Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Skaitytojo informacija: vairuotojams rekomenduojama pasikeisti apsilupinėjusius numerius

Šis raidėmis EC prasidedantis numeris, gautas prieš pusmetį, kol kas nesudrožtas.
Mindaugo Ž./15min.lt skaitytojo nuotr. / Šis raidėmis EC prasidedantis numeris, gautas prieš pusmetį, kol kas nesudrožtas.
Šaltinis: 15min
0
A A

Valstybiniai automobilių ženklai dėvisi, nes specialios plėvelės gamintojai nenutuokė, kaip šiurkščiai lietuviai plauna savo plieno žirgus.

Naujienų portalo skaitytojas Arvydas T. iš Kauno sunerimęs dėl jo mašinos valstybinių numerių.

„Tuos numerius gavau tik pernai, bet jie man atrodo nekokybiški. Viršutinis dažų sluoksnis nusilupo, todėl raidžių ir skaičių beveik nebesimato“, – rašo Arvydas.

Jis įtaria, kad brokuota gali būti visa tokių numerių serija: EC* ***.

Anot kauniečio, mieste važinėja nemažai automobilių, kurių numeriai yra apsilupinėję.

Arvydas svarsto ir netiesiogiai prašo patarimo, ar jam apsimoka pasikeisti susidėvėjusius numerius. Jei toks ženklas sukeltų įtarimų policijai, tikimės, pareigūnai tokį atvejį vertintų geranoriškai, – vylėsi įmonės „Regitra“ atstovė L.Užupė.

Kodėl aš turiu gaišti laiką, lakstyti kažkur, kad gaučiau naujus numerius? Gal man dar geriau, kai jie ne dėl mano kaltės pusiau nematomi – pavyzdžiui, „nušaus“ mane radaras, o nuotraukoje nelabai bus galima kažką įžiūrėti“, – įvairius aspektus stengiasi apgalvoti kaunietis vairuotojas.

Ragina nedelsti

Gavusi naujienų portalo 15min.lt užklausimą, valstybinius numerius išduodančios įmonės „Regitra“ atstovė spaudai Laimutė Užupė pranešė: „Vairuotojus, pastebėjusius, jog valstybinio numerio ženklo paviršių dengianti plėvelė atsidalina nuo plokštelės, kviečiame nedelsti ir šiuos ženklus pasikeisti naujais. Tokiu atveju ženklai keičiami nemokamai. Juos pasikeisti galima visuose transporto registravimo paslaugas teikiančiuose valstybės įmonės „Regitra“ padaliniuose."

Anot atstovės, reiškinys nėra masinis, įmonė yra gavusi tik pavienius gyventojų nusiskundimus dėl valstybinio numerio ženklų, nuo kurių pradeda atsiklijuoti ženklo paviršių dengianti plėvelė. „Jei toks ženklas sukeltų įtarimų policijai, tikimės, pareigūnai tokį atvejį vertintų geranoriškai", – vylėsi L.Užupė.

KET – griežti punktai

Kelių eismo taisyklėse (KET) rašoma, jog „Transporto priemonės valstybinio numerio ženklai šviesiuoju paros metu turi būti įskaitomi iš ne mažesnio kaip 40 m atstumo, o galinio numerio apšvietimas turi būti toks, kad tamsiuoju paros metu numerį būtų galima perskaityti iš ne mažesnio kaip 20 m atstumo.“

Kitas KET punktas skelbia, jog „numerio ženklus draudžiama uždengti apsauginėmis medžiagomis, lankstyti ar kitaip keisti jų formą, jie neturi būti apgadinti, užteršti ar surūdiję“.

Dėl išsamesnės informacijos apie nekokybiškus ženklus „Regitros atstovė patarė kreiptis į ženklus gaminančią Kaune įsikūrusią bendrą Lietuvos ir Vokietijos įmonę „Baltic Sign“.

Kaip sudrožiami numeriai?

Pasakodamas apie atsilupinėjančią kai kurių numerių plėvelę, „Baltic Sign“ direktorius Vaidotas Skrickas buvo nusiteikęs filosofiškai. „Vairuotojas niekad nėra kaltas! Žinot, kaip sako – vairuotojas, kaip ir užsakovas, visą laiką yra teisus. Lygiai kaip ir žurnalistas“, – šmaikštavo jis.Vienas sluoksnis lupasi, nes mašinos buvo plautos aukšto vandens spaudimo įrenginiais, – įsitikinęs numerius gaminančios bendrovės vadovas V.Skrickas.

Kalbėdamas konkrečiau, jis pateikė keletą versijų. Pirmoji susijusi su tuo, jog gamindami automobilių numerius „Baltic Sign“ darbuotojai naudoja kitos įmonės specialią plėvelę.

„Čia yra koncerno 3M kaltė. Jie yra gamintojai plėvelės. Jie yra kalti ir jie tą pripažįsta. Mes, kaip galutiniai gamintojai, sugebėjome įrodyti, kad anie yra kalti, o ne mūsų naudotojai“,  – dėstė V.Skrickas.

Direktorius pasakojo technologinius dalykus: „Plėvelė skirta tam, kad atspindėtų šviesą. Plevėlė yra sudaryta iš keturių sluoksnių. Kai lupasi juodos raidės ar skaičiai – lupasi vienas iš tų keturių sluoksnių.“

Pagal kitą versiją, numeriai sugadinami per neatsargumą, naudojant netinkamą automobilių plovimo technologiją. „Vienas sluoksnis lupasi, nes buvo pažeistos eksploatacinės sąlygos, mašinos buvo plautos aukšto vandens spaudimo įrenginiais. Ten net parašyta, kad net negalima padangų iš labai arti plauti, nes jas supjaustysi!“

Tad vis dėlto, kas lemia numerių defektus – plėvelės gamybos technologijos ar lietuvių automobilių plovimo įpročiai?

„Tas brokas yra toks, kad jie nemanė, jog gali būti plaunama aukšto spaudimo įrenginiu“, – apibendrino direktorius V.Skrickas.

Kur pasikeisti ženklus?

V.Skrickas teigė, kad numerių su atsilupinėjančia plėvele pasitaikė skirtingose raidžių serijose. Kitaip tariant, negalima kategoriškai teigti, jog viena partija numerių buvo pagaminta su broku, o kita nekelia vairuotojams jokių rūpesčių.

Kur kreiptis vairuotojui, įsitikinusiam, kad jo mašinos numeriai yra prastai pagaminti, bei norinčiam gauti naujus ženklus?

„Galima kreiptis tiesiai į mus, o galima ir į „Regitrą“ – kaip kam paprasčiau. Gyvenant Mažeikiuose ar Ignalinoje iki mūsų tikrai toli“, – patarė V.Skrickas iš Kauno.

Jei numeris nebetinkamas naudoti ne dėl galimo gamybos broko, bet cheminio, mechaninio, terminio ar kitokio poveikio, taip pat jei numeris pametamas – pagal nustatytą tvarką, už naujo išdavimą tenka mokėti.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas