Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2017 rugsėjo 6d. 20:23

Ar, sugriežtinus baudas motociklininkams, keliuose tapo saugiau?

Įvykio vietoje
15min nuotr. / Įvykio vietoje
Motociklininkai 2017-uosius pradėjo neramiai. Lietuvos policija dar 2015-aisiais įspėjo, jog dviratėmis transporto priemonėmis greitį viršijantiems vairuotojams tokia veikla kainuos brangiai. 2017-ųjų sausio 1 dieną žodžiai tapo įstatymu: įsigaliojusiame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtinta nuostata, jog daugiau nei 30 km/val. greitį viršijantiems motociklininkams būtų atimamos teisės.

Rezultatų ilgai laukti nereikėjo. Per pirmus 7 šių metų mėnesius (sausį–liepą) už nustatyto važiavimo greičio viršijimą daugiau kaip 30 km/val. administracinėn atsakomybėn patraukti 53 motociklų vairuotojai. Vos pusmetį trunkantis motociklų sezonas jiems sutrumpėjo dar keliais mėnesiais.

Už nustatyto važiavimo greičio 31–40 km/val. viršijimą vairuotojo pažymėjimas buvo atimtas 23-ims eismo dalyviams, 41–50 km/val. – 9-iems, už didesnį nei 50 km/val. – 21-am.

Kaip pasikeitė ši statistika, palyginti neįmanoma: iki 2016 m. gruodžio 31 d. galiojusiame Administracinių teisės pažeidimų registre motociklų vairuotojų greičio viršijimo atvejai atskirai nebuvo klasifikuojami.

Kaip pakito motociklininkų saugumas kelyje

Tačiau motociklininkų saugumas pasikeitė į gerąją pusę. Kiek tam turėjo įtakos nuobaudos ir kiek – kiti faktoriai, paliksime spręsti jums.

Per 2016-ųjų pirmąjį pusmetį Lietuvos keliuose žuvo 7 motociklininkai, per analogišką laikotarpį šiemet – 3. Pirmą 2016-ųjų pusmetį buvo sužeisti 78 motociklininkai, o 2017-aisiais – 62. Statistika labai konkreti ir aiški: motociklininkų saugumas pagerėjo.

Kita vertus, nepamirškime kito faktoriaus, turinčio didžiulę įtaką dviračių transporto priemonių sezonui – oro. Ir čia 2016-ieji nuo 2017-ųjų skiriasi.

Kovo mėnesį į gatves išrieda retas motociklininkas, bet balandį paprastai važiuoti jau galima. Tačiau ne 2017-aisiais: tuomet dar balandžio 16-osios rytą daugelyje Lietuvos rajonų buvo susidariusi 1–5 cm, o Kaune – net 12 cm sniego danga.

Nežiūrint į tai, pirmieji trys motociklininkų mėnesiai (balandis, gegužės ir birželis) šiais metais buvo smarkiai vėsesni nei 2016-aisiais. Didžiausia vidutinės temperatūros riba 2017-aisiais daugelyje rajonų atitinka mažiausią vidutinę temperatūrą 2016-aisiais. Ir jeigu birželį, atrodytų, šiluma leidžia važinėti – vis tik vidutinė temperatūra vietomis pakilo iki 15,9 laipsnių, kritulių kiekis pernykštį aplenkė dvigubai.

Detalesni duomenys, parengti pagal Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos ataskaitas, pateikti žemiau esančioje lentelėje.

Vidutinė oro temperatūra

Kritulių kiekis rajonuose

Saulės spindėjimo trukmė

2016 m. birželis

15,8...18,1 °C

25–90 mm

275–330 val.

2017 m. birželis

14,3...15,9 °C

46–160 mm

200–280 val.

2016 m. gegužė

13,6...15,5 °C

18–94 mm

300–340 val.

2017 m. gegužė

10,9...13,1 °C

4–24 mm

290–360 val.

2016 m. balandis

6,1...7,8 °C

35–75 mm

125–235 val.

2017 m. balandis

4,4...6,2 °C

30–90 mm

140–210 val.

Saugaus eismo skaičiai skamba gražiai, tačiau realios skaudžių eismo įvykių, kuriuose dalyvauja motociklininkai, sumažėjimo priežastys slypi toliau negu tik baudų griežtinime. Lyjant lietui ar esant žemai oro temperatūrai motociklus gatvėse retai pamatysi, o miškuose bet kokiu oru zujantys „enduristai“ į eismo suvestines ir taip nepatenka – jų avarijos retai nutinka viešo naudojimo keliuose.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

SEB verslo augimo programa

01:37:23

Video

01:27:07
01:32
01:48

15min metų knygų rinkimai

Esports namai

URBAN˙/

Grožio programa 360°

Sveikata

Tik prenumeratoriams
Parašykite atsiliepimą apie Gazas