Dabar populiaru
Lietuvos automobilių kelių direkcija Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
Statistika Metai Eismo įvykių Sužeista Žuvo
Lietuvos keliuose iki vasario 25 d.: 2018 405 453 32
2017 314 373 19
Publikuota: 2016 rugpjūčio 9d. 19:00

15min eksperimentas: kodėl vairuotojus glumina ir piktina naujas žiedų žymėjimas?

Jurgita Lapienytė ir Žilvinas Pekarskas išbandė naują važiavimo žiedais tvarką
Jurgita Lapienytė ir Žilvinas Pekarskas išbandė naują važiavimo žiedais tvarką

Nuo praėjusio savaitgalio Vilniuje įsigaliojo nauja važiavimo tvarka Žirmūnų ir Olandų g. žiedinėse sankryžose. Eismas juostomis pertvarkytas atsižvelgiant į nenumaldomą vairuotojų polinkį įvažiavus į žiedą iš pirmos juostos, skirtingai nei anksčiau leisdavo ženklai, išvažiuoti iš jos ir antrame, o ne tik pirmame išvažiavime. Kitaip tariant, pirma juosta nuo šiol galima apvažiuoti puslankį.

Atrodytų, viskas turi būti labai gerai: saugaus eismo specialistai prisitaikė prie realybės ir nuo šiol abi pusės bus patenkintos: padidės žiedų pralaidumas, sumažės avaringumas.

Dvi stovyklos: vieni džiaugiasi, kiti kritikuoja ir pyksta

Tačiau taip nenutiko. Pertvarkytuose žieduose jau užfiksuotos ir pirmosios techninės avarijos, o vairuotojai pasiskirstė į dvi stovyklas. Vieni naują tvarką giria. Neva, jei važiuoji pagal ženklus ir pažymėtas juostas, problemų kilti neturėtų.

Žieduose jau užfiksuotos ir pirmosios techninės avarijos, o vairuotojai pasiskirstė į dvi stovyklas.

Kiti naujovę kritikuoja dėl dviejų priežasčių. Pirmoji – kad neracionalu ir nesaugu skirtinguose Vilniaus žieduose nustatyti visiškai skirtingą važiavimo tvarką, nes daug lemia įpročio galia.

Antras kritikų argumentas – leidimas važiuoti žiedu „tiesiai“ iš pirmos juostos sukuria daugiau avarinių situacijų, nes kerta išvažiuojančių iš žiedo trajektoriją. Atlikome eksperimentą ir išbandėme, kaip tai atrodo praktiškai. Žiedinėmis sankryžomis važiavome antradienį, 13 val., kai eismas nebuvo labai intensyvus.

Edukologijos universiteto žiedas

Kelionę pradedame Narbuto ir Saltoniškių g. sankryžoje ties Policijos departamentu. Vairuotoja – nedidelę patirtį turinti kolegė Jurgita Lapienytė. Jos automobilis pažymėtas „klevo lapo“ ženklu. Šturmanas – Žilvinas Pekarskas, turintis šiek tiek daugiau patirties, todėl formuluojantis kolegei užduotis.

Išties įdomu, kaip Jurgita įvertins naują tvarką. Jau važiuodama pro Edukologijos universiteto žiedą, pasigenda ženklo „važiavimas juostomis“. Iš tiesų toks ženklas buvo ties Saltoniškių g., bet Žilvinas sutinka, kad jį reikėtų pakartoti. Ypač tuo atveju, jei ir šioje žiedinėje sankryžoje ateityje būtų keičiama tvarka. Nes šiuo metu, panašu, dauguma vairuotojų važiuoja iš įpročio, kai kurie į žiedą įlekia ir apvažiuoja puslankį pirma juosta (šioje vietoje tai draudžiama). Tuo galima paaiškinti ir gana nemažą avaringumą.

VIDEO: 15min eksperimentas: važiavimas Vilniaus žiedinėmis sankryžomis, Edukologijos universiteto sankryža

Kodėl žiede traukia į kairę, nors galima važiuoti ir dešine juosta?

Privažiavusi prie Žirmūnų žiedo, Jurgita negaili gerų žodžių kelininkams: ženklų iš tiesų pristatyta daug. Jie kartojasi, tad, jei pražiūrėjote pirmuosius ir nepasirinkote tinkamos juostos, turite antrą šansą. Vedina šių ženklų (galbūt, ir senų įpročių), Jurgita skubiai rikiuojasi į pirmąją, džentelmeniškai įleidžia ir iš degalinės išvažiuojančią „Audi“. Taip patenkame ant Žirmūnų tilto ir skriejame link Olandų g.

Ant tilto ženklų, nurodančių važiavimo tvarką Olandų žiedu, taip pat gausu. Į Olandų gatvę pagal naują tvarką galėtume išsukti įvažiavę į žiedą abiem juostomis. Tačiau kolegė peršoka į antrą juostą, nors ši ir labiau užsikimšusi – vedama senų įpročių. Nes pagal seną tvarką tik taip ji būtų galėjusi važiuoti iki antrojo išvažiavimo (Olandų g.). Tačiau kam reikėjo rikiuotis dabar, kai „atvira“ pirmoji juosta?

VIDEO: Pirmasis važiavimas Žirmūnų žiedu: traukia į kairę

Akys aiškiai mato naujuosius ženklus, bet sprendimus lemia dar ir įpročio galia.

Akivaizdu, kad kol kas Jurgitos akys aiškiai mato naujuosius ženklus, bet jos sprendimus lemia dar ir įpročio galia. Todėl kiek netikėtai, bestudijuodami naują sankryžos žymėjimą, atsiduriame visai ne Olandų, o Antakalnio g. Apsisukame ir grįžtame į Olandų žiedą nuo Antakalnio.

Pirmoji avarinė situacija

Tikslas lieka tas pats – atvažiavus iš Antakalnio antrame išvažiavime išsukti į Olandų gatvę. Kiek netikėtai iškart patenkame į avarinę situaciją. Jurgita, bandydama pasinaudoti naujom galimybėm ir į žiedą įvažiuoti pirma juosta (galima abiem), pamiršta, kad jos trajektorija gali kirstis su kito automobilio, kuris iš žiedo bandys išvažiuoti link Žirmūnų tilto. Laimei, „Mazda 6“ vairuotojas pasitaiko supratingas ir kultūringas: jis sustoja (nors neturėtų), tokiu būdu vengdamas susidūrimo. Tiesa, garso signalu mums praneša apie klaidą.

VIDEO: Olandų žiedas, avarinė situacija

Šia juosta apsukę žiedą, patogiai išsukame į Olandų gatvę. Pirmoji misijos dalis įvykdyta.

Naujas eksperimento tikslas

Apsisukę vėl grįžtame į Olandų žiedą prie Šv.Petro ir Povilo bažnyčios. Dabar eksperimento tikslas kitas. Modeliuojame situaciją, kaip galėjo nutikti, kad „Mazda“ vairuotojas vos neįvažiavo mums į šoną, bandydamas išvažiuoti iš žiedo. Taip, ženklai jam leido išvažiuoti iš žiedo, o mes tapome kliūtimi. Viskas gerai, kas gerai baigiasi.

VIDEO: Olandų žiedas, antras bandymas: avarinės situacijos patikrinimas

Apvažiuoti Žirmūnų žiedu 360 laipsnių – keblu

Vėl grįžtame per tiltą į Žirmūnų žiedą. Modeliuojame situaciją, tarsi, įvažiavus į žiedinę sankryžą iš antrosios juostos, mums reikėtų apvažiuoti visą žiedą ir grįžti į Antakalnį. Logiškai mąstant, neturėtų kilti problemų. Tačiau realybė kiek kitokia.

Važiuodami antrąja juosta, staiga atsiduriame pirmoje, kuria leidžiama tik išvažiuoti iš žiedo Rinktinės gatvės link. Taigi, norint apvažiuoti Žirmūnų žiedą 360 laipsnių, jį įpusėjus reikia rikiuotis į kairę. Esant intensyviam eismui, tai gali sukelti problemų.

VIDEO: Žirmūnų ir Olandų žiedai: 360 laipsnių apvažiavimas

Išvada: gerai, kad pertvarkė ne prieš Rugsėjo pirmąją

Pradedančios vairuotojos Jurgitos teigimu, gerai, kad tokie pertvarkymai padaryti ne prieš mokslo metų pradžią. Nes kiltų tikras chaosas. O tuo tarpu vairuotojai turės laiko priprasti prie naujos logikos.

Priprasti tikrai reikia, nes akivaizdu, kad stropios vairuotojos Jurgitos, įdėmiai sekusios ženklus, sprendimus lėmė ir seni įpročiai, o ne tik nauja logika, padiktuota naujo juostų žymėjimo.

VIDEO: Nauja žiedinių sankryžų tvarka Vilniuje: pradedančios vairuotojos išvados
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas