „Opel“
Parašykite atsiliepimą apie Gazas