Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 22

„Opel Astra GTC“ – pritrenkiantis dizainas, maksimali dinamika

Naujoji „Opel Astra GTC” tapo „Opel“ dizaino stiliaus pažiba. Šis modelis neturi jokių išorės dizaino elementų būdingų kitiems „Astra“ modeliams, išskyrus šoninio vaizdo veidrodėlius bei anteną. Tik „Astra GTC“ skirti šeši, nuo 17 iki 20 colių lengvo lydinio ratlankių modeliai.
„Opel Astra GTC“
„Opel Astra GTC“ / Gamintojo nuotr.

Emocijos pabrėžiamos trejomis, išraiškingomis linijomis

„Norėjome, kad „Astra GTC“ būtų „Opel“ dizaino etalonas ir atspindėtų „skulptūrišką meniškumą su vokiška precizika“, kartu parodytų ir mūsų aistrą automobiliams“, – sakė Markas Adamsas, „Opel/Vauxhall“ dizaino viceprezidentas. „Bet nenorėjome, kad emocijos užgožtų automobilio funkcionalumą: „Astra GTC“ yra šaunus ir prieinamas svajonių automobilis“.

Automobilio kūrėjai suteikė siluetui daugiau charakterio, apriboję linijų skaičių: tik trys linijos sukuria grakštumą bei pabrėžia „Astra GTC" formas. Lenkta, išraiškinga šoninė linija, besileidžianti link priekinių dūrelių apačios, pratęsta iki galinių arkų, pabrėžia automobilio veržlumą. „Opel“ ženklas priekyje integruotas taip pat kaip ir „Insignia“ modelyje. Antroji linija nusitęsia nuo durelių rankenėlių iki automobilio galo, dar labiau akcentuodama GTC išraiškingumą bei nejučia siaurindama priekį ir platindama galą. Trečioji chromuota linija pabrėžia sportišką stogo siluetą, akcentuoja langų formas bei nusitęsia iki integruoto oro aptako.

Aiški, „Opel“ būdinga, centrinė priekinė linija ant variklio gaubto dar labiau išryškinama grakščių erelio akies formos priekinių bei sparno formos dieninių žibintų. Tarp šių dizaino sprendimų įterptas rafinuotas, chromu dengtas „Opel“ ženklas, po kuriuo kiek žemiau įkomponuotos trapecijos formos radiatoriaus grotelės. Tai dar labiau pabrėžia GTC sportiškumą.

Efektingai atrodo ir „Astra GTC" viršutinė silueto dalis. Dėl siauresnio viršaus ir žemesnės, platesnės apačios, automobilis atrodo tvirtai stovintis ant kelio.  Nuo galinio statramsčio einanti linija užsisuka link oro aptako, kuris pratęsia stogo liniją. Papildomai galima užsisakyti LED galinius, sparno formos žibintus.

Modernios priekinės pakabos dėka preciziškas posūkiuose

„Opel“ išrasta „HiPerStrut“ pakaba pirmąsyk bus montuojama  „Astra“ modelyje. Idealiai pritaikyta kompaktiškam kupė, ji užtikrina geresnį automobilio valdymą bei tikslesnį vairo darbą, tai ko reikia sportiško automobilio vairuotojui.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“

Ankščiau pristatyta „Insignia OPC“ modelyje, „HiPerStrut“ didina „Astra“ privalumus. Lyginant su „McPherson" pakaba, kuri yra standartiškai montuojama į kitus „Astra" modelius, „HiPerStrut“ turi sumažintą centrinio nuolydžio kompensatorių (44 procentais)  ir trumpesnę ašį (46 procentais). Tai gerina ratų valdymą ir sukibimą, mažina sukamojo momento reakcijos laiką bei didina prispaudžiamąją jėgą posūkio metu. Dėl šios pažangios pakabos, geometrijos pakitimai leidžia GTC naudoti didesnius nei 20 colių skersmens ratus.

Palyginti su penkerių durų „Astra“, GTC versija yra žemesnė 15 mm, bet ratų bazė pailgėjo 10 mm, nuo 2685 mm iki 2695 mm. Abi tarpvėžės tapo platesnės, priekinė siekia 1584 mm (+40 mm), o galinė – 1585 mm  (+30 mm).

„Watt" galinės pakabos svirtys didina šoninį stabilumą

Atnaujinus „Astra GTC“ galinę „Watt“ tipo pakabą, atsirado galimybė kiekvienam modeliui individualiai pritaikyti posūkio svirimo laipsnį, kietumą ir aukštį. Naujoji „Watt“ kur kas pranašesnė už modernią daugiasvirtę pakabą. Ji leidžia didesnį rato išsukimo kampą, mažina pakabos apkrovą ir trintį. Taip garantuojamas didesnis šoninis stabilumas.

„Watt“ svirtys su šarnyrais tvirtinamos automobilio apačioje ant nedidelės kryžminės detalės už galinio rato centrinės linijos. Prie jų prisukamos šoninės svirtys, jungiančios centrinę svirtį su ratais.

Važiuojant tiesiai, „Watt“ tipo pakaba užtikrina stabilumą, o posūkio metu visiškai sumažina šoninius svyravimus, taip pat, kaip ir moderni daugiasvirtė pakaba. „Opel“ inžinieriai nustatė, kad ši jungtis galinėje pakaboje 80 proc. mažina šonines apkrovas. Be to, „Watt“ svirtys leidžia montuoti minkštesnes įvores, garantuojančias komfortiškesnį galinės pakabos važiavimą.

„Astra GTC“ važiuoklė sukonstruota taip, jog puikiai dera su „Opel“ išmania, adaptyvine „FlexRide“ važiuoklės valdymo sistema.

Ši sistema didina automobilio stabilumą, vairo kolonėlės darbo tikslumą. Pakaba visiškai prisitaiko prie kelio sąlygų, greičio posūkyje, automobilio judėjimo ir individualaus vairavimo stiliaus. Didesnis automobilio stabilumas didina saugumą ekstremaliose situacijose. „FlexRide“ turi tris režimus, kurie leidžia keisti automobilio charakteristiką vieno mygtuko paspaudimu. Bet kuriuo metu galima pasirinkti tarp subalansuoto „Standard“, komfortiško „Tour“ ir aktyvesnio „Sports“ režimų.

Vairavimo sistema, kuria galima pasitikėti

Tikslumas, reakcija ir pasitikėjimas. Tai trys pagrindiniai tikslai, numatyti unikaliai GTC valdymo programai. Buvo siekiama, kad ši valdymo sistema lengvai veiktų važiuojant nedideliu greičiu, bet ir važiuojant greičiau, veiktų taip pat nepriekaištingai.  „Astra GTC“ automobilio vairo sistemoje krumpliastiebio ir dantračio mechanizmas suderintas su greičiui jautriu vairo stiprintuvu. Kad vairuotojui suteiktų daugiau valdymo galimybių, elektrinis stiprintuvo varikliukas montuojamas ne vairo kolonėlėje, kaip įprasta, bet tiesiai ant vairo krumpliastiebio.

Elektroninės vairo stiprintuvo sistemos (EPS) pranašumai gerai žinomi. Važiuojant lėtai sistema padeda tiek, kad vairuotojo pastangos būna minimalios. Greičiui didėjant, vairuotojui netenka sukti vairo didesniu kampu, automobilis puikiai reaguoja net ir į menką vairo suktelėjimą. Be to, hidraulinis siurblys nenaudoja energijos, tiesiogiai paskirstydamas galios kiekį, reikalingą valdymui važiuojant bet kokiu greičiu, todėl sumažėja degalų sąnaudos. Tai dar vienas reikšmingas šios sistemos pranašumas.

Kompaktiškas sportinis ir ekonomiškas automobilis

„Astra GTC“ variklių gamoje bus vienas turbodyzelinis ir trys benzininiai agregatai –  nuo 88kW/120 AG iki 132 kW/180 AG. Nuo 2012 m. pradžios variklių gamą praplės  ir naujas 1,7 l turbodyzelinis 81 kW/110 AG bei 96 kW/130AG agregatai su standartiškai montuojama „Start/Stop“ įranga. Galingiausia „OPC“ versija pasirodys 2012 metais.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“

Patobulintas 2,0 CDTI „common-rail“ turbodyzelinis variklis, kurio galia 121 kW/165 AG, bus montuojamas su suodžių dalelių filtru ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Nauja „Start/Stop“ įranga, kuri padeda mažinti degalų sąnaudas miesto spūstyse, bus montuojama visose versijose. 2,0 CDTI variklis yra puikus galios ir ekonomiškumo pavyzdys. Dėka papildomos galios sukūrimo sistemos, šis agregatas išvysto 380 Nm sukamąjį momentą, o tai leidžia „Astra GTC“ išvystyti 100 km/h greitį per 8,9 sekundes. Maksimalus greitis – 210 km/h. Vidutinės degalų sąnaudos neviršija 4,8 l/100 km, o CO2 tarša – tik 127 g/km. Su 56 litrų degalų baku „Astra GTC" 2,0 CDTI gali nuvažiuoti daugiau kaip 1100 km.

„Start/Stop“ įranga standartiškai bus montuojama ir versijose su 1.4 l benzininiais turbokompresoriniais varikliais. Jie išvysto 88 kW/120 AG ir 103 kW/140 AG galią, sukamasis momentas  200 Nm, vidutinės degalų sąnaudos 5,9 l/100 km (CO2 tarša 139 g/km).  Galingiausio 1,6 turbokompresorinio benzininio variklio galia yra 132kW/180 AG, automobilio maksimalus greitis 220 km/h. Abu variantai turi 6 laipsnių mechanines pavarų dėžes. Nuo 2012 m. pradžios 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė bus galima su 1,4 l turbokompresoriniu benzininiu ir su 2,0 l turbodyzeliniu „common-rail“ varikliais. Sportiškesnės versijos, tarp jų ir galingiausia OPC, debiutuos 2012 m.

Naujoji „Opel Eye” priekinė kamera didina „Opel” pirmavimą

„Astra GTC“ turi geriausias pagalbines sistemas kompaktiškų kupė klasėje. Antros kartos „Opel Eye“ priekinė kamera dabar turi kelias naujas funkcijas, ši įranga bus montuojama ir į „Enjoy“ bei „Sport“ versijas. Atnaujinta kelio ženklų atpažinimo sistema („Traffic Sign Recognition“) nuo šiol atpažįsta dar daugiau kelio ženklų naudojamų Europos keliuose. Ši sistema atpažįsta apvalius, stačiakampius ženklus, tokius kaip „Automagistralė“, „Greitkelis“, automobilių srauto ribojimo bei kitus ženklus.

Eismo juostų pervažiavimo signalinė sistema („Lane Departure Warning“) dabar turi ir atstumo iki priešakyje važiuojančio automobilio indikatorių („Following Distance Indication“). Jis informuoja vairuotoją apie atstumą iki priešais važiuojančio automobilio.

Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“
Gamintojo nuotr./„Opel Astra GTC“

Pirmą kartą į „Astra GTC" bus montuojami ketvirtos kartos „Bi-Xenon" adaptyviniai AFL 4 žibintai. Prie devynių  „AFL+“ režimų, kaip pavyzdžiui, ilgųjų šviesų žibintų  automatiškas įjungimas ir išjungimas, priklausomai nuo priešpriešiais atvažiuojančio automobilio, prisidėjo „Intelligent Light Ranging“ (ILR) sistema, kuri automatiškai prisitaiko prie priešais važiuojančio automobilio atstumo, tam, kad neakintų vairuotojo. Su visomis šiomis funkcijomis, „Astra GTC“  turi geriausią žibintų režimų komplektą savo segmente.

Praktiškas atletas

Lyginant su konkurentais, „Astra GTC“ nepraranda savo funkcionalumo dėl kupė išvaizdos. Toks automobilis ne tik sutalpinti 5 keleivius, bet ir turi  370–1235 litrų bagažo skyrių. Tai 100 litrų daugiau nei konkurentų automobiliuose. Elektroninio stovėjimo stabdžio dėka, kuris atlaisvina vietos centrinėje konsolėje, daiktadėžių salone padaugėjo 50 proc., lyginant su praeitos kartos „Astra GTC" modeliu.

„Astra GTC“ aukštos kokybės salonas apjungia griežtas formas ir dinamiškas linijas, o išskirtinis sportiškas charakteris tiek „Enjoy“, tiek „Sport“ komplektacijose, paryškinamas naujomis medžiagomis, spalvomis ir apdaila. Visose GTC versijose montuojamas sportinis vairaratis su specialia apdaila, taip pat pabrėžiantis GTC charakterį.

Tam kad įtiktų įvairiausiems vairuotojams, „Astra GTC“  priekinės sėdynės turi didžiausia padėčių nustatymo įvairovę segmente. Ergonomiškos priekinės sėdynės gali būti nustatomos  8 kryptimis, 4 kryptimis juosmens lygmenyje, yra galimybė padidinti erdvę viršutiniai kojų daliai. Šios sėdynės yra sertifikuotos Vokietijos nepriklausomų nugaros gydytojų organizacijos AGR (Aktion Gesunder Rucken), o jas galima užsisakyti už papildomą kainą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius