-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairuotojas pasipiktino: kur dingo riedžio vairuotojo baimės jausmas?

15min skaitytojas Vilniuje, Apkasų/Ulonų g. nufilmavo elektriniu riedžiu važiuojančius vaikiną su mergina. Nors šalia driekiasi šaligatvis, porelė važiavo gatve ir neatrodė, kad pernelyg dėl to jaudintųsi. O skaitytojas iškėlė klausimą: ar viskas čia gerai?
Elektrinis riedis Vilniuje
Elektrinis riedis Vilniuje / Stopkadras
Temos: 2 Riedis Paspirtukas

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Skaitytojas piktinosi: „Gerbiami piliečiai, prieš važiuodami paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi, pagalvokite, kad rizikuojate savo ir keleivio gyvybe, nedėvėdami šalmų, neturėdami atšvaitų...“.

Ar skaitytojas teisus? Ar elektrinio riedžio vairuotojui trūksta atsakomybės ir KET žinių? Peržiūrėkime vaizdo įrašą:

VIDEO: Bebaimis paspirtuko vairuotojas

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas iškart pabrėžė, kad nelabai aišku, kokiai kategorijai priklauso ši transporto priemonė: dviračių (el. riedžiai, kurių maksimali galia 1 kW, o greitis 25 km/val.) ar mopedų (jei galingesnis)? Taip pat nelabai matosi, ar ši transporto priemonė tikrai dvivietė. Nes važiuoti gatve ir nesirūpinti savo keleivės saugumu gali ne „bebaimis“, o neprotingas vairuotojas. Todėl daryti kategoriškų išvadų negalima. Juo labiau, kad, peržiūrėjus įrašą sulėtintai, matosi dvi sėdynės. Tad formaliai riedis gali būti laikomas dviviečiu.

Pasak A.Pakėno, mieste dažnai mamos ant paprastų el. paspirtukų veža priekyje pastačiusios savo mažus vaikus. Be šalmų. Tai kas, kad dviračių taku. Juk 25 km/val. greitis yra pavojingas – iki nelaimės (lūžusių kaulų ar galvos traumos – vienas žingsnis. Todėl svarbiausias reikalavimas, neapibrėžtas KET – sveikas protas, o ne tik formalūs reikalavimai.

Galimi variantai

Bet grįžkime prie šio konkretaus elektrinio riedžio. Jei jis pagal galingumą atitinka dviračių klasę, vairuotojas pagal KET gali važiuoti ir gatve, jei nėra dviračių tako. Tačiau turi įvykdyti kelias sąlygas. Šiuo atveju akivaizdu, kad vairuotojui daugiau nei 14 metų, tai apie specialius vairavimo kursus kalbėti neverta.

Tačiau nesimato kelių esminių saugumo elementų: raudono atšvaito arba galinio žibinto, iš abiejų šonų oranžinių atšvaitų, ryškiaspalvės liemenės. Priekyje degančio balto žibinto nesimato, bet jis ir nepateko į kadrą, todėl daryti išvadas – sunku.

Bene didžiausias klausimas kyla dėl šalmų – jų nedėvi nei keleivė, nei vairuotojas. Jei šie asmenys akivaizdžiai vyresni nei 18 metų, KET jiems šalmus tik rekomenduoja. Jaunesniems eismo dalyviams šalmai būtų privalomi.

Taigi išvada tokia: jei tai dviračiams priskiriamas el. riedis, jo vairuotojas nepakankamai pasirūpino matomumu. Ir rizikuoja gauti galvos traumą susidūrimo atveju, nors šalmas šiuo konkrečiu atveju ir nėra privalomas - tik rekomenduojamas.

O jei ši transporto priemonė yra galingesnė nei 1kW ir greitesnė nei 25 km/val., jai galioja jau kiti reikalavimai. Ji negali važiuoti nei šaligatviu, nei dviračių taku. Bet šalmai jos vairuotojui ir keleiviui yra griežtai privalomi. Be to, tokiai transporto priemonei būtina techninė apžiūra, registracijos numeris.

Susisiekimo ministerijos nuotr./Atmintinė dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojams
Susisiekimo ministerijos nuotr./Atmintinė dviračių, paspirtukų ir mopedų vairuotojams

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius