Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apsidraudė nuo nelaimių, bet po avarijos išmokos negavo – atsakymas „po žvaigždute“ sutartyje

Darbuotojas, apdraustas nuo nelaimingų atsitikimų darbe, darbo metu pakliūva į avariją, po kurios prireikia ir kelių operacijų, ir nemažai laiko sveikimui. Po pokalbio su draudimo bendrove dėl išmokos paaiškėja, kad jam ji nepriklauso, mat į avariją darbuotojas papuolė su draudimo polise neaptarta transporto priemone. Su tokia situacija susidūręs motociklininkas Andrius Kupstys sako, kad bylinėjimuisi nebeturi nei laiko, nei jėgų, tačiau nori perspėti visus dviračių transporto priemonių mėgėjus.
Motociklų sezono atidarymas Kaune
Motociklininkai. Asociatyvi nuotrauka / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Vyras 15min pasakojo, kad situacija su kuria susidūrė, ganėtinai standartinė. Sunkiu kelioniniu „Yamaha XV 1900 Stratoline“ motociklu jis važiavo iš Kauno į Jonavą tam, kad parodytų klientui motociklą. Kaip aiškina pats, važiavo darbo metu, iš „Regitros“ buvo išsiėmęs pažymą, kad galėtų važiuoti motociklu su tranzitiniais numeriais.

„Kitaip tariant, važiavau transporto priemone, kuri priklauso įmonei, su įmonei išduotu leidimu. Tiesiog dirbau“, – apibendrina jis.

Pravažiavus Lapių gyvenvietę vyrą greta važiuojantis automobilis prispaudė prie kelkraščio. Pasak A.Kupsčio, automobilis motociklo neužkliudė, tačiau teko trauktis į žvyrinį kelkraštį.

„Pagavau“ žvyrą, kelias buvo šlapias, tad tam, kad išvengčiau tiesioginio smūgio į kelio atitvarus, motociklą „paguldžiau“. Visgi smūgio neišvengiau: man lūžo abi kojos ir raktikaulis. Kitą rytą medikai atliko keturias operacijas“, – sakė vyras.

Ne darbas, o laisvalaikis

Pašnekovas sako, kad į „Gjensidige“, draudimo bendrovę, kurioje įmonė buvo jį apdraudusi, kreipėsi prabėgus mėnesiui po avarijos. Atsakymas, gautas iš draudikų, pribloškė.

„Buvo pasakyta, kad vadovaujantis sutarties taisyklėmis, motociklas yra laisvalaikio veikla ir į mano draudimą jis neįeina. Mano paaiškinimo, kad turiu dokumentus, kurie įrodo, kad tądien dirbau ir važinėjau motociklu kaip su įprasta transporto priemone, klausyti niekas nenorėjo. Pasiūlė, jeigu kas nors nepatinka, kreiptis į teismą“, – stebėjosi pašnekovas.

Motociklas, kuris naudojamas kelionėms, priskirtas prie laisvalaikio veiklos.

Vyrą pribloškė, kad motociklas, kuris naudojamas kelionėms, priskirtas prie laisvalaikio veiklos. Nustebino ir draudimo bendrovės atsakymas, mat analogišku draudimu nuo nelaimingų atsitikimų darbe įmonė apdraudusi ne tik jį vieną, bet ir kitus darbuotojus.

„Daug dėmesio į šį reikalą jau nekreipiu, nes teisybės nerasiu. Kalbėjausi su advokatais. Sakė, kad norint kažką laimėti, reikia visą sutartį apskųsti, bylinėtis 2-3 metus. Laimėti šansų daug, bet aš tiek laiko ir nervų neturiu. Norisi tiesiog paviešinti situaciją, nes dauguma žmonių nežino, kad apsidraudę draudimu nuo nelaimingų atsitikimų nieko negaus“, – samprotavo motociklininkas.

Nebuvo numatyta rizika

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ Kelionių ir asmens žalų skyriaus vadovė Giedrė Krasauskienė akcentavo, kad didžiausia problema šioje situacijoje – pasirinktas asmens draudimo variantas, kurio sutartyje nebuvo numatyta padidinta rizika, kuriai priskiriami visų tipų motociklai, nesvarbu, ar jais važiuojama laisvalaikio, ar darbo metu.

„Šiuo atveju draudimo išmoka būtų mokama, jei žmogus būtų nukentėjęs, pavyzdžiui, vykdamas automobiliu, keliaudamas pėsčiomis ir t.t“, – akcentavo specialistė.

Ji pabrėžė, kad asmens draudimo sutartį pasirašyti pageidaujantys ir važinėti motociklais, nardyti, slidinėti, kopti į kalnus ar užsiimti kita pavojinga veikla planuojantys asmenys turėtų apie tokius norus informuoti ir draudimo bendrovę.

„Draudikas įtrauks šias sąlygas į draudimo sutartį ir prisiims atsakomybę nelaimės atveju išmokėti kompensaciją. Šiuo atveju draudimo sutartyje nebuvo numatyta, kad klientas turės keliauti ir motociklu“, – aplinkybes komentavo G.Krasauskienė.

Renkasi kainą, sutarčių neskaito

Juozas Sargūnas, UAB „Balto Link“, valdančios prekės ženklą „Draudimas.lt“, motyvavimo programų skyriaus vadovas, akcentavo, kad labai dažnai tenka susidurti su atvejais, kai draudžiant darbuotojus nelaimingų atsitikimų pirmiausia žvelgiama į kainas, o sąlygos – pamirštamos. Kartais, akcentavo J.Sargūnas, netgi 1-2 eurų skirtumas pasiūlymuose nulemia, kuri bendrovė pasirenkama, visiškai pamirštant paskaityti, kas rašoma „po žvaigždute“ sutartyje.

„Šiuo atveju draudimo bendrovė aiškiai pasakė, kad motociklas į standartines sąlygas neįėjo. Rekomenduočiau norintiems apdrausti darbuotojus ar apsidrausti pirmiausia skaityti sąlygas ir išsiaiškinti, kas įeina, o kas į jas neįeina“, – pabrėžė specialistas.

Tiesa, tai nereiškia, pasak J.Sargūno, kad darbdavys, norėdamas apdrausti savo darbuotojus nuo nelaimingų atsitikimų darbe, privalo išvardyti, kas su kokia transporto priemone atvyksta į darbą ir pan.

„Įmonių atveju sudaromos bendros sąlygos, kurias galima papildyti, pvz., įrašant, kad draudimo apsauga galioja ir važiuojant motociklu. Ir tokiu atveju po nelaimingo atsitikimo išmoka priklauso“, – konstatavo pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius