Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2008 11 21

Sportinis VW SCIROCCO grįžta (papildyta 12.00 val.)

15min.lt išbandė naująjį „Volkswagen Scirocco“. Ar tai tikrai atgijusi legenda? Ar legendinis studentų sportinis automobilis išsaugojo savo ypatingą aurą?
Volkswagen Scirocco
„Volkswagen Scirocco“ / A.Opulskio nuotr.
Temos: 1 Volkswagen

Šių metų kovo mėnesį prasidėjusioje  Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ oficialiai pristatė atgimstantį trečiosios kartos Scirocco.  Lietuvoje šiuo metu važinėja latviškais numeriais pasidabinęs testinis automobilis, dalyvaujantis „Metų automobilio“ rinkimuose. Jį išbandė ir 15min.lt žurnalistai.

Įspūdis. Praeiviai ir kolegos, pamatę Scirocco, neslėpė nuostabos: ar juos dar gamina? Ko gero daugelis dar prisimena karbiuratorinius Scirocco – net dvi kartas! Ir po to sekusį VW Corrado. Tiesa, tais laikais, kaip ir šiais, Scirocco nuo įprastų Golf ar Audi 80 skyrėsi iš esmės tik dizainu ir pakaba. Variklių charakteristikos jei ne vienodos, tai bent jau labai panašios, išskyrus specialias modifikacijas.

Koks jausmas apima sėdus į trečios kartos Scirocco? Ar jautiesi toks pat galingas, kaip sirokas - klastingas vėjas, sukeliantis smėlio audras? Jo garbei pavadintas šis modelis. Bent jau man, vos pravėrus automobilio dureles, tikrai užvirė kraujas. Akivaizdu – norisi „pasidraskyti“, spausti akseleratorių iki dugno, nors variklis - tik 1,4 l. Iš pradžių tam provokuoja automobilio dizainas – dideli ratai, plačios arkos, coupe siluetas. Ir gerokai papiktintas automobilio priekis, įžūliai žvelgiantis biksenoniniais žibintais.
Interjeras taip pat provokuoja žygdarbiams. Multifunkcinis sportinis vairas (netaisyklinga forma truputį primena F1 arba Audi R8 vairaratį), ranktūrių ir pavarų svirties forma išties kutena savimeilę. Jautiesi kelių erelis. Bent trumpam, kol pripranti.
Tačiau svarbiausi yra pojūčiai važiuojant. Žinoma, garsas (ypač jei važiuoji aukštais sūkiais) varo į neviltį tylos ir ramybės mėgėjus. Bent jau greitai prasisukęs požeminėje stovėjimo aikštelėje sukėliau visą klykiančių signalizacijų audrą… Ačiū gamintojams už „pagerintą“ dujų išmetimo vamzdį.Akivaizdu – norisi „pasidraskyti“, spausti akseleratorių iki dugno. Iš pradžių tam provokuoja automobilio dizainas – dideli ratai, plačios arkos, coupe siluetas. Ir gerokai papiktintas automobilio priekis, įžūliai žvelgiantis biksenoniniais žibintais.
Kita vertus, 1,4 l TSI (122 AG) variklis jei nenuvylė, tai bent jau nenustebino. Norint pasigaminti šiek tiek adrenalino, jį reikia gerokai išsukti. Bent jau iki 3000 aps./min. Tačiau tuomet padidėja variklio apetitas degalams. Važinėjant mieste žieminėmis padangomis ir tokiais sūkiais degalų suvartojimo vidurkis svyravo apie 13-14 l/100 km.  Sportinį įkarštį šiek tiek mažina ir ESP sistema (slystant automobiliui ji ima stabdyti), tačiau ESP galima ir išjungti.
Kiti privalumai. Nors automobilis ir žemas, įlipti į jį tikrai be vargo galėtų ir aukštesnis vairuotojas. Gale pakanka vietos dviems keleiviams. Elektromechaninis vairo stiprintuvas tikrai vertas pagyrimo (važiuojant greičiau vairas tampa „sunkesnis“). Puikių charakteristikų audio sistema kartais užgožia ir variklio „muziką“. Parkavimą lengvinanti sistema tikrai pravers, nes per galinį stiklą nieko nesimato...
Išvada. VW Scirocco tikrai išsaugojo savo aurą. Ją puikiai pabrėžia novatoriškas dizainas. Be to, šis modelis praturtėjo gausia bazine komforto įranga. Tačiau ar gali šiais laikais studentai įpirkti mažiausiai 70 tūkst. litų kainuojantį automobilį? Teks palūkėti bent kelis metelius. Tačiau klausimas lieka neatsakytas: kas šį legendinį modelį pirks dabar? Nebent užkietėję solidaus amžiaus Scirocco fanai savo vaikams, jei  norės tokiu būdu prisiminti nerūpestingą jaunystę.  

Techniniai duomenys. Keturviečio Scirocco ilgis siekia 4,26 m. Jis yra tokio pat ilgio kaip penktosios kartos VW Golf. Tačiau Scirocco yra žemesnis (1,40 m) ir platesnis (1,81 m) už Golf. Kai kupė automobiliu keliauja keturi žmonės, Scirocco bagažinės tūris siekia 292 l. Tačiau, nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūrį galima padidinti iki 755 l.
 
Po Scirocco variklio dangčiu montuojamas vienas iš keturių motorų: 1,4 l/122 AG, 1,8 l/160 AG ir 2,0 l/200 AG benzininis arba 2,0l/140 AG dyzelinis. Standartiškai visi varikliai derinami su 6 bėgių mechanine pavarų dėže. 
 
Jau standartinėje įrangoje Scirocco turi ABS ir ESP sistemas, 17 colių lengvojo lydinio diskus, sportines, reguliuojamo aukščio vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynes, automatiškai valdomus langus, oro kondicionierių, šešias oro pagalves, sportiškai sureguliuotą pakabą.
 

Taip pat skaitykite: Projektas FOTOPOLICIJA.

Bandomasis važiavimas: Audi Q5.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius